Strategie de Gâgă la Ministerul Turismului:75 de milioane de euro pentru brandul de ţară

Pentru că nimeni nu știe exact care sunt detaliile tehnice și financiare ale acestui proiect pentru brandul de ţară, în valoare de 75 de milioane de euro, cotidianul.ro a încercat să afle detaliile licitației organizate în primăvara trecută.

Diletantismul şi comunicarea aproape inexistentă sunt la ele acasă în Guvernul României. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului nu face excepţie de la această regulă. Strategia rudimentară de comunicare și lipsa de expertiză în domeniul turismului şi al publicităţii au fost dovedite din plin atunci când UE a alocat 75 de milioane euro pentru proiectul de brand turistic al României.

Citeste si:  Metalkit SRL şi Giani Canschi ţin pe loc dezvoltarea Aeroportului Iaşi

Oficialii din MDRT nu au fost în stare să explice, într-un an de zile, nici măcar cea mai importantă informaţie despre suma pusă în joc pentru brandul turistic al României.

Anume aceea că, din cele 75 de milioane de euro puse la dispoziţie de UE pentru brandul turistic al României, două milioane de euro sunt folosite pentru partea de cercetare şi strategie, iar pentru restul de 73 milioane de euro se va organiza o altă licitaţie pentru campania de comunicare (crearea brandului, cumpărarea de media la nivel internaţional şi promovarea propriu-zisă).

Citeste si:  Finanţare nerambursabilă pentru peste 200 de microîntreprinderi

Pentru prima parte a proiectului, aceea în valoare de două milioane de euro, s-a organizat licitaţia internaţională de anul trecut, câştigătoare fiind compania spaniolă THR International Tourism Consultants, condusă de Eulogio Bordas, cel care este şi preşedintele unei importante asociaţii internaţionale a hotelierilor.

Alina Sîmpetru, ex-managing director la TBWA Merlin, a vorbit  despre ciudăţeniile şi semnele de întrebare legate de licitaţia de două milioane de euro, organizată anul trecut de Ministerul Turismului: „Problemele acestei licitaţii ţin de faptul că Ministerul Turismului a preluat acest proiect în valoare de 75 milioane de euro fără să îşi asume nici o clipă rolul de manager al acestor fonduri. Totuşi, acesta nu este genul de proiect pe care să-l dai doar în baza criteriului preţului cel mai mic. Faptul că nu au încercat să negocieze cu cei de la UE criteriile de metodologie, expertiză, scop final etc. este prima mare greşeală„.

Citeste si:  Tui va șterge restanțele restituite până la sfârșitul lunii septembrie
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata