Au fost deschise oficial lucrările la primul pasaj rutier subteran de mari dimensiuni din judeţul Bacău

O scurtă ceremonie la care au luat parte oficialităţi, proiectanţi şi constructori, urmată de o slujbă de sfinţire au marcat oficial marţi (8 iunie 2010) începerea lucrărilor pe şantierul pasajului rutier subteran care va deschide centrul municipiul Bacău spre vest.

Finalizarea proiectului, după aproximativ 14 luni, va permite o deblocare a circulaţiei prin Bacău, care se realizează, în prezent, doar pe o componentă nord-sud din cauza amplasării municipiului pe această direcţiei între râul Bistriţa şi calea ferată naţională Bucureşti-Suceava.
Ca urmare, toate vehiculele care tranzitează oraşul către vest sau est sunt obligate să străbată tot municipiul pentru a reveni la direcţia de destinaţie, creând, astfel, probleme mari în trafic, precum şi un înalt grad de poluare.

Citeste si:  Liderii sindicali discută cu Vlădescu despre impozitarea diferenţiată a pensiilor

Investiţia, evaluată la peste opt milioane de euro, este finanţată, prin Programul Operaţional Regional, pe componenta de infrastructură, din fonduri europene, 98 la sută, şi locale, 2 la sută.
Pasajul va avea o lungime de 269 de metri şi va traversa cele 14 linii de cale ferată, prin preajma Gării CFR, unind strada Oituz, care ajunge direct în centrul municipiului cu strada Ştefan Guşe, situată în zona vestică a Bacăului.

El va fi compus din 3 părţi distincte, rampa Ştefan Guşe care va avea o lungime de 109,07 metri, pasajul rutier subteran propriu-zis lung de 89,70 metri, şi rampa Oituz de 69,80 metri.
Continuitatea traficului pe străzile laterale – Gării şi, respectiv, Constanţei – va fi asigurată prin două pasaje superioare în lungime de 16 metri şi, respectiv, 10 metri. Alte trei importante lucrări de investiţii în care sunt alocate fonduri europene se află în diverse faze de realizare în municipiul Bacău.

Citeste si:  Iohannis a transmis ministrului Justiţiei cererile de urmărire penală a celor patru foşti miniştri în dosarul Rompetrol II

Astfel, proiectul „Managementul integrat al deşeurilor”, investiţie de peste 20 de milioane de euro, 13 milioane de euro din fonduri europene şi 6,5 din cele locale se estimează că va fi gata la finele acestei veri, Centrul expoziţional şi de conferinţe, lucrare costând peste 10 milioane de euro, sumă pusă la dispoziţie în mod egal de UE şi Consiliul municipal, începută la finele anului trecut, va fi terminată în vara anului viitor, iar reabilitarea reţelei termice secundare din municipiu, valorând peste 12 milioane de euro se va finaliza către finele acestui an.

Citeste si:  Construcţia a 10.000 de drumuri judeţene, un nou proiect al MDRT
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata