Noua modă pe internet: să te dai mort pe reţelele de socializare

Noua modă pe Internet este să ‘te dai mort’ din reţelele sociale prin intermediul unor site-uri care organizează sinucideri. Aceasta este posibilitatea pe care o oferă portalurile de Internet seppukoo.com şi suicidemachine.org.

Prin intermediul unui serviciu automatizat, ambele web-uri şterg orice urmă a celui interesat de pe reţeaua socială utilizată şi evită ca aceste platforme să înmagazineze datele clienţilor, fapt ce nu se întâmplă dacă utilizatorul îşi anulează contul manual, notează ziarul Las Provincias.

Dacă primul lucru pe care îl faci când ajungi la birou este să te loghezi pe pagina ta; dacă te simţi iritat pentru că nu îţi poţi rezuma ziua pe Twitter în 140 de caractere, sau mai puţin; sau dacă în loc să ieşi în oraş cu prietenii, preferi să socializezi în reţea cu necunoscuţi, înseamnă că viaţa ta a luat-o razna.
Acel alter ego al tău care trăieşte în lumea virtuală trebuie să dispară.

Citeste si:  EURO 2016: Islanda a produs o surpriză uriaşă în optimi, 2-1 cu Anglia

Poţi şterge profilul de pe Facebook, Twitter, MySpace sau LinkedIn foarte simplu, dar dacă vrei să o faci în stil mare şi să te desparţi de cyberspace în mod radical şi dramatic, poţi recurge la sinuciderea virtuală.
Pentru a te sinucide din aceste reţele, este nevoie doar să accesezi pagina cu numele şi cu parola folosită pentru a scrie un mesaj de adio sau un panegiric. Web-ul va trimite apoi cuvintele de adio tuturor contactelor, va dezactiva profilul virtual şi va crea o pagină în amintirea celui ‘decedat’.

Cele două iniţiative s-au născut la sfârşitul anului 2009 pentru a denunţa că aceste reţe sociale scot profit din informaţiile utilizatorilor lor şi a arătae cât este de complicat să renunţi total la serviciile lor.
Pe Seppukoo – care îşi trage numele de la ritualul de sinuciderilor al samurailor japonezi pentru a recupera onoarea pierdută – se pot chiar vizita astfel de ‘cimitere virtuale’ şi lăsa mesaje de condoleanţă pentru cel care a plecat la o viaţă mai bună.

Citeste si:  Mark Zuckerberg a cheltuit 100 de milioane de dolari pentru a-şi proteja viaţa privată

În cazul în care vreun utilizator regretă acest pas, webul care este creaţia unui grup de artişti italieni Les Liens Invisibles, oferă posibilitatea ‘resucitării’ identităţii celui decedat pe Facebook, singura reţea socială cu care deocamdată lucrează. Mult mai radical este Suicide Machine. Profilurile celor eliminaţi de pe Facebook, Twitter, MySpace sau LinkedIn nu se mai recuperează niciodată.

Pagina, creată de Moddr, un laborator artistic din Rotterdam, promite reducerea la 52 de minute a procesului de lichidare a profilului, care dacă se face manual poate ajunge chiar la nouă ore. Sunt eliminate pas cu pas fotografiile, prietenii, imaginile video sau datele utilizatorului.

Citeste si:  Utilizatorii Twitter pot încărca videoclipuri cu o durată de 140 de secunde

În mai puţin de şase luni, Seppukoo şi Suicide Machine au reuşit să convingă zeci de mii de utilizatori să renunţe la profilul lor pentru a trăi o viaţă mai bună. Evident, creatorii reţelelor sociale nu au gustat deloc gluma. Deşi responsabilii de la MySpace şi LinkedIn încă nu s-au pronunţat în acest sens, Facebook şi Twitter au blocat accesul la pagina lor a potenţialilor sinucigaşi.

Au invocat drept pretext faptul că aceste web-uri se fac vinovate de infracţiunea de ‘phishing’, altfel spus de însuşirea de date ale clienţilor în alte scopuri. De pe pagina lor personalul de la Seppukoo au respins aceste acuzaţii şi după dezvoltarea unei strategii legale pentru a-şi putea continua activitatea, şi-au continuat serviciile. Suicide Machine se ocupă, de asemenea, cu ‘lichidarea’ conturilor clienţilor săi, dar întotdeauna la cerere.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata