Emil Boc: Guvernul monitorizează foarte strict absorbţia de fonduri comunitare; la Transporturi, cel mai deficitar minister

Ministerul Transporturilor are cea mai mare întârziere de recuperat în domeniul absorbţiei fondurilor comunitare, motiv pentru care Guvernul va monitoriza foarte strict implementarea proiectelor, a declarat marţi, 13 iulie, prim-ministrul Emil Boc.

„Aici e cel mai mult de recuperat şi de aceea vom avea o monitorizare foarte, foarte strictă la tot ce înseamnă implementarea acestor proiecte. Sunt şi sume mari pe toate componentele pe care le are Ministerul Transporturilor şi, de aceea, mai mult ca oricând aici va trebui să apăsăm piciorul pe acceleraţie”, a spus Boc, referitor la Transporturi, la reuniunea Comitetului interministerial privind absorbţia fondurilor comunitare.

Premierul a precizat, însă, că decalajul este cauzat şi de faptul că în perioada 2007-2008, în guvernarea liberală, „nu s-a făcut nimic” în acest domeniu, „dar asta nu înseamnă că aici nu avem de recuperat restanţele majore”.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a recunoscut că ministerul său are mult de recuperat, dar a precizat că această situaţie este determinată şi de faptul că în domeniul transporturilor proiectele sunt foarte ample şi implică sume mari de bani şi un nivel ridicat de birocraţie.

„La noi toate proiectele sunt proiecte foarte mari, pentru care Comisia Europeană cere foarte, foarte multe documente de pregătire. Noi am avut mai multe discuţii, dar şi la aceasta ultima, în general, media în UE este de cam doi ani o pregătire a unui astfel de proiect, pentru că sunt toate avizele de mediu, de ceea ce trebuie, dar acum avem, în ultimul an şi jumătate, foarte multe proiecte mature, cu tot ceea ce le trebuie, unele deja trimise la CE, altele pregătite să fie trimise, deci cu toate documentaţiile necesare, deci, până la sfârşitul anului, noi spunem că şi pe feroviar vom avea proiecte depuse de un miliard şi ceva de euro şi pe rutier cam tot de 1,5 miliarde de euro.

Citeste si:  Ponta: Băsescu, Boc şi Udrea ar trebui judecaţi pentru subminarea economiei naţionale

În legătură cu absorbţia, la noi lucrurile stau puţin diferit. În momentul în care proiectul a fost aprobat şi licitaţia şi tot ce urmează, contestaţiile respective rezolvate, din clipa aia nu mai poate apărea nimic, nu mai sunt lucruri pe care le-au relevat colegii, la noi, atunci, absorbţia funcţionează permanent”, a motivat Berceanu întârzierile în accesarea fondurilor europene.

În prezent, sunt depuse 46 de proiecte în domeniul transporturilor.

„Avem foarte mult de recuperat. Noi avem 46 de proiecte depuse pe specificul transporturilor. La noi aproape toate proiectele sunt mari, la noi există o diferenţă între proiecte depuse, în sensul de depuse la AM POS-ul (autoritatea de management pentru Programul Operaţional Sectorial – n.r.) respectiv şi proiecte transmise la UE. Practic, la noi aproape merg la aprobare la UE, sau ca valoare, 20% din ele merg la UE.

Citeste si:  Un val uriaş a acoperit un vas de croazieră în Marea Mediterană

La ora actuală avem aprobate de la UE două proiecte, cu o contribuţie de la UE de 183 de milioane de euro şi depuse spre aprobare la CE, trei proiecte. Partea de la CE, în valoare de 314 milioane de euro, dintre care două am primit săptămâna trecută, când a fost domnul Eduardo Baretto (şeful Direcţiei pentru România a DG Regio, din cadrul CE – n.r.), am informaţia că până la sfârşitul lunii vor veni aprobate”, a spus Berceanu.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner