Hotelierii ieşeni: „Dacă scazi tariful, rişti să te pască falimentul”

– Managerii principalelor structuri de cazare din Iaşi susţin că în prima jumătate a acestui an, s-a constatat o stagnare a afacerii la nivelul anului 2009, cu mici variaţii de unul sau două procente, în sens pozitiv sau negativ

– Conform datelor Direcţiei Judeţene de Statistică Iaşi, colectate la nivelul întregului judeţ, în primele patru luni ale anului 2010 s-au înregistrat 93.806 înnoptări în structurile de primire turistică, în scădere cu 4,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2009, iar durata medie a cazării a fost de două zile

 

Potrivit datelor Direcţiei Judeţene de Statistică Iaşi, gradul de ocupare a locurilor de cazare în luna aprilie 2010 a fost de 29,4%, în scădere cu 1,9% faţă de aprilie 2009.


Constantin Benţa: „În ianuarie, am crezut că ieşim din criză, dar nu a fost să fie”

Luna ianuarie a constituit o surpriză pentru mine, pe care nu am înţeles-o nici până acum. Dacă, de obicei, prima lună a anului, după sărbători şi concedii de iarnă, este o lună moartă, noi am înregistrat o creştere semnificativă a serviciilor, în comparaţie cu linia generală a anului 2009. Credeam atunci că acesta este semnalul că am fi ieşit din criză. Dar nu a fost să fie.

În februarie s-a prăbuşit cererea la circa 40% comparativ cu prima lună a anului. Per total, gradul de ocupare a locurilor de cazare din hotel se situează la aproximativ acelaşi nivel ca anul trecut, cu mici variaţii de la o luna la alta”, ne-a declarat Constantin Benţa, general manager al Select Grup SA.

 

„Nu vom mai reveni la maniera din 2007-2008 de a consuma produse şi servicii”

Acesta ne-a mai spus că, din 2007, an în care a deschis hotelul Select, din Piaţa Unirii, cea mai bună lună a fost octombrie 2008, pe care o consideră „liniştea de dinaintea furtunii”.

„Imediat după aceea, în noiembrie, criza a dezlănţuit dezastrul. În decembrie 2008 ne aşteptam să înregistrăm o cifră de afaceri mai mare, datorită evenimentelor şi festivităţilor de sfârşit de an, însă cererea de servicii a continuat să scadă. Cu toate că declinul economic încă nu se simţea efectiv în activitatea firmelor, managerii s-au panicat, au strâns brusc punga, reducând la minimum bugetele de sărbători”, ne-a povestit Constantin Benţa cum s-au simţit primele luni de criză în Grupul Select.

A urmat o scădere cu circa 30% a activităţii comparativ cu perioada anterioară crizei. „Eu am o opinie mai deosebită pe marginea acestui subiect. Nu cred că vom mai ieşi vreodată din criză, în sensul că nu se va mai reveni la maniera din 2007-2008 de a consuma produse şi servicii. În schimb, noi va trebui să ne modificăm modul de a utiliza resursele, să ne dăm seama că leul este scump şi trebuie drămuit”, a comentat managerul Select Grup.

Citeste si:  Horaţiu și Bogdan Mălăele cuceresc publicul din România cu noul spectacol plin de umor:


Managementul Hotelului Unirea manifestă pesimism

Nici la Hotelul Unirea bilanţul primei jumătăţi a lui 2010 nu sună prea bine, iar perspectivele pentru semestrul al doilea par a fi şi mai sumbre.

„În comparaţie cu 2009, situaţia este ceva mai grea acum. În special la început de an, gradul de ocupare a fost mai slab, cu o uşoară revenire în ultimele luni. Am fi sperat ca aceast trend crescător să fie unul continuu, însă, având în vedere evenimentele politico-economice de la nivel central nu prea sunt şanse de redresare. Bugetarii vor avea deplăsări tot mai rare şi diurne tot mai mici, firmele, de asemenea, vor reduce numărul de evenimente şi deplasările în teritoriu”, crede Lucian Grecu, managerul Grupului Hotelier Unirea.

 

Congresele şi simpozioanele salvează hotelurile de la faliment

Singurele sectoare în care nu s-au înregistrat scăderi sunt cele legate de evenimentele organizaţiilor profesionale, precum şi simpozioanele şi congresele care vin, în fiecare toamnă, ca o gură de oxigen pentru hotelierii ieşeni.

„Ne bazăm mult pe organizările de congrese medicale sau ale altor bresle, pentru care se organizează masa şi cazarea cu şase luni şi chiar un an înainte, astfel încât ştim, încă de pe acum, ce va fi la toamnă. De asemenea, întrucât firmele private s-au orientat către oganizarea de evenimente de mai mică anvergură, avem norocul că le putem oferi şi săli mai mici, în funcţie de numărul de persoane participante, ceea ce la ora actuală este un avantaj pe piaţă”, a mai susţinut Lucian Grecu.

 

Hotel Traian se laudă cu creşteri de 10% a cererii de servicii

Singurii care se laudă cu creşteri semnificative ale cererii de servicii pentru anul în curs sunt cei de la Hotel Traian, care estimează o majorare a cifrei de afaceri cu circa 10% în primul semestru al anului 2010, în comparaţie cu anul trecut.

„Pot spune că anul acesta am avut o creştere de 8-10% a gradului de ocupare a locurilor de cazare, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a lui 2009. Explicaţia se leagă de faptul că am ieşit în întâmpinarea clienţilor prin vânzări directe, ceea ce s-a reflectat clar în creşterea cererii de servicii.  Am creat programe speciale, precum «all you can eat, la 25 RON», carduri de fidelizare şi evenimente precum Seara Latino, pe care am pregătit-o pentru 24 iunie, în restaurantul nostru”, ne-a dezvăluit Ana Budu, director de marketing pentru cele trei hoteluri deţinute de omul de afaceri Dănuţ Prisecariu în Iaşi, Grand Hotel Traian, Astoria şi Studis.

Citeste si:  Patru lucruri mai puţin cunoscute despre pepenele roşu

 

Hotelierii ieşeni spun un „NU” hotărât reducerii preţurilor la cazare

La unison, managerii de hoteluri ne-au spus că reducerea în bloc a preţurilor la recepţie nu este o soluţie de atragere a clienţilor, în schimb majoritatea consideră că promoţiile speciale şi pachetele de servicii dedicate pot fi o reţetă a succesului.

„Nu poţi să reduci preţurile la cazare în bloc, pentru că atunci devii suspect. Oamenii îşi imaginează că dacă ai coborât tarifele la recepţie, automat ai redus şi din standardele de calitate şi atunci nu te aleg. Asta este valabil în special pentru noi, care suntem o unitate de business, iar calitatea serviciilor este foarte importantă pentru păstrarea clienţilor. Mai mult, nici nu prea ai cum să reduci din preţuri în condiţiile în care costurile de funcţionare sunt în continuă creştere”, ne-a spus Constantin Benţa.

În schimb, pentru a-şi eficientiza activitatea, managerul de la Select a recunoscut că a recurs la reduceri salariale şi de personal.


Paradoxal: Dacă scazi tariful, rişti să te pască falimentul

De aceeaşi părere este şi Lucian Grecu, managerul Grupului Hotelier Unirea, care a încercat să stea cât mai departe de politica reducerilor de preţuri, fiind mai degrabă adeptul oferirii de „discounturi punctuale” pentru clienţii cu comenzi mai mari.

„Ştiu cel puţin un caz de hotel din România care, după ce a redus preţurile semnificativ, în loc să atragă cât mai mulţi turişti, a ajuns în faliment. De aceea nu agreez politica scăderii tarifelor decât punctual, prin oferirea de discounturi la pachete de servicii comandate. De asemenea, pentru viitor intenţionăm să punem la dispoziţia clienţilor un centru spa, pe care îl vom amenaja la subsolul hotelului, spre a ne diferenţia de oferta celorlalte unităţi de cazare din imediata apropiere”, ne-a dezvăluit Lucian Grecu.

 

Pachetele de servicii şi ofertele promoţionale, soluţia ieşirii din criză

Nici la cel mai vechi hotel din centrul Iaşului, „Traian”, nu s-au operat reduceri de tarife, pe fondul recesiunii. În schimb, omul de afaceri Dănuţ Prisecariu, deţinătorul Grand Hotel Traian, Best Western Astoria Hotel şi Hostel Studis, a trimis echipele de vânzări şi marketing „pe teren”, în încercarea de a-şi face cunoscute în mod direct pachetele de servicii şi ofertele promoţionale. El a pornit de la ideea că „dacă înainte de criză veneau clienţii şi singuri la hotel, acum trebuie să meargă hotelul la clienţi”.

Citeste si:  Autorităţile române şi FMI iau în calcul o scădere a economiei de 1-1,5 sau 2% în 2010

„Măsurile noastre anticriză s-au axat, în principal, pe o promovare mai agresivă a serviciilor şi pe crearea de evenimente care să atragă clienţi. Am recurs chiar la vânzare directă, din firmă în firmă. Mai mult, permanent concepem promoţii noi, nu există lună în care să nu scoatem trei-patru pachete promoţionale noi”, ne-a declarat Ana Budu, director de marketing pentru cele trei hoteluri deţinute de Dănuţ Prisecariu.

Aceasta a adăugat că deţinerea în portofoliu a trei hoteluri situate pe nişe distincte, patru stele, trei stele şi tineret, a ajutat-o să creeze oferte speciale pentru fiecare grup ţintă.

„Avem oferte promoţionale pentru ambasade, pentru grupuri. Pentru bugetari am făcut o promoţie specială, întrucât sunt vizaţi acum de reduceri salariale şi de bugete pentru diurne. Discounturile pot varia între 10 şi 20%, în funcţie de mărimea grupului şi de numărul de nopţi de cazare”, ne-a mai spus Ana Budu.


Tarifele generice percepute de hotelurile din Iaşi

Hotel Unirea  (3 stele) – 186 de camere
Camera dublă – 64 euro
Camera single – 49 de euro
Apartament – 80 de euro

Grand Hotel Traian  (4 stele) – 68 de camere
Camera dublă – 73-77 euro
Camera single – 64-69 euro

Best Western Astoria Hotel (3 stele) – 55 de camere
Camera dublă – 69 euro
Camera single – 49 euro
Studio – 72 euro

Hotel Ramada City Center Iasi  ( 3 stele) – 76 de camere

Camera dublă – 88 euro
Camera single – 75 euro

Hotel Concordia – (4 stele) 28 de camere
Camera dublă – 49 euro
Camera single – 46 euro
Studio – 60 euro

Hotel Select – (4 stele) 24 de camere
Camera dublă – 80-71 euro
Camera single – 64 euro
Studio – 102-82 euro

Hostel Studis –  (3 stele) 48 de camere
Camera dublă – 28 euro
Studio (6 persoane) – 56 euro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata