Criza a „măturat” trei sferturi dintre producătorii de mortare, dar cei rămaşi susţin că cererea începe să crească

– Dacă în perioada 2007-2008 existau aproximativ 60 de producători pe piaţa mortarelor, în prezent, după doi ani de criză, au mai rămas cel mult 15 companii de profil în România. Cu toate acestea, începând din luna aprilie a acestui an, odată cu redeschiderea unor şantiere, a început să se simtă o creştere sensibilă a comenzilor în industria mortarelor uscate.

.

Companiile româneşti din industria mortarelor anunţă o creştere a comenzilor începând cu lunile aprilie şi mai 2010. Potrivit acestora, fenomenul se datorează în egală măsură redeschiderii unor şantiere, dar şi micşorării drastice a numărului producătorilor autohtoni.

.

Au rămas mai puţin de 15 producători pe piaţa mortarelor

Astfel, dacă în anii 2007-2008 existau pe piaţa românească circa 60 de producători de mortaruri şi adezivi, în prezent mai funcţionează cel mult 15 astfel de firme.

„Reducerile de preţ, promoţiile sau celelalte vehicule de marketing practicate de mai toţi jucătorii mari din industrie au avut ca efect diminuarea numărului de producători activi. Dacă în perioada 2007-2008 existau aproximativ 60 de producători, acum, din analizele noastre, ştim că au rămas până la 15 companii în business-ul cu mortare uscate. În consecinţă, preţurile încep să se aşeze la cu totul alte valori”, a afirmat Marcel Bărbuţ, actionarul unic al producătorului de materiale de construcţii Adeplast.

Citeste si:  De mila lor nu mai pot ei!

.

Scăderea preţurilor cu 25-30% a atras creşterea cererii cu 40%

Bărbuţ a dezvăluit că, în comparaţie cu anul trecut, cererea de materiale de construcţii se află pe un trend ascendent.

„Estimăm că până la sfârşitul lunii mai, vom avea o creştere cu peste 40% faţă de aceeaşi lună a anului 2009”, a declarat Marcel Bărbuţ. El a explicat că această creştere a cererii vine şi ca urmare a unor campanii succesive de reduceri de preţ.

„Din august 2009 am scăzut preţurile la produsele cu cel mai mare rulaj, pentru a stimula consumul, iar în mai 2010 am primit un răspus pe măsură din piaţă”, a continuat Bărbuţ.

În urmă cu aproape un an, s-a derulat o promoţie în cadrul căreia preţurilor produselor de rulaj ale companiei au fost reduse cu valori cuprinse între 25 şi 30%. „La începutul lui 2010, pentru a da un nou impuls consumului, am extins promoţiile la majoritatea produselor, nu doar la cele de rulaj”, a explicat acţionarul unic al producătorului de materiale de construcţii.

Citeste si:  Cine este Dacian Cioloş, premierul desemnat de Klaus Iohannis

.

Adeplast a inaugurat recent o investiţie de 500.000 de euro în noi linii de producţie

Compania Adeplast a continuat dezvoltarea capacităţilor sale de producţie, program demarat înainte de declanşarea crizei economice, iar la sfârşitul lunii aprilie a acestui an, la fabrica din Ploieşti a devenit funcţională a treia linie de însăcuire automată.

„Investiţia s-a ridicat la aproximativ 500.000 de euro şi s-a dovedit binevenită, pentru că acum lucrăm la capacitate maximă. Am avut comenzi de 150 de camioane pe zi pentru cele două fabrici de mortare uscate”, a adăugat Marcel Bărbuţ.

.

2010 rămâne un an foarte greu: „Stăm cu ochii pe concurenţă”

În ciuda evoluţiei pozitive a consumului de mortare uscate şi tencuieli decorative, înregistrată în aprilie şi mai, 2010 rămâne un an foarte greu.

Citeste si:  Bode: 2020 va fi un an cu şantier deschis pe autostrada Sibiu-Piteşti;cei de la Comisia Europeană vor primi clarificările în timpul solicitat

„Noi avem desenate mai multe scenarii de business pentru 2010, aşa că nu este nimic bătut în cuie şi vom reacţiona în raport de rezultatele noastre, de piaţă şi de mişcările concurenţei”, a susţinut Marcel Bărbuţ.

Produsele cu cele mai mari creşteri pe piaţă sunt adezivii pentru lipirea şi armarea plăcilor de polistiren, adezivii pentru gresie şi faianţă.

Creşteri se înregistrează şi la vopsele şi tencuieli decorative, iar ponderea vânzărilor este de aproximativ 16% pe conturi, 42% pe distribuţie, 24% livrări directe către depozite, diferenţa fiind reprezentată de vânzări la export şi vânzări directe către constructori.

Adeplast deţine trei fabrici în România – două la Oradea şi una la Ploieşti. Într-una din fabricile din Oradea, compania produce vopsea şi tencuieli decorative, iar în cealaltă, precum şi la fabrica de la Ploieşti, se realizează mortare uscate pentru zidărie, adezivi, gleturi, şape.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close