Ultimele minute ale catastrofei aviatice. Eroul de la Tuzla: marinarul care a sărit în flăcări după camarazii aviatori

– Generalul de Flotilă Aeriană Victor Strâmbeanu: „Nu a sărit nimeni din avion. Cei care au supravieţuit au fost salvaţi din flăcări de un coleg de la Marină, Marian Marin, care a intrat prin flăcări şi i-a scos imediat după producerea accidentului”

Comandantul Componentei Operaţionale Aeriene a MApN, generalul de Flotilă Aeriană Victor Strâmbeanu, a declarat, ieri, că cei trei supravieţuitori ai accidentului aviatic de la Tuzla au fost scoşi din interiorul aeronavei de către un adevărat erou, un coleg care a ajuns la avion imediat după prăbuşirea acestuia, relatează Gândul.

„Nu a sărit nimeni din avion. Cei care au supravieţuit au fost salvaţi din flăcări de un coleg de la Marină, Marian Marin, care a intrat prin flăcări şi i-a scos imediat după producerea accidentului”, a spus comandantul. „Nu e adevărat că ar fi încercat cineva să sară. Nu le permitea înălţimea să sară şi în avion erau profesionişti. A fost un erou care a intrat prin flăcări şi a salvat cât a putut”.

Citeste si:  Ultrasunetele ar putea sta la baza unui tratament împotriva maladiei Alzheimer

Generalul Victor Strâmbeanu a precizat că avionul nu a explodat în aer, aparatul luând foc după impactul cu solul. „Pilotul era unul cu experienţă şi cred că a făcut tot ce s-a putut pentru a salva viaţa oamenilor”, a adăugat comandantul, care a precizat că nu ştie dacă s-a oprit motorul în timpul zborului, însă mai degrabă crede că nu.

„Avionul a decolat şi după 30-40 de metri, la mai puţin de o sută de metri altitudine, au început problemele”, au declarat pentru Gândul surse din rândul anchetatorilor . „Fie motorul s-a oprit brusc, fie, se pare, vârful avionului s-ar fi poziţionat în poziţie verticală, avionul intrând în unghi 90 de grade. Pilotul ar fi încercat să reducă viteza şi apoi să accelereze brusc, însă înălţimea prea mică nu ar fi permis redresarea aparatului. AN2-ul s-ar fi aplecat uşor pe dreapta, după care s-a prăbuşit. În urma impactului, partea din faţă s-a rupt şi a izbucnit incendiul. Rezervoarele, plasate în aripi, erau pline cu combustibil, pentru că abia se făcuse alimentarea. Era al şaselea zbor din acea zi. În urma impactului, furtunele de alimentare s-au rupt iar combustibilul scurs a luat foc. Flăcările s-au îndreptat rapid spre locul în care se aflau paraşutiştii, care nu au mai putut ieşi. Pilotul şi un alt membru al echipajului au reuşit să iasă, probabil după ce geamurile şi uşa de acces au fost distruse de impact. Femeia a reuşit şi ea să iasă, dar era deja cuprinsă de flăcări. Am găsit-o la un metru de aparat, arsă, cu faţa în jos”, au mai precizat sursele judiciare.

Citeste si:  Dan Diaconescu propune o alianţă anti-Băsescu

„Până în acest moment, 7 victime din cele 10 au fost identificate şi le-au fost făcute necropsiile, până diseară urmând să fie stabilite şi identităţile celorlalte 3 persoane”, a mai spus Iacob, care speră ca cercetările să fie finalizate în aproximativ două luni.

Surse din cadrul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene „Aurel Vlaicu” de la Boboc au declarat că printre militarii care au pierit în accident se numără şi căpitanul Lavinia Guiţă. Pasionată de pictură de icoane, aceasta avea 26 de ani şi era necăsătorită.

Citeste si:  SNLO are de recuperat de la RAAN 100 milioane de lei

Lavinia Guiţă a absolvit Institutul Militar de Aviaţie în anul 2007 şi era singura femeie din cadrul unităţii de la Boboc care pilota avionul de tip AN2. În iulie 2008, ea a fost decorată de şeful Statului Major al Forţelor Aeriene, generalul Constantin Croitoru.

Integral în Gândul

 

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata