Discountul va fi rege în retail. Reţelele se acuză de oferte „disperate”

70

Doar magazinele hard-discount şi vânzările din pieţe mai cresc. Majoritatea consumatorilor se uită în primul rând la oferte. Retailerii spun: acţiunile disperate de discount nu duc piaţa într-o direcţie bună.

De la berea la halbă din piaţă vanduta la oferta „6 lei pentru trei plus una gratis” pana la automobile de zeci de mii de euro cu reduceri cu care se mai poate cumpara inca o masina, aproape nimic nu se mai vinde in retail fara „discount”, consemnează Ziarul Financiar.

Gunter Grieb, directorul executiv al retelei de magazine cu discount Profi, cu afaceri anuale de 140 mil. euro, afirma ca lanturile de comert sunt cele care amplifica in mod artificial fenomenul promotiilor.

Citeste si:  Patriciu a deschis primele chioşcuri de cartier în Capitală şi atacă celebrele buticuri de la parterul blocurilor

„Eu cred ca aceste actiuni disperate ale unor lanturi mari de magazine nu duc piata intr-o directie buna, pentru ca reducerile de pret la produsele la oferta se regasesc in marje mai mari pentru produsele cu o cerere mai mica pe piata. Mai corect ar fi ca toti retailerii sa vina cu preturi bune la toata gama de produse”, sustine Grieb.

Un alt manager din retail confirma intrarea in razboiul promotiilor: „Daca am fi avut aceste promotii in 2008 s-ar fi calcat lumea in picioare in magazine, dar acum se simte ca puterea de cumparare este mai mica. La produsele de folosinta indelungata, de exemplu, reducerile de preturi au un impact slab pentru ca oamenii nu mai iau credite”, a spus managerul, care a dorit sa-si pastreze anonimatul.

Citeste si:  Micul dejun - unul dintre cele mai simple şi eficiente moduri de a mânca sănătos

Reprezentantii companiei de piata GfK explica diminuarea impactului promotiilor in vanzari: „Daca in 2008 promotiile generau cresteri de consum, acum ele sunt vazute de catre consumatori mai mult ca o modalitate de a face economii si nu ca o ocazie de a cumpara mai mult”, afirma Raluca Raschip, Consumer Tracking Director al GfK Romania.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata