Coţcării în numele presei la ministerul Elenei Udrea

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), păstorit de Elena Udrea, este gata să plătească o agenţie de turism, cu 150.000 de euro, pentru a plimba ziariştii prin ţară. Caietul de sarcini, în baza căruia se va face o selecţie de oferte pentru desemnarea agenţiei, pare întocmit de un potenţial ofertant, nu de specialiştii ministerului, scrie Ziua de Iaşi.

În data de 4 mai 2010, când atenţia publică a fost monopolizată de discuţiile pe tema creşterii TVA şi a cotei unice, pe site-ul MDRT a fost publicată invitaţia de participare pentru o selecţie de oferte.

Procedura doreşte contractarea unor servicii – denumite pompos – „de vizite educaţionale şi de informare, în România, pentru reprezentanţi mass-media, touroperatori, reprezentanţi ai societăţilor comerciale cu activităţi în turism etc”.

Pe scurt, ministerul doreşte să cheltuie 150.000 de euro pentru a plimba ziariştii prin ţară. Chiar dacă suma pusă la bătaie este consistentă, cei interesaţi au avut la dispoziţie doar o săptămână pentru a se pregăti, deschiderea ofertelor fiind programată pentru 12 mai 2010.

Prevederi „puturoase” în caietul de sarcini

Unele dintre prevederile „puturoase” ale documentaţiei impun ofertanţilor să fi avut în ultimii trei ani minimum cinci contracte similare şi o cifră de afaceri de minimum 300.000 de euro în fiecare din anii 2007, 2008 şi 2009, deşi valoarea estimată a contractului este de doar 150.000 de euro.

În mod curios, punctajul maxim acordat pentru capacitatea economico-financiară a ofertanţilor are o pondere de 40 % din punctajul total. Practic, ministerul cumpără indirect capacitate economică, la pachet cu serviciile solicitate.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.