Mii de slujbe disponibile în call-center-uri

Abilităţile de comunicare, limbile străine, dar şi cunoştinţele de operare a calculatorului au devenit indispensabile într-o Românie în care call-center-urile au ajuns principalii angajatori, informează România Liberă.

Criza economică a schimbat radical portretul-robot al angajatorului mare din România. Dacă înainte de şubrezirea economiei el era fie din domeniul construcţiilor, fie din cel financiar, activa în 90% din cazuri în Bucureşti şi nu se uita neapărat la calificarea candidatului (cazurile directorilor de sucursale cu liceul la bază sunt notorii), acum el este de cele mai multe ori din domeniul tehnologiei înalte sau din cel al serviciilor conexe şi caută obligatoriu forţă de muncă supracalificată şi cunoscătoare de limbi străine.

Se angajează masiv în outsourcing. Vorbim despre servicii pentru companii mari, unele din străinătate. Call-centerul este o afacere care merge bine pe timp de criză. De asemenea se caută specialişti în domeniul programării şi cel în al componentelor pentru calculatoare (…) precizează Ovidiu Vîlceanu directorul fimei de consultanţă Sales Consulting.

Citeste si:  Băncile au redus în martie dobânzile la depozite şi credite, atât la lei, cât şi la valută

Salariul unui programator, de exmplu, porneşte din jurul valorii de 1.000 de euro şi poate ajunge chiar până la 5.000 de euro, în funcţie de cunoştinţele angajatului.

Telefonistul-vedetă cu accent european

Firmele de outsourcing, categorie în care se încadrează şi call-center-urile par să înflorească pe timp de criză. De ce ne explică tot Ovidiu Vîlceanu. „Outsourcingul presupune în primul rând reducerea costurilor pentru companiile care apelează la aşa ceva. Ori pe timp de criză tăierea costurilor este un lucru vital.” Prin lumea angajatorilor circulă deja o ştire cu aer de legendă.

Citeste si:  Teste financiare pentru clienții băncilor. Instituţiile vor să știe cine este bun plătitor

Se pare că mai multe firme de profil părăsesc India (cea mai cunoscută ţară în acest sector) şi vin în România pentru că potenţialilor clienţi nu le place accentul specific Punjabi. Mai mult, companiile specializate şi-au rezolvat o mare problemă anul acesta prin reducerea costurilor cu salarizarea ca urmare a venirii crizei. Un operator call-center care lucrează 8 ore pe tură de zi ajunge la 350-400 de euro, în timp ce, dacă lucrează noaptea el poate câştiga şi 500-600, de euro pe lună.

Angajează şi băncile

Domeniul financiar, lovit puternic de criză prin diminuarea cererii de credite, nu mai este la fel de activ ca în anii trecuţi. Totuşi, asta nu înseamnă că nu mai angajează deloc. În fapt, după cum se vede pe site-urile specializate, instituţiile de credit angajează câteva sute de oameni.

Citeste si:  Băncile nu mai sunt obligate să recalculeze dobânzile!

Faţă de perioada precriză, însă, când cele mai căutate specializări erau cele de agent de vânzări sau de analist de credite acum băncile caută mai ales personal IT sau consilieri bancari. În ofertele băncilor regăsim şi posturi de casieri, dar şi posturi de şefi de departamente. Salariile oferite sunt şi ele de criză, un analist de risc, de exemplu, fiind plătit cu doar 400 de euro, faţă de 600-700 de euro minimum cât primea înainte de criză.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata