Biroul de Credit: Portretul robot al restanţierului e neschimbat, chiar şi pe timp de criză

Portretul robot al restanţierului la credite a rămas aproape neschimbat, în timp de criză, preponderenţi fiind bărbaţii, dar cu o uşoară reducere a vârstei, a declarat joi, 17 iunie, la un seminar organizat de Finmedia, directorul general al Biroului de Credit, Şerban Epure.

El a arătat că restanţierii au vârsta medie de 30-34 ani şi sunt din Bucureşti. De altfel, în Capitală sunt şi cele mai multe întârzieri de plată, dar şi cele mai multe credite acordate.

Valoarea restanţelor este relativ mică, mai precis 51 la sută fiind sub 1.000 lei, a precizat reprezentantul Biroului de credit şi arătat că la creditele de consum în moneda naţională au fost înregistrate cele mai multe întârzieri.

Epure a mai spus că ponderea restanţelor în soldul creditului s-a majorat. Astfel, în mai 2008 aceasta era puţin sub unu la sută, până prin noiembrie-decembrie 2008 s-a menţinut constantă, apoi a început să crească, în prezent fiind sub 4 la sută. ‘Este un nivel sustenabil’, a apreciat Şerban Epure.

În paralel cu diminuarea solicitărilor din partea instituţiilor financiar-bancare pentru rapoartele specializate ale Biroului de Credit, o dată cu criza au apărut şi mai multe cereri pentru monitorizările de portofoliu care indică situaţia debitorului în raport cu întregul sistem bancar.

În continuare, directorul general al Biroului de Credit a spus că extinderea bazei de date prin includerea persoanelor fizice autorizate a fost finalizată şi că, peste o lună-două, timp în care vor avea loc testarea şi contractarea, aşadar din toamnă, sistemul va fi la dispoziţia instituţiilor financiar bancare.

De asemenea, Biroul de Credit analizează posibilitatea încheierii de acorduri pentru schimb transfrontalier de date cu instituţii similare din Europa, potrivit unor directive comunitare.

În încheiere, Şerban Epure a subliniat că instituţia pe care o conduce urmăreşte să fie o constantă a sistemului financiar-bancar românesc şi a apreciat că, poate, niciodată nu a fost mai mare nevoie de serviciile Biroului de Credit ca acum, pe timp de criză.

Joi, Finmedia şi Asociaţia Română a Băncilor au organizat ‘Romanian Retail Banking Forum’, eveniment aflat la cea de-a X-a ediţie.

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.