Nu avem drumuri, dar afacerile constructorilor de şosele cresc. Cum se explică?

22

– Constructorii de drumuri au fost pe primul loc în top 10 al companiilor de construcţii la sfârşitul anului 2009 şi mai mult, majoritatea sunt pe creştere, deşi România are cea mai scăzută lungime de autostrăzi din Uniunea Europeană, cu doar 321 km, iar piaţa construcţiilor s-a redus cu 17%.

Primii cinci constructori – Romstrade din Giurgiu (controlată de omul de afaceri Nelu Iordache), Hidroconstrucţia, Spedition UMB din Bacău (compania deţinută de Dorinel Umbrărescu), Strabag (Austria) şi Tehnologica Radion au cele mai mari afaceri din lucrări de infrastructură, informează Ziarul Financiar.

Toate acestea ănsumează afaceri de un miliard de euro, circa 8% din valoarea totală a pieţei de construcţii, care s-a ridicat anul trecut la circa 12 mld. euro.

Citeste si:  Etapa a II-a a Programului “Casa Verde” se prelungeşte

Paradoxul poate fi explicat prin faptul că anul trecut piaţa imobiliară s-a prăbuşit, iar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a avut un buget record pentru investiţii în drumuri naţionale şi autostrăzi de 8,9 mld. lei (2,1 mld. euro).

Bugetul CNADNR a fost cu 56% mai mare decât în 2008, însă rezultatele au fost finalizarea a doar 42 km de autostradă de la Gilău la Turda (din Autostrada Transilvania).

CITITI SI

– “Golănie” în construcţii: statul a favorizat firma “Romstrade” pentru a obţine un credit de 140 milioane euro

– Cum faci rost de bani pentru investiţii? Soluţia “Blue Air”: fentezi statul, partenerii şi angajaţii!

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata