Teroarea din trenurile germane

Trenurile sunt pline iar pasagerii nervoşi, supărarea descărcându-se asupra conductorilor, pentru care injuriile, scuipăturile şi bătăile au devenit o regulă şi nu o excepţie, aşa cum o dovedeşte cazul unui conductor care, după 30 de ani de muncă, simte că nu mai poate continua aşa, scrie ziarul german Focus.

Karl Meyer este de 30 de ani funcţionar la calea ferată (aşa cum se numeau pe atunci conductorii). Pe timpuri, povestea acesta, faţă de conductor exista respect iar între el şi călători o distanţă care în zilele noastre s-a pierdut, în condiţiile în care atacarea verbală şi fizică a conductorilor a devenit acum o regulă.
Conductorii au parte acum de înjurături, îmbrânceli şi scuipături, circa 800 de astfel de delicte contra angajaţilor Deutsche Bahn (căile ferate germane) fiind raportate în 2009, 90 la sută din ele în transportul regional şi cu S-Bahn-ul (tren pe distanţe mici).

Deşi este vorba de o cifră mai mică decât în 2008, numărul de atacuri fizice a luat amploare. Un lucru este clar şi anume că mulţi conductori merg cu teamă la lucru. Meyer povesteşte că are un avantaj prin faptul că este corpolent şi puternic iar oamenii se gândesc de două ori înainte de a se pune cu el. Cu toate acestea, pe un traseu regional din jurul Munchenului a fost lovit de un pasager beat, atunci când a sărit în ajutorul unui coleg, îşi amintea el.

Citeste si:  Datoria globală va atinge 200 de miliarde de dolari, susține raportul S&P Global

Conductorii trebuie să fie pregătiţi să medieze conflictele şi să ţină sub control situaţia. Din acest motiv, cererea de cursuri pentru rezolvarea conflictelor este foarte mare printre angajaţii căilor ferate germane. Ei învaţă la aceste cursuri cum trebuie să se comporte cu pasagerii agresivi. Multe din atacuri au loc seara şi noaptea, între orele 20 şi 22 precum şi între trei şi şase dimineaţa.

Astfel de curse sunt numite de Meyer ‘curse de deşeuri’, din cauza figurilor îndoielnice de la bord. De multe ori nici ceilalţi pasageri nu prea erau de ajutor, aceştia aşteptând să vadă cum scapă el însuşi din situaţia respectivă, povestea Meyer. O soluţie pentru protejarea contra terorii psihice a fost găsită prin aceea că în Bavaria conductorii au dreptul de anul trecut să poarte ecusoane cu un nume fals.
Întrebat dacă îi este frică atunci când merge la lucru, Meyer formula în felul următor: ‘Este mai mult un fel de tensiune. Ştiu că se va întâmpla iar ceva. Întrebarea este doar cânď. Acum, Meyer se află la tratament iar dacă îşi va mai exercita profesiunea el nu este deocamdată sigur.

Citeste si:  Ultima dezbatere televizată asupra independenţei Scoţiei dinaintea votului
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner