Cum migrează baronii asfaltului de la privat la stat şi înapoi

Mai mulţi directori de la Drumuri gestionează contractele câştigate tot de ei când lucrau pentru companii private. După ce le-au scăzut salariile, unii s-ar întoarce la firmele lor, scrie România Liberă.

Până în martie 2009, când a fost numit director regional la Drumuri Braşov, Ioan Moldovan era un om avut. Timpul îi permitea să se ocupe de firmele proprii (un PFA şi o firmă de consultanţă în domeniul drumurilor – Exprocons N&G) şi, totodată, să fie administrator al firmei CONSAL SRL din Zărneşti – Braşov, din acelaşi domeniu.

Citeste si:  Firmele de construcţii apropiate PDL sfidează criza cu profituri-record

Odată cu numirea sa ca director regional, Ioan Moldovan se retrage din funcţia de administrator al CONSAL SRL. În calitate de administrator CONSAL, Moldovan a fost un tip eficient.

In ianuarie 2009,deci cu două luni înainte de numirea sa la DRDP Braşov, Moldovan aduce firmelor asociate CONSAL şi Vectra un contract cadru pe trei ani pentru întreţinerea unei bune părţi a drumurilor naţionale din regională, cu o valoare estimată iniţial la câteva zeci de milioane de euro.

Acest tip de contract nu presupune un volum fix de lucrări, regionala urmând să comande ulterior celor două firme lucrările de efectuat pe baza unor contracte numite subsecvente.

Citeste si:  EurActiv: Bulgaria şi România atenţionate pentru fraudele privind achiziţiile publice

Proaspăt instalat la regională, Ioan Moldovan semnează două astfel de contracte subsecvente în lunile aprilie şi mai 2009. Întrebat cum reuşeşte să gestioneze contracte pe care le-a semnat tot el în calitate de administrator al firmei CONSAL, Ioan Moldovan afirmă însă că nu are nici o treabă nici cu acest contract cadru, nici cu alte contracte derulate de DRDP Braşov cu Vectra şi Consal deoarece nu se ocupă direct de ele. „Avem consultanţi, inspectori de şantier, nu eu controlez efectiv”, ne spune directorul.

Citeste si:  Site-ul anuntul.ro, urmărit penal pentru proxenetism

Situaţia în care se găsesc astfel de directori, până ieri administratori sau acţionari ai unor firme de drumuri, beneficiari de contracte cu CNADNR, ajunşi ulterior şefi în compania de stat, este un conflict de interese, afirmă Cristina Trăilă, preşedintele Autorităţii Naţionale de Achiziţii Publice.

Aceste cazuri nu au fost însă o încălcare a legii, deoarece la acel moment astfel de situaţii nu erau incriminate, schimbări ale legislaţiei fiind preconizate pentru viitor.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata