Nu aveţi încredere în produsele alimentare promovate la televizor!

Televizorul nu este un bun sfătuitor în materie culinară. Potrivit unui studiu, consumarea produselor cărora li se face în mod curent publicitate pe micul ecran este o cale sigură spre o alimentaţie dezechilibrată.

„Alimentele care se promovează la reclamele de televiziune tind să ofere un exces de nutrienţi asociaţi cu dereglări cronice (precum grăsimea saturată, colesterolul şi sodiul) şi o carenţă de componente ce protejează împotriva bolilor (precum fibrele, vitaminele A, E şi D, calciul şi potasiul)”, spun autorii studiului apărut în revista Journal of the American Dietetic Association.

Condus de profesorul universitar Michael Mink, cercetătorii au analizat reclamele emise la televizor în 84 de ore de programe americane în orarul de maximă audienţă şi în alte 12 ore de programe matinale timp de 28 zile în toamna anului 2004. În total au identificat 3.584 de spoturi, dintre care 17% corespundeau produselor alimentare. Cu aceste date la îndemână şi graţie unui program informatic, cercetătorii ai evaluat profilul nutriţional al fiecărui produs promovat.

Citeste si:  O pisică "morocănoasă" devenită celebră pe internet i-a adus proprietarei aproape 100 milioane de dolari - VIDEO

Rezultatele studiului au fost clare. Elaborarea unui regim de 2.000 de calorii doar pe baza alimentelor promovate la televiziune presupunea consumarea ‘de 25 de ori porţiile recomandate de zahăr şi de 20 de ori cele indicate pentru grăsimi’. În schimb, cel care alegea un astfel de regim recomandat de televizor ar fi consumat, în aceeaşi proporţie, mai puţine legume, lactate şi fructe, notează ziarul El Mundo.

‘Excesul de zahăr şi grăsimi era atât de mare, încât doar consumarea unui singur produs de acel tip ar fi depăşit de trei ori porţia recomandată de dulciuri şi de două ori cea de grăsimi’, au subliniat cercetătorii. Acest studiu notează, de asemenea, cantitatea mare de proteine, sodiu, grăsimi saturate şi colesterol pe care o conţin aceste produse în detrimentul calciului, fibrei şi magneziului, între alte substanţe nutritive.

Citeste si:  Buffett's Berkshire pariază pe Big Pharma, investește în patru producători de medicamente

Concluziile cercetării avertizează şi asupra consecinţelor promovării de astfel de obiceiuri alimentare la televizor. ‘Având în vedere că cercetările noastre sugerează că alimentele din reclamele televizate se abat considerabil de la normele nutriţionale, este necesar ca pe viitor să se facă alte studii privind modul cum influenţează publicitatea în opţiunile telespectatorilor şi asupra obiceiurilor lor alimentare’, au subliniat ei.

La rândul său, Jesús Román Martinez, preşedintele Societăţii Spaniole de Dietetică şi Ştiinţe Alimentare, arată că deşi publicitatea la alimente în Spania nu este atât de agresivă precum în SUA ‘nu se poate elabora un regim alimentar având la bază doar produsele procesate, care sunt alimentele cel mai des promovate’.
„Alimentele de bază, precum legumele, fructele sau peştele nu apar în aceste reclame şi sunt fundamentale în orice alimentaţie’, spune specialistul, care notează că este „fundamental să se impulsioneze educaţia consumatorului pentru ca acesta să înveţe să deosebească produsele mai puţin sănătoase’.

Citeste si:  Ai venituri din activităţi independente? Vezi ce contribuţii vei plăti în 2011
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata