CONCURS: Care este cea mai nesimţită bancă cu care ai lucrat?

– Ai fost ţepuit de bancă? Scrie-ne povestea ta şi învaţă-i şi pe alţii cum să se ferească de înşelăciunile băncilor şi ale instituţiilor de creditare nebancare!  Financiarul.ro şi Mediadocs.ro te premiază, săptămânal, cu o colecţie impresionantă de DVD-uri Discovery

 

Tema de dezbatere a concursului:

Povesteşte-ne cea mai mare păcăleală pe care ţi-au servit-o funcţionarii bancari şi indică banca de la care ai avut de „pătimit” cel mai mult.

Pentru a te înscrie în concurs, tot ce trebuie să faci este să adaugi un comentariu la acest articol, în care să povesteşti, pe scurt, cum te-a înşelat banca şi să oferi trei sfaturi utile celor care lucrează cu banca respectivă, pentru a nu cădea în aceeaşi „capcană”.

Citeste si:  Un grup de japonezi a străbătut mii de kilometri pentru a învăţa să joace "Jiana"

Vor exista 4 câştigatori (câte unul săptmânal), aceştia fiind autorii celor mai pertinente sfaturi de evitat „ţepele” bancare, fiecare dintre aceştia primind o colecţie de DVD-uri Discovery, la alegere, dintre:

Colecţia “Atlasul corpului uman”
6 DVD-uri
află de AICI ce conţine

 

Colecţia “Cele 7 minuni ale lumii”
4 DVD -uri
află de AICI ce conţine


Colecţia „În căutarea lumilor pierdute”
5 DVD-uri
află de AICI ce conţine


Colecţia Everest – “Dincolo de limite”
6 DVD-uri
află de AICI ce conţine

 

Pentru a participa la concurs,  postează răspunsul tău utilizând caseta de comentarii de mai jos. Atenţie! Adresa de mail declarată trebuie să fie validă, pentru a putea fi contactat ulterior, în cazul în care vei fi desemnat câştigător.

Citeste si:  Când economia suferă bancherii au făcut profit de 100 mil. euro în trim. I

Câştigătorii vor putea intra în posesia premiului numai după expedierea, prin e-mail sau fax, a unei copii a cărţii de identitate, alaturi de adresa poştală completă.

Concursul se desfăşoară în perioada 19 iulie-15 august 2010. Cei patru  câştigători vor fi anunţaţi în fiecare zi de luni a săptămânii (pe 26 iulie, 2, 9 şi 16 august) şi vor primi colecţiile de DVD-uri prin colet poştal.
Mult succes!

 

Citește și
36 Comentarii
  1. ALEX spune

    Ati auzit de o firma cu pretentii bancare numite ERS? Pun pariu ca ati auzit.Este „binefacerea ” aia mascata intr-un credit de consum cu care au fost miluiti(a se citi fraieriti) milioane de romani. Teoretic iti luai produse din magazinele ALTEX pe care le achitai in rate, printr-un card. Platile se faceau la Banc Post. Si plateai si tot plateai fara sa mai iei in calcul la cat se ridica suma finala pe care o ai de achitat(marea pacaleala a creditului de consum este tentatia ratei mici ). Cred ca o sa platesc o viata si soldul final nu se mai modifica nici dupa moartea mea. Cea mai mare pacaleala, oameni buni la nivel de natie sunt creditele de consum; dobanzi care se modifica atunci cand nu te astepti, comisioane ascunse cu gramada si o practica a profitarii ridicata la nivel de arta. Este cel mai simplu mod de a ocupa si de a inrobi o tara : ademenesti milioane de oameni, iesiti dintr-o dictatura sa faca, in continuu credite pe care le vor achita cand familia va ajunge la a unsprezecea generatie!

  2. Alina spune

    Avem 2 credite de nevoi personale la ABN, sau RBS cum isi spun acum. Unul pe numele cumnatului si unul pe numele meu. La cel pe numele meu am dorit sa schimbam data scadenta si pentru asta ne-am deplasat la sucursala din Sibiu deoarece nu s-a putut telefonic desi am asteptat 2 luni prin mail un formular care nu a mai ajuns.
    Am ajuns la sucursala din Sibiu si am semnat un formular pentru a schimba data scadenta in 28 ale lunii si pentru ca nu reiesa clar din formular de cand se face schimbarea am intrebat reprezentantul bancii de la ghiseu care ne-a spus ca din luna in curs. Fericire mare am plecat acasa insa fara sa luam cu noi un exemplar din formular pe care am avut intentia sa o rog pe domnita sa-mi scrie extra data scadenta, operatiune pentru care am platit 15eu taxa.
    Dupa cateva zile sunt sunata de la banca ca am penalizari de intarziere la rata si sa merg urgent sa platesc. Le-am explicat situatia iar raspunsul lor a fost ca daca vreau pot face reclamatie impotriva reprezentantului bancii dar ca lor trebuie sa le platesc cu penalizare ( vreo 32 eu ) pentru ca din formularul semnat de mine nu reiese ca schimbarea are loc din luna in curs iar banii depusi pentru taxa s-au alocat pentru rata.
    Am fost sunata de mai multi reprezentanti fara ca vreunul sa-si ceara scuze sau sa verifice informatiile care mi-au fost date in sucursala lor.
    Am refuzat sa platesc rata spunand ca voi merge la OPC sa fac reclamatie. Mi-au zis ca cele spuse nu se pot proba si ca ramane doar formularul care nu este in avantajul meu, ca penalizarea nu se mai poate scoate manual din sistem si nu se mai poate face nici o modificare.
    Am refuzat in continuare plata ratei sustinand ca voi plati doar cand imi spun ca e ok sa platesc rata fara penalizari.
    In cele din urma am fost contactata sa aleg o ALTA data decat cea de 28 pentru ca nu mai este valabila iar formularul primit era mai vechi si nu mai era valabil spunanumi-se ca pot plati in 28 fara penalizari, mi-au realocat suma pentru taxa de schimbare si mi-au zis ca datorita intarzierii pocesarii datelor voi putea plati si luna viitoare tot fara penalizari pentru ca abia peste 2 luni se va procesa modificarea in sistemul lor. Luna urmatoare am fost sunata din nou cu amenintari sa platesc rata cu penalizari, am rugat amabil sa contacteze agentia din Sibiu pentru explicatii refuzand sa mai povestesc a mia oara de ce nu e vina mea ca nu s-a modificat data asa cum am dorit eu. In cele din urma am platit fara penalizari, la data la care am dorit eu.
    De asemenea, stiam ca pot avea 5 zile de intarziere pana la aplicarea de penalitati, asa ca l-am rugat pe cumnatul meu sa sune si sa anunte plata ratei pe numele lui cu intarziere si i-au spus ca nu exista asa ceva si ca va trebui sa platesca penalizari. Nu am platit, asa ca a doua zi l-au sunat ei si l-au rugat sa plateasca in termenul color 5 zile pentru ca nu se percep penalizari desi cu o zi inainte i-au spus ca este imposibil.
    Creditul il am de vreo 8 ani la ei si am avut foarte multe neplaceri deoarece au sucursale doar in cateva orase mari, noi ne-am mutat intre timp din Sibiu si este dificil sa ajungem la banca pentru orice mdificare.
    Daca platesti rata la ei la ghiseu esti taxat cu 5 ron, inclusiv pentru orice taxa o achiti la ei ti se cer suplimentar cei 5 ron asa ca prefer sa fac transfer decat sa le dau lor 5 lei de fiecare data.
    Initial mi-au spus ca nu se poate modifica data scadenta, cand s-a putut nu am fost anuntata.
    Ce cred eu ca este important sa faci pentru a avea castig de cauza in conflictele cu ei:
    _ cere intotdeauna numele complet al reprezentantului sau operatorului telefonic cu care ai vorbit si noteaza ora si data convorbirii.
    _ cere o copie dupa orice formular sau cerere semnata
    _ daca ceva nu etse clar cere sa-ti scrie lamurirea pe o copie sa semneze si stampileze completarea
    _ nu pleca pana nu te lamuresc pe limba ta cum sta situatia astfel incat sa intelegi tu pas cu pas ce ai de facut
    _ NU UITA ca si ei au nevoie de banii tai si daca gasesti o portita de iesire insista pentru ca mai bine le platesti mai tarziu si fara penalitati decat deloc. Eu am platit de mai multe ori fara penalitati la intarzieri de o zi sau doua pentru ca nu m-am lasat speriata sau intimidata ci i-am pus sa aleaga daca vor sa le platesc in conditiile mele sau sa astepte sa alerge ei dupa bani daca nu le mai platesc deloc in conditiile in care nu am acces in Vilcea la o sucursala sa pot achita direct, initial nu se putea modificata data scadenenta si au taxe pentru orice vrei sa faci… in curand probabil si daca respiri la ei in sucursale.
    Nu se tin de promisiuni ( formulare sau informatii cerute pe mail ), iti raspund urat daca formularele sunt in avantajul lor.

    Eu v-as inivita sa nu va lasati intimidati, cititi cu atentie contractele sau formularele si daca aveti portite de scapare nu le faceti pe plac pentru ca si ei au nevoie ca noi sa ne latim ratele iar pentru serviciile lor oricum platim prea mult si prea scump.

  3. TASCU CRISTINA spune

    Cred ca cea mai inselatoare banca este BRD. Nu suport aceasta banca din multe motive dar cel mai urat este ca au comisioane si pentru faptul ca nu utilizezi deloc cardul pe care il ai de la ei. Mi se pare foarte gresit de a-ti lua comision pe ceva ce nu folosesti efectiv ba din contra te trezesti ca esti dator cu nu stiu cat dupa ce ca nu ai utilizat niciodata cardul. Nu imi place deloc aceasta banca. Cele trei sfaturi sunt:
    – Informeaza-te foarte bine inainte de a achizitiona un produs bancar
    – Deschide ochii bine cand intri intr-o banca
    – Incearca pe cat posibil sa te feresti de Banci

  4. marin gabriel spune

    am solicitat un credit ipotecar la LEUMI BANC iar dupa depunerea dosarului si analiza acestuia am primit ok ca dosarul este complet,si creditul mi se aproba insa pentru aceasta trebuie facuta o evaluare a apartamentului de catre un evaluator acceptat de banca.
    am apelat la o firma recomandata de banca care au evaluat apartamentul la o valoare ce acoperea garantia solicitata de banca, mi s-a spus s-a astept citeva zile deoarece banca nu dispunea in acel moment de o suma asa de mare iar pentru a retrage banii este nevoie de o programare.
    la termenul stabilit mi s-a comunicat ca banca a respins aprobarea creditului fara alte explicatii.
    am depus plingere la opc insa nici de aici nu am mai primit nici un raspuns
    pentru aceast dosar de credit am cheltuit circa 200euro, toate aceste cheltuieli fiind facute in urma unor solicitari ale bancii dupa ce au fost verificate toate documentele solicitate

  5. octav spune

    nu exista cea mai nesimtita banca, toate sunt la fel. eu am avut experiente neplacute cu majoritatea bancilor. una dintre aceste experiente a fost cu brd. aveam un depozit pe numele meu si al sotiei, eu fiind imputernicit sa fac operatiuni pe cont. depozitul era pe 3 luni cu dobinda la scadenta.

    la un moment dat am avut nevoie de o suma de bani si m-am dus la banca. le-am spus ca vreau sa retrag o suma de bani din cont si restul depozitului sa il refac intr-un depozit pe o luna.

    ok, au zis finantistii, se face. dar asta inseamna sa scoateti toti banii si sa refaceti depozitul, ceea ce va costa comisionul de retragere.
    aha, zic, dar de ce? eu doar scot bani din depozit, restul banilor ii las acolo pe o luna.
    nu, zic finantistii, ca e alt depozit. dar puteti sa virati banii intr-un cont si noi ii transferam de acolo in depozit si va costa mai putin ca e transfer intrabancar.
    bine zic, pai transferati banii in contul de card al sotiei, si de acolo in depozit, se poate?
    da, spun piticii fericiti, e perfect.
    dupa citeva minute de tastat la calculator: gata, zic ei, i-am trasferat.
    bun, spun si eu, acuma faceti depozitul pe o luna.
    nu se poate, zic piticii cu rautate in glas.
    ?????? de ceeeee???? intreb exasperat.
    pai contul de card e pe numele sotiei si nu aveti dreptul sa faceti operatiuni pe el. 😀

    asa ca atunci cind lucrati cu banca, asigurati-va ca aveti toate informatiile necesare:
    1. intrebati de 5 ori detaliile unei operatiuni inainte de a o face
    2. vedeti care sunt comisioanele la fiecare operatiune dorita
    3. interesati-va ce implicatii au asupra banilor dumneavoastra operatiunile pe care le fac piticii de la ghiseu

  6. M Gabriela spune

    cea mai nesimtita banca???? nu ma pot decide intre BRD si BCR la ambele am avut experiente neplacute. La BRD am avut un cont bancar in care mi se vira alocatia copilului, la care aveam si card. Nu mai spun ce dobanzi uriase pt administrare cont aveau dar cand m-am decis sa renunt la a mai fi clientul lor am facut o cerere de inchidere cont si mi s-a spus ca nu pot sa inchid odata si contul bancar si cardul ci mai intai trebuie sa inchid cardul pt care am platit o taxa de 20 RON si dupa aproximativ o luna sa ma prezint la banca sa inchid si contul nemaifiind necesara nicio alta taxa. Dupa o luna m-am prezentat la banca unde mi sa cerut o alta taxa de 15 Ron sa poata inchide contul si cand le-am explicat ca am fost in urma cu o luna si mi s-a spus ca nu va mai trebui sa achit o alta taxa pt ca achitasem deja luna trecuta, d-na de la ghiseu m-a intrebat de ce nu l-am inchis atunci daca am platit.Au urmat explicatii din partea mea dar neajungand la nici un numitor comun am achitat acea suma doar pt a scapa de ei.
    La BCR alta poveste am avut un credit de nevoi personale in EUR pe o perioada de 5 ani. Dupa 3 ani am rambursat anticipat suma care o mai aveam de platit cu comisionul aferent crezand ca gata am terminat. Dupa cateva luni primesc acasa instiintare ca sunt restanta si ca am de platit o suma de bani la ei. Ma prezint la banca crezand ca este o greseala, dar, se pare ca nu era, mai aveam deschis un cont in lei la ei la aceasi data la care am facut creditul in EUr de care eu nu stiam nimic desigur. Nu am cxerut eu sa mi se deschida acel cont , pe care dealtfel nici nu l-am folosit pt ca nici nu stiam de existenta lui, dar care timp de 3 ani desi nu s-a facut nici o operatiune pe el a strans taxe de administrare cont in valoare de vreo 60 Ron. In momentul in care ceri explicatii nimeni nu poate sa te ajute, dand vina de pe unu functionar pe altul, oricum cel care plateste la final fiind clientul. Si tot la BCR esti tratat ca si cum ti-ar da pomana chiar spunea o functionara ca la banca trebuie sa stai, adica chiar daca doamnele nu fac altceva decat sa-si savureze cafeaua tu , clientul , trebuie sa astepti umil pt ca nu-i asa „la banca trebuie sa stai”
    Deci cele 3 sfaturi,ar fi mai multe, dar in mare :
    – cititi foarte bine contractul, chiar si de 2-3 ori inainte de a-l semna, si in special ceea ce scrie f mic in contract
    – fie atent sa primesti mereu o copie dupa orice fel de hartie pe care o semnezi si urmareste atent sa fie semnata si de reprezentantul bancii, si pastraz-o cu sfintenie ca nu se stie cand o sa ai nevoie de ea
    – cand intri intr-o banca gandeste-te ca ei au mai multa nevoie de tine, si ca cei de acolo sunt in slujba ta, deci nu ii mai lasati sa ne trateze ca pe niste amarati, caci fara noi ei nu ar mai exista.

  7. Gia spune

    Eu cu OTP sunt patita rau. Am luat un credit de nevoi personale in 2008 si am facut greseala sa nu citesc contractul. In 2009 m-am trezit cu o instiintare acasa ca mi-au crescut dobanda. Cand am analizat dosarul, scria ca au voie sa mareasca dobanda cat vor, cand vor. Nu are rost sa va spun cifrele (sunt cu 50% mai mari decat initial) doar ca toti se ingrozesc cand aud. Inclusiv o tipa ce a lucrat la aceeasi banca nu putea sa creada 🙂
    Sfatul meu:
    – cititi orice contract cap-coada
    – inainte de a luat un credit, verificati pe internet opiniile altora si mai ales, cereti informatii despre absolut orice dobanzi si comisioane au
    – grija mare la bancile de renume, ele dau cele mai mari tepe

  8. Cristina spune

    Eu si sotul avem un credit ipotecar la BCR. Intr-o zi, ne-am dus sa facem o rambursare anticipata. Sotul i-a explicat consilierului bancar ca din suma depusa X, scadem Y cat era rata, iar restul sa ni se ramburseze anticipat. Expertul bancar a dat de inteles ca a priceput cerinta noastra. Bucurosi, mergem la cateva zile (5, pt. ca rambursarile se procezeaza in Bucuresti) dupa noul grafic si, surpriza. Angajata bancii nu a rambursat suma ceruta de noi (X-Y), ci ne-a pastrat in cont o suma ce reprezinta o rata lunara (Y), cica spre binele nostru. Am ramas perplecsi. A fost sotul la aceeasi persoana de la BCR sa-i ceara explicatii, a spus ca ea nu mai are ce sa faca. Scurt si la obiect, fara scuze sau altceva. Expertul BCR a dormit in papuci, iar noi am rambursat mai putin dec at ne-am fi dorit (X-Y-Y, in loc de X-Y). De atunci, Suntem foarte atenti cand mai facem o rambursare!
    Tot la BCR, prin iulie 2008 (noi avand creditul din 2006), ni s-a introdus un comision de administarare cont curent, depre care insa nu am fost anuntati. Am aflat intamplator despre el, cerand un extras de cont.
    Sfaturi:
    – asigurati-va ca ati fost intelesi de catre consilierul BCR, atunci cand aveti de facut vreo opertaiune;
    – incercati sa obtineti o copie xerox a cererii d-voastra;
    – numele consilierului este utli, insa in cazul nostru nu ne-a ajutat;
    – cand apelati la serviciile unei banci, asigurati-va ca vi s-au expus toate comisioanele percepute de catre banca.
    O zi buna!

  9. Cristina I spune

    Salutare!
    Eu m-am ferit cat am putut de banci pana acum, si am si reusit pentru ca am economisit si ne-au ajutat si parintii nostri destul de mult. Insa sfaturile mele sunt urmatoarele:
    – cititi foarte bine contractul, chiar si de 2-3 ori inainte de a-l semna, si in special ceea ce scrie f mic in contract
    – asigurati-va ca vi s-au expus toate comisioanele percepute de catre banca pentru orice modificare sau chiar daca nu sunt modificari ( comisione de neutilizare a conturilor sau cardurilor)
    – Informeaza-te foarte bine inainte de a achizitiona un produs bancar ( eu folosesc conso.ro )

    Multa grija si atentie la acesti camatari 🙁

  10. Plop Cristina Aurelia spune

    Buna ziua. Eu cred ca cea mai idioata si pacalitoare banca este BANCPOST. Am avut doua experiente urate rau cu aceasta banca. Am cumparat produse de la Altex cu card Euroline in anul 2006 si vreau sa va spun ca platesc si acum la el iar cand cer relatii despre cat s-a platit si cat mai este de plata mi se comunica, culmea culmilor, aceeasi suma care era la inceput, ba mai mult, am o suma mai mare( explicatia a fost ca a crescut dobanda). Sa va spun drept , nu stiu daca voi putea scapa de aceasta datorie in viata asta.Dar prima experienta a fost si mai urata: am contactat cu credit la aceasta banca in anul 2003 cu scadenta in 2006 rata luna fiind de 125lei; cu toate ca am platit lunar si la timp ,chiar mai mult, am platit si cate doua rate in aceeasi luna, in luna octombrie 2006 -ultima luna de plata- mi s-a spus ca am o datorie mai mica decat rata initiala pe care o aveam si am si platit-o. Dar STUPOARE, in luna octombrie a anului 2007 , primesc acasa prin posta de la o firma de crecuperare a datoriilor prin care eram somata sa achit suma de 250 lei neachitati la bancpost. Prima intrebare a mea a fost: Ce datorie am eu la aceasta banca si de unde a rasarit. Am fost la ei, am cerut explicatii si mi s-a spus ca nu am platit ultima rata la creditul pe care l-am avut si ca am de dat si o diferenta de alimentare cont( Eu nu am stiut ca dupa ce iti termini imprumutul trebuie sa faci o cerere de inchidere de cont- nu mi s-a spus de nici un angajat al bancii). Nu era normal sa mi se fi spus acest lucru? Nu era normal sa fiu instiintata de banca in termenul legal, prin orice mijloace ca am aceasta datorie la ei? Trebuia sa treaca un an pan cand sa fiu anuntata si culmea, de o firma recuperatorare?
    Nu vi se para ca este chiar culmea nesimtirii? A doua plasa am luat-o cu cardul nestiind ca se face prin Bancpost, caci altfel nu as mai fi cumparat de la Altex niciodata. Dar prost sa fi si nici noroc sa n-ai.
    Sfatul meu este ca, inainte sa contactati ori ce tip de imprumut sau cumparatura cu card de credit, sa se informeze asupra tuturor detaliilor contractelor( litere scrise cu caractere mici) si sa nu semneze sub nici o forma acelea contracte pana cand nu sunt lamurite toti termenii legali. Caci banca, in viteza de a contacta cati mai multi clienti, pt ca ei iau comisioane insemnate pt fiecre contract incheiat,trec sub vedere multe detalii: dobanda( Fluctuanta sau fixa), conditii de rambursare, conditii de creditare, comisioane( care sunt o rusine). FOARTE MARE GRIJA CACI CONSECINTELE SUNT USTURATOARE…

  11. Paul T spune

    Feriti-va de BCR! Cand am contractat un credit de 10.000 in perioada cand era vreo 37.000 rata lunara era de aproximativ 500 ron / luna. Acum este de 700 ron dupa vreo 3-4 ani + ca daca intarzii 2-3 luni te nenorocesc! Mie pentru 2000 ron pe care i-am avut de plata pe 3 luni si am intarziat sa-i platesc mi-a venit o datorie de 6000 ron!!! Niste excroci… nu va spun ca acum depunerea pe card la ei costa 5 lei, in strainatate daca pleci si ai card in euro iti opresc 100 euro cik taxa cat pentru o noapte de stat la hotel pe care „chipurile” cica ti-i restituie dupa 1 luna la revenirea in tara si de unde, trebuie sa tot alergi de la o sucursala la alta ca altfel nu-i mai pupi inapoi, cica-s blocati in cont! BCR – Mama EXCROCILOR!!! … ATENTIE MARE …

  12. Diana C spune

    Acum vreo 2 ani am participat la o prezentare a bancii Raifassen Banca pentru Locuinte in scopul de a ma angaja pe post de consultant financiar. A participat o groaza de lume la acea prezentare insa probabil nu toata lumea a muscat-o. Eu aveam disperata nevoie de un job asa ca am zis ca o incerc si pe asta. Dupa multe povesti exagerate despre posibilitati extraordinare de imbunatarire a veniturilor, luarea foarte atenta de notite din ceea ce ne spuneau cei din varful piramidei n-i s-a spus la sfarsit SURPRIZA – ca pentru a ne angaja pe acest post trebuie mai intai sa ne deschidem un cont la ei, suma de deschidere fiind de 200 ron, bani care desigur raman in cont. Desi putin dezamagita de faptul ca eu cautam sa fac bani nu sa dau am zis ca totusi trebuie sa incerc si repede am sunat-o pe mama sa-mi trimita suma respectiva (studenta fiind). Am fost la banca impreuna cu consilierul care m-a invitat la prezentare pt. a deschide contul. M-i s-a prezentat posibilitatea de a beneficia de promotia din perioada respectiva – 2 carduri, unul gold, celalalt nu mai stiu cum se numea. Convingandu-ma ca asta nu presupune alta suma de bani am semnat si pentru asta si am perfectat actele pentru deschiderea contului de economii; asta insemnand ca aveam posibilitatea sa depun bani in acel cont pentru a putea beneficia de prima de la stat. Avantajul pe care i-l aveam era ca daca vroiam sa achizitionez un bun imobiliar m-i se acorda un imprumut mare in acest scop pentru ca aveam cont de economii la ei. Asta era de fapt si ceea ce aveam de facut la „job”. Evident ca n-am reusit sa conving pe nimeni sa-si deschida un cont de economii promitind aceste beneficii, asa ca am ramas timp de aprox un an cu contul respectiv deschis.Desigur ca n-am reusit sa mai pun bani in acel cont si bine am facut. Mentionez ca nu am ridicat cardurile oferite bonus pentru ca nu am avut nevoie de ele, avand altul la BancPost, unul de care ma folosesc de multi ani si sunt multumita de serviciile acestei banci.
    Dupa aproape un an am primit acasa la parinti o instiintare ca trebuie sa ma prezint la banca, avand creante in valoare de aprox 70 ron. Am fost derutata neintelegand cum e posibil asa ceva, eu care trebuia sa am banii de deschidere (200ron) in cont. Motivul pentru care eu aveam datorii la ei era ca administrarea celor 2 carduri pe care nici macar nu le-am ridicat si nici nu m-am folosit de ele mi-ai papat banii si cont si nu numai. N-am mai prea avut ce sa fac decat sa platesc suma cu care eram datoare si inca vreo 20 lei pt. ami inchide contul pagubas. Recunosc, sunt vinovata ca am tratat toata treaba cu prea multa lejeritate si incredere, fara sa ma gandesc ca asa ceva e posibil. Dar neavand experienta cu astfel de lucruri, avand de multi ani cardul Banc Post, card care nu mi-a creat nici un fel de probleme, nici un cost ascuns sau comisioane exagerate la retragerile de numerar, credeam ca asa merg in general lucrurile cand vine vorba de carduri si in special un cont in care depusesem totusi o suma care pentru mine insemna ceva la vremea respectiva. Asa ca sfaturile pe care le pot da sunt aproape evidente: cititi tot ceea ce apare scris micut in josul paginii pe contractele incheiate si sa nu credeti ca n-ar mai fi lucruri de care ar trebui sa fiti constienti. E bine sa va clarificati toate intrebarile si nelamuririle in legatura cu serviciile oferite de banci in general, chiar daca ati putea parea prea suspiciosi. E vorba de banii dvs. si sa nu uitam ca bancile sunt „fabrici de bani”, care nu fura clientii pe fata ci prin diferite metode de invaluire a adevarului.

  13. Daliu Monica spune

    Numarul unu pe lista mea neagra este Unicredit Tiriac! Am avut credit pentru locuinta la ei, la inceput am fost tare multumiti de relatia cu ei, cand ne-au aprobat creditul am colaborat cu o doamna extrem de draguta si profesionista, dar care a plecat destul de repede de la ei. Toate bune si frumoase, dupa 6 luni ne-au recalculat rata si au ajuns la concluzia ca trebuie majorata cu aproape 100 EUR, ajunsesem sa le dam 430 EUR pe luna. Ne-am hotarat sa studiem piata si sa incercam sa facem refinantare, a fost tare complicat, a trebuit sa facem de 3 ori aceeasi cerere pentru ca au ratacit-o, nu stiu cate aprobari erau necesare si tot asa. Au fost tare draguti cand incercau sa ne convinga sa le devenim clienti si foarte ticalosi cand am plecat… Am mers la Alpha si platim o rata de 300 EUR, aceeasi suma, aceeasi perioada! Mi se pare scandalos…
    Si BRD-ul este destul de problematic zic eu, comisioane foarte mare si eficienta destul de mica…
    Oricum:
    1. Daca reusesti sa te descurci prin orice mijloace fara a apela la o banca, fa-o!!!!
    2. Nu apela la ei niciodata pentru carduri de credit sau imprumuturi pe termen scurt, iti iau niste dobanzi fabuloase!
    3. Documenteaza-te foarte bine inainte de a alege o banca! Mergi pe la toate, discuta si vezi ce oferta au!

  14. Rustem Evelina spune

    BRD, pe ei am cea mai mare ciuda, pentru ca facultatea a ales sa faca parteneriat, iar decontarile facultatii si bursele de studiu pentru studenti sunt facute pe carduri BRD student.
    Avand in vedere ofertele celorlalte banci pentru studenti, cei de la BRD au cele mai mari comisioane chiar si pentru noi stundentii, si din cauza asta avem de suferit.
    Numar limitat de interogare sold, cam 2 pe luna, si tot cam atatea retrageri de sume…ceea ce e foarte dezavantajos.

    -cand facultatea te va obliga sa iti faci card pentru a primi bursa sau eventualele decontari, eu zic sa protestati daca e singura varianta BRD, alegeti ceva mai bun.

    recunosc sunt sponsorii facultatii, iar la inceput de an, ofera studentilor merituosi sume intre 100 si 400 de lei, dar totusi prin comisioanele intregii facultatii scot mult mai multi bani.

  15. oana39 spune

    Toate sunt la fel,niste scursori de la noi saracii.Imi pare rau ca m am incurcat cu ei ca multa dobanda platesc de pe urma lor…..Sfaturi:1 nu fa credit, mai degraba strangi incetul cu incetul, cata dobanda platesti mai degraba ii pui deoparte;2 Nu te lasa influenat de ofertele lor inselatoare 3 Daca totusi vrei sa imprumuti ia o suma mica sa nu te scurga de dobanzi.

  16. Claudia spune

    Piraeus Bank ,sucursala Obregia are la birou o angajata plinuta 35/40 de ani ,bruneta ,parul scurt,cu foarte mult tupeu.Nu/ti da toate datele referitoare bineinteles la comisioanele practicate de banca.Am incheiat un depozit cu o anumita dobanda,dar care era atentie dobanda bruta .Ati mai pomenit asa ceva la vreo banca?Plus ca era gretoasa si deabia raspundea si facea ceva,de parca avea foarte multi clienti zilnic.

  17. cosmin spune

    m-am imprumutat la banca brd, si dupa o luna jumatate mi-au spus ca trebuie sa platesc pe langa rata lunara 7 lei contul in care sunt activat si sa-l mentin timp de perioada cat este rata pe 15 ani sa nu supar ca se mareste in fiecare luna

  18. Alina Ivanov spune

    Intr-adevar toate bancile sunt inselatoare si nesimtite. Insa de departe, cea mai cea este RBS, fosta ABN care nu numai ca te suna zilnic pana la hartuire, in cazul in care nu platesti la timp dar iti si aplica un comision de minim 15 euro, dupa cateva zile de intarziere..sunt insistenti si nesimtiti si regret teribil creditul facut la ei ca si pe celelalte, de fapt…

    Ideea e ca orice ati face mai bine va intindeti cat va e plapuma, pentru ca bancile mint si fura legal..iar in ceea ce priveste acele credite pentru casa…30 de ani de puscarie la domiciliu??!!…mai ganditi-va…a fi proprietar nu e chiar telul suprem.

    Nu as mai face credit la nicio banca, pentru nimic in lume, oricum ai face iesi in pierdere.

  19. narcis spune

    Eu am avut un credit la Raiffeisen si dupa terminarea lui cu bune si rele peste care am trecut i-am cerut angajatei de la banca sa imi dea o hartie in care sa scrie ca eu am terminat de achitat creditul la ei si nu figurez cu datorii fata de banca.Nu a vrut la inceput sa-mi dea o asemenea hartie, ca nu se poate ca nu are voie, dar am insistat si mi-a eliberat o adeverinata in care a scris ca am achitat creditul si nu am datorii fata de banca.
    O alta experienta neplacuta am avut cu Provident.M-a atras rata mica , dar pe parcurs m-am luminat si am aflat ca aveam DAE de 325%.Nu va bagati in asa ceva.
    Stresatii pe functionari la maxim cand doriti un credit pentru ca nu isi permit sa piarda clienti pe criza asta.Cereti cat mai multe detalii despre orice, si mai ales incercati sa obtineti in scris orice pt ca vorbele zboara.Uneori chiar cu hartiile in mana nu iti dau dreptate.Dar insistati daca aveti dovada scrisa.

  20. paul militaru spune

    piraeus bank
    niste excroci
    am facut un credit acum 2 ani, a urmat o crestere a dobanzilor, iar acum , cand dobanzile au scazut, la mine, a ramas la fel
    1 fiti cu okii pe ei
    2 dac a nu va convine ceva cere lamuriri
    3. dute la opc
    sper sa va ajute

  21. andreymada spune

    Este Provident a lucrat bunicul meu cu ei si a trebuit sa plateasca de 514 ori mai mult!va vine sa credeti cat de nesimtiti pot fi cei de la provident? 1.Sa nu luati bani cu imprumut sau sa faceti ceva pentru ca trebuie sa platiti de 514 ori suma care ati luat o! 2.Sa nu va credeti niciodata in orice banca pentru ca se gaseste vreo chichita cu care sa mai obtina bani! 3.Daca faceti imprumut faceti sume cat mai mici pentru a nu plati dobanda foarte mare sau in cel mai rau caz la provident de 514 ori mai mult deci veritiva de acete banci pentru ca sunt niste nesimtiti.

  22. Miha spune

    BCR sau Bankpost sunt doua „nume” de evitat in domeniu.
    Din fericire nu am avut nevoie de sprijinul vreouneia doar in masura in care, in urma cu cativa ani, am fost nevoiti sa ne facem la serviciu carduri de salarii, moment in care BCR a trimis reprezentantul si ne-a „combinat”. Dupa un an de administrare a conturilor noastre, ne-am dat seama cu totii cate „amanunte” a omis reprezentantul BCR-ului sa ne aduca la cunostinta, spre dezavantajul nostru. Am decis sa inchidem conturile si ne-am confruntat cu o serie de amanari si conditionari si taxe.
    Aroganta angajatilor in astfel de situatii este cel putin echivalenta cu a functionarilor publici si este total opusa situatiei cand vor sa te atraga ca si client.
    De asemenea la Bankpost am intampinat dificultati la inchiderea unui cont.
    In ce privesc sfaturile, cred ca cel mai important este sa alegem o institutie bancara cu un bun renume; sa discutam cu cunoscutii nostri si sa ascultam din experientele lor; sa discutam cu mai multi reprezentanti ai unei banci si deopotriva cu reprezentantii mai multor banci, sa nu ezitam sa le punem acestora intrebari si pe final sa alegem oferta care se plaza cel mai bine nevoilor noastre. In acest moment sunt clienta ING si nu as schimba acest lucru deoarece am o foarte buna colaborare cu ei.

  23. Paul spune

    Mi-am facut card la Raiffeisen. Am activat si serviciul Internet Bancking. Am intrebat de cel putin 3 ori ce fel de comisioane si taxe sint percepute. Am primit raspunsul clar si categoric: nici un fel de taxe.
    Bineintele ca sint taxe pentru tranzactiile interbancare (3 lei), intretinere lunara cont etc. etc. etc

  24. rusu dorina spune

    totul sa intamplat in luna decembrie 2009.o prietena foarte buna ma rugat sa ii platesc o rata la banca bcr deoarece era plecata din tara si sa nu ramana cu restante am acceptat.lucrase la o fabrica innainte unde si-a facut un card de nevoi personale si suma pe care putea s-o foloseasca era cred de 4000 ron.deci ma duc la banca aveam 350 ron la mine sa platesc rata,intreb care e suma minima pe care o pot plati si imi spune ca 350 ron.am uitat sa va spun ca eram la o filiala a banci bcr intr-un alt cartier si fiind foarte aglomerat am decis sa merg la banca din centru orasului unde am o cunostinta veche si imi poate explica totul mai bine .zis si facut cand ajung la rand cunostinta mea imi spune ca cei 350 ron sunt de fapt dobanda banilor pe care ia imprumutat si ca pe langa acesti bani trebuia platita rata .acum d-voastra judecati ce explicati mi-a dat fata de la cealalta filiala eu plateam stiam ca este platita rata si eram linistita ca am putut sa o servesc pe prietena mea.ce va pot spune este faptul caar trebui sa fiti foarte atenti pentru ca banca nu pierde niciodata si datorita unor incompetenti care nu au nici macar bacalaureatul am putea sa pierdem tot si cred ca sunt oameni care si-au pierdut case si alte lucruri.nu ne putem juca cu banca dar observ ca banca se poate juca cu noi .va multumesc ca m-ati ascultat

  25. Alexandra-Ioana Simon spune

    Eu mi-am facut un card la BCR pentru a primi alocatia pe el, si pentru ca imi era mult mai usor, plateam cu cardul la magazine, nu mai umblam cu banii cash.

    Primul an a fost ok, dar mai tarziu, au inceput sa imi ia un fel de comision in fiecare luna, ceea ce nu mi-a spus nimeni. Cand m-am dus la banca au spus ca asa se intampla si ca ma stresez prea mult pentru cativa lei. Pentru o adolescenta orice banut conteaza, dar nu am mai avut ce face.

    Sfaturi:
    1. intrebati de 10 ori inainte sa colaborati cu orice banca
    2. interesati-va inainte de siretlicurile pe care bancile le fac, pentru ca au fost foarte multi oameni inselati
    3. grija mare la bancile de renume, desi par ok, nu sunt deloc asa, si incearca sa profite de dvs!

  26. vasilica spune

    Ar trebui cand intri in oricare banca sa ai un sentiment de siguranta in calitate de client/ partener care platesti cinstit serviciile. asa credeam cand am intrat acum vreo 12 ani la o filiala a unei banci din Pascani judetul Iasi cu o suma frumusica ( darul de nunta al fiului meu) sa o depun pe numele sau. Fara a fi avut experienta in completarea unui anume formular, am fost bucuros sa primesc sprijinul unei functionare de la acea banca. Aceasta s-a oferit sa ma ajute sa ordonez bancnotele si sa fac monetarul cum se cerea la casa. M-a ajutat asa de bine , incat mi-a furat 170 000 de lei. A urmat o scena de stupefactie si de neputinta : functionarii de la banca au sustinut corectitudinea salariatilor si a institutiei, insinuand ca suma lipsa as fi pierdut-o pe drum, ca ar fost sustrasa de altcineva din familie etc. S-au facut cercetari sumare, am depus o plangere la Politie, totul fara nici un fel de urmari. Cineva mai cunoscator a caracterizat situatia astfel : „Aici e mai rau ca intr-o jungla!” De atunci, am mai luat tepe mici (neconcordanta intre explicatiile orale si prevederile contractului etc.), dar am pastrat o nelamurita banuiala ca BANCILE SUNT O JUNGLA A GULERELOR ALBE, DAR TOT O JUNGLA.

  27. iordache elena florina spune

    pfff..Raiffeisen Bank ..am zis ca prost sa fie ala care mai intra in aceasta banca…am avut un calculator luat in rate si tb sa platesc la ei ratele…ma prezentam la ghiseu..dadeam un cartonas cu nr de client..dadeam banii..imi dadea chitanta…si plecam acasa…asta timp de 1 an si 7 luni pana cand primesc acasa un plic in care eram instiintata ca am o penalizare uriasa ca suma si ca se datora de la inceput de cand am luat calculatorul…m-am dus la banca …la informatii clienti..ii spun cine sunt ..ce problema am si spune ca nu poate sa imi dea informatiile pe care le doream pt ca nu aveam buletinul..ii explic ca stiu toate datele din buletin…ca eu sunt titulara..ca eu am problema si nu ,,vecinul”..si m-am certat asa cu acea femeie o jumatate de ora ca nu mai puteam sta plecasem de la servici vezi doamne sa imi iau ceva de mancare..eram in pauza de masa..ma duc a doua zi la banca si ii spun doamneai la care fusesem cu o zi inainte ca vreau sa vb cu directoarea si imi spune ca si ea este competenta sa imi explice ce s-a intamplat si ca ii pare rau ca nu m-a crezut ca eu sunt titulara si detinatoarea (ca sa ii spun asa) acestei probleme …m-am certat iar cu ea si intr-un final vine o doamna si intreaba care e problema..ii spun ca vreau sa vb cu directoare pentru ca numai cu ea ma mai poi intelege in aceasta banca restul sa se faca altceva ca nu sunt apte pentru a lucra intr-o banca..imi spune ca e directoare ma invita in birou ..ii spun care e problema ..ma gaseste in calculator si spune ca am o penalizare foarte mare din cauza ca nu am platit la timp si ar mai fi si o luna neplatita …am crezut ca mor acolo si nimik mai mult…i-am explicat ca nu are cum…ca am platit la timp si ii spun ca am toate chitantele…i le dau..se uita pe ele..spune ca e in regula din chitante si vezi doamne sa le las la ea sa le verifice..i-am spus sa faca cate copii vrea originalele raman la mine si vezi doamne ca o sa ma sune intr-o sapltamana…in acea saptamana primesc alt plic in care mi se comunica ca voi fi data in judecata pentru recuperarea datoriilor…telefon nu am primit..problema era tot mai rau de acum asa ca m-am dus la banca…ma duc la directoare ..ma pune sa astept 3 sferturi de ora si apoi sa imi spuna ca sunt bune chitantele si ca una dintre angajate a facut greseala…spunea ca acea casierita la care am platit prima rata nu a modificat luna in calculator si am platit mai tarziu decat data scadenta fix cu o luna …acea problema se datora de 1 an si 7 luni …a mai durat 2 saptamani pana au comunicat la bucuresti ca sa se remedieze greseala si totul sa reintre in normal…
    asa ca…ca si concluzie am 3 sfaturi pentru voi:
    1- nu alegeti aceasta banca pentru ca nu stiti ce vi se mai poate intampla
    2- nu areuncati niciodata chitantele..pastrati-le macar 2 ani
    3- verificati mereu chitantele indiferent de la ce sunt ele.
    va doresc numai bine si mult noroc la toti.

  28. maria constantin spune

    nu exista cea mai nesimtita banca, toate sunt la fel.

  29. mihai spune

    Stimata Banca

    Sunt unul dintre clientii extrem de multumiti de serviciile cu care ma onorati. Am luat un credit, fie-va Banca binecuvantata. In primul an a fost groaznic. Nimic nu tulbura plictiseala vizitei pentru a va achita ratele. Niciun comision marit, nicio crestere a dobanzii in afara celor anuntate….ajunsesem la limita depresiei. Anul acesta, insa, situatia s-a schimbat si nu stiu cum sa va multumesc pentru asta.

    Luna trecuta, mi-am dat seama ca sunteti plini de viata. Mi-ati marit dintr-un foc doua comisioane si fireste, dobanda. Tare m-am mai bucurat, crezusem ca s-a intamplat ceva ca nu dadeati niciun semn de viata. Pana si fata de la ghiseu parea inerta. Se uita prin mine ca prin sticla, de cate ori mergeam sa aduc modestul meu obol la profiturile Dumneavoastra. Nu-mi raspundea niciodata, insa stiam ca in sinea ei se gandeste la binele meu; nu trebuia sa-mi spuna nimeni asta.

    Cand mi-ati marit ratele, mi-am sunat mama, prietenii si pe fosta diriginta din generala sa le dau vestea. Tare s-au bucurat si ei. Mi-au si spus ca trebuie sa fiu multumit ca nu m-a calcat o masina, un tren, sau ca nu m-a impuscat cineva, cum s-a intamplat in Texas, cu masacrul acela. Cum sa nu fiu bucuros, iubita banca?

    M-am ingrijorat putin si in ziua in care nu am primit extrasul de cont. Am crezut ca vi s-a intamplat ceva. Dar din fericire, sunteti bine si sanatosi. Doar ca si luna trecuta mi-ati trimis extrasul la adresa veche din buletin, unde nu mai sta nimeni de un an, desi v-am comunicat personal, apoi prin email si acum 3 luni si prin fax. Ei, important e ca sunteti bine. Am auzit ca Asociatia Bancilor vrea sa-i termine pe aia care denigreaza banci. Foarte bine le face, draga banca. Sunt niste mizerabili, care vor numai raul sistemului. Ei nu se gandesc o secunda ca si acolo, in banca, tot oameni lucreaza. Ca si ei sunt supusi greselilor. Si cum poti tu, ca roman, sa denigrezi pana la urma un alt roman? S-ar intoarce in mormant Avram Iancu, Balcescu si alti 300 de domnitori pe care n-o sa-i trec aici, ca sa nu le trimiti oferte de produse bancare. Sunt oarecum morti si nici prea multa cultura bancara nu aveau atunci cand au crapat. In fine.

    Ti-am scris ca sa iti multumesc pentru tot ce faci pentru mine, draga mea Banca. Daca nu ai fi tu, banii pe care i-as fi economisit i-as fi aruncat pe tot felul de tampenii absolut inutile: carti, filme, calatorii. Stiu insa ca toate acestea mi le vei oferi tot tu, printr-un alt credit, de aceea stau linistit. Sau poate ca, avand mai multi bani la dispozitie, deveneam tinta unor batausi care nu stiu ce-i ala un overdraft sau un DAE.

    Pentru ca uite, ma ajuti sa trec cu bine peste toate aceste incercari ale vietii, iti multumesc din suflet Banca mea. Si niciodata nu te voi denigra. Te iubesc.

  30. mihai spune

    Creditele bancare şi clientul abuzat
    Am citit şi eu, ca tot debitorul de rând, cum şeful delegaţiei FMI în România a cerut modificarea OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. Am citit cum bancherii au sărit imediat să apaude decizia FMI. Şi, chiar când mă pregăteam să mai plătesc nişte taxe şi impozite statului, citesc declaraţia lui Adrian Vasilescu, consilierul Guvernatorului BNR şi purtătorul de mesaje economice pentru vieţuitoarele privitoare la televizor. Pe scurt, Vasilescu afirma că procesele intentate de clienţi băncilor ar putea conduce la instabilitate financiară şi la deriva băncilor din România.
    Acum, se mai întâmplă să îi vină omului şi dracii. Să lase la o parte politeţea, bunul-simţ şi să dea cu pumnul în masă. Adică în masa ofiţerului de credite, simplă rotiţă într-un sistem bancar perfect adaptat la viaţa modernă. Sper să nu mă înţelegeţi greşit. Nu am nimic cu activităţile aducătoare de profit. Nici cu angajaţii băncilor. Din contră, definindu-mă drept un spirit liberal, chiar apreciez activităţile aducătoare de profit, le sprijin şi le consider generatoare de eficienţă pentru societate, în general, şi pentru individ, în particular.
    Dar… atunci când profitul produce diferenţe uriaşe între foarte puţinii care îl fac şi între foarte mulţii care îl plătesc, atunci avem o problemă. Problema se numeşte, pentru cazul analizat de noi, abuzul băncilor asupra clienţilor.
    Un abuz care se manifestă în forme diferite şi care se ascunde în spatele unei probleme a capitalismului fără democraţie, în general, şi a societăţii româneşti postcomuniste, în particular. Această problemă apare când se întâlneşte nevoia omului mediu de a trăi mai bine cumpărând mai mult cu mecanismele perfide ale marilor profitori ai existenţei umane. Şi da, băncile sunt principalii profitori ai existenţei umane în capitalismul victorios dublat de instituţii publice corupte.
    Să revenim, totuşi, la problema reală şi arzătoare a OUG 50/2010 şi a şantajului perfid pe care FMI (o instituţie bancară, în esenţă) îl realizează asupra papagalilor din actualul Guvern.
    Această OUG a adus, din punctul meu de vedere, o umbră de normalitate în modul profund abuziv în care se acordau credite de către băncile din România. În esenţă, OUG 50/2010 transpune o directivă europeană şi stabileşte o serie de măsuri care anulează posibilitatea ca o bancă, individual, să abuzeze de clientul său.
    Cea mai importantă măsură este prevăzută în art. 37, lit. a din OUG 50/2010, care stabileşte că dobânda variabilă a creditului este raportată la fluctuaţiile indicilor de referinţă (LIBOR; EURIBOR) la care se adaugă o anumită marjă a băncii, care este fixă pe toată durata derulării contractului.
    Înainte de această reglementare, dobânda variabilă putea creşte oricând, prin modificare unilaterală de către creditor a marjei băncii, clauzele contractuale fiind formulate în termenii “apei de ploaie”.
    De exemplu, într-un contract de credit se spunea “Marja Băncii este de x puncte procentuale şi a fost determinată luând în considerare toate cheltuielile operaţionale şi riscul de credit al Băncii.” În plus, erau uzuale următoarele tipuri de dispoziţii contractuale: “Banca poate modifica Rata dobânzii curente în funţie de evoluţia pieţei financiare, urmând să aducă la cunoştinţă Împrumutatului noua rată a dobânzii.” Mai mult decât atât, iată ce scrie o Bancă într-un răspuns adresat unui client căruia i-a crescut rata dobânzii: “….pentru a proteja parteneriatul cu clienţii nostri, prin creşterea ratei dobânzii banca a acoperit doar o mică parte din cheltuielile care au decurs din creşterea costului finanţării creditului, diferenţa fiind suportată de către Bancă”
    Care sunt aceste cheltuieli operaţionale efective, cum se calculează ele, ce înseamnă şi care este formula de calcul a riscului de credit, precum şi evoluţia pieţei financiare?
    Răspunsurile la aceste întrebări sunt atât de rare încât seamănă cu secretele de stat. Câţi oameni credeţi că pot citi, prinşi cu uşa nevoilor şi a învoitului de la serviciu, fără a fi jurişti de profesie, pagini întregi de clauze contractuale, scrise cu caractere mici şi enervante? Câţi dintre cei care citesc, credeţi că adresează întrebări suplimentare ofiţerilor de credite? Câţi ofiţeri de credite credeţi că vă pot explica cum se calculează, de exemplu, marja băncii? Vă spun eu: atât de puţini încât nu contează.
    Un exemplu personal ar fi util aici: am fost unica persoană care a adresat o întrebare unui ofiţer de credit al unei filiale privitor la modul de calcul al marjei băncii. Ştiţi care a fost răspunsul? Nu ştim noi, dar puteţi să adresaţi o cerere oficială departamentului central al bla bla bla…
    Pare-se că prostimea nu trebuie să ştie aceste detalii, pentru că prostul capitalist are doar obligaţia de a munci de la 9 ore în sus pe zi la firmă, pentru un salariu definit de societatea în care trăieşte drept decent, din care să poată acoperi riscul băncii că el a luat un credit pentru o viaţă mai bună (apropo, toate reclamele băncilor transmit în prime time, oră de oră, zi de zi, lună de lună, imagini cu oameni fericiţi care iau tot felul de credite şi care nu suportă nicio creştere a costului finanţării creditului).
    De altfel, prostul capitalist, între două team building-uri cu aceleaşi persoane pe care le vede zilnic, este cel care pune în pericol echilibrul pieţei financiare, întrucât el stabileşte politica financiară şi economică a statelor lumii. Ţinând cont de acest fapt, el trebuie să suporte şi cheltuielile operaţionale ale creditului, dar şi riscul că există ca fiinţă, dar mai ales ca debitor.
    Oameni buni, o lume în care oamenii ajung cifre, fie că este vorba de totalitarismul extinctiv de tip stalinist sau nazist, fie că este vorba de capitalismul global al macrostrategiilor financiare şi procentelor de piaţă, este o lume greşită, în care persoana umană este umilită, desfiinţată şi, în final, distrusă.
    Şi acum, după un minim gest de normalitate (OUG 50/2010), cei afectaţi (adică cei mai puternici oameni ai lumii, bancherii) au reacţionat. Simplu, direct, rece, la obiect. Dacă vreţi bani, lăsaţi băncile să stoarcă bani de la clienţi. Acesta este mesajul pe care l-a transmis în realitate Jeffrey Franks.
    În completare, Vasilescu, consilier al unui Guvernator de instituţie publică, afirmă că procesele dechise de clienţi băncilor pentru clauzele abuzive vor produce instabilitate financiară. Riscul instabilităţii financiare, economice sau politice nu vine de la oamenii care nu au puterea deciziei efective. Niciodată. Instabilitatea politică şi financiară este generată de acei oameni care iau decizii la un moment dat.
    Jeffrey Banks, Vasilescu, Băsescu, Mugur Isărescu, ăştia toţi iau decizii acum. Decizii care ne afectează pe noi. Ţinând cont de această evidenţă, trebuie să spun că singura instabilitate normală şi autentică este cea a revoluţiei. Adică milioane de oameni ies în stradă şi dărâmă fundamentele puterii (de la cea politică la cea economică). Acel moment este cel în care nimeni nu mai plăteşte dobânzi variabile. Atunci se plătesc doar poliţe.

  31. mihai spune

    Stimate Domn

    Am onoarea sa va confirm primirea scrisorii dv. din 17 ianuarie prin care imi cereti, pentru a treia oara, returnarea banilor pe care vi-i datorez. As vrea sa stiti ca eu nu contest aceasta datorie si am intentia sa va platesc datoria cat mai curand posibil. Pe de alta parte, as dori sa va informez ca eu am numerosi alti creditori, la fel de onorabili ca dv., carora vreau sa le inapoiez, deasemenea, sumele datorate. Deoarece suma alocata de mine, lunar, rambursarilor este limitata, in fiecare luna desemnez, prin tragere la sorti, unul dintre dumneavoastra caruia ii inapoiez banii.

    Indraznesc sa sper, domnule, ca numele dv. va iesi cat mai curand.

    Va rog sa acceptati, domnule, salutarile mele impreuna cu intreaga mea consideratie.

    P.S. Datorita faptului ca ultima dv. scrisoare a fost redactata intr-un limbaj agresiv si violent, va anunt cu regret ca nu veti participa la urmatoarea tragere la sorti.

  32. Cosmin spune

    Buna ziua,

    Ceea ce as avea de zis are legatura cu banca BRD, este foarte adevarat ca au comisioane maricele chiar si pentru studenti (si pentru absolut orice tranzactie facuta) dar mai au si o problema de a fi transparenti 100%, cred ca toate bancile au aceasta problema, dar neavand probleme cu altele, raman la BRD, de fel sunt foarte calculat si nu prea imi scapa lucruri dar se pare ca BRD-ul a reusit

    Dupa contractarea unui credit Prima Casa (stati linistiti nu aici e problema, am gasit un apartament ieftin dar foarte bun, credeti-ma m-am documentat foarte mult si despre preturi si despre banci, despre cum preturile de pe site-urile „de specialitate” sunt platite de oamenii cu interese tocmai pentru a le mentine artificial mari si despre multe altele pentru a evita tepele lor)

    Chiar la finalul incheierii contractului si a tuturor hartiilor (este de semnat pentru vreo 2 ore cel putin daca se misca foarte bine consilierul bancar) a aparut problema despre care as vrea sa discut.

    Am fost intrebat cand doresc sa am Ziua scadenta, in care zi banca sa se vada cu rata in depozit. Am spus ziua de 17, gandindu-ma evident la luna urmatoare, niciun moment nu m-am gandit altfel, fiind pe data de 28 (mai) a lunii curente m-am gandit ca nu am probleme sa fac rost de bani de prima rata pentru data de 17 a lunii viitoare. Insa.. programul lor a setat data de 17 a lunii viitoare viitoarei lune (iulie) sau consilierul bancar a setat-o, nu stiu si evident diferenta de pe 28 iunie pana pe 17 iulie s-a concretizat in dobanda pe care o voi plati din cauza ca au omis sa imi dea detalii legate de cum functioneaza prima data scadenta:

    1. Nu mi s-a spus sa imi aleg data cand sa fie prima rata ci doar ziua si de aici portita catre un abuz, ei punand luna viitoare viitoarei lune si facandu-mi un deserviciu de vreo 75 de euro pe care va trebui sa ii platesc pentru ca asa vor ei
    2. In loc sa explice ce e cu data aceasta si sa ma puna sa citesc ceva si sa semnez cum ca am inteles, credeti-ma asa au facut la restul actelor, s-au limitat la a ma intreba simplu: „In ce zi doriti scadenta?”, Raspuns: „17” (subinteles, a lunii viitoare, cel putin asa credeam)
    3. Nu s-a putut schimba nimic, cum am vazut ce ma pune sa semnez actul prin care se detaliau platile, am incercat sa ii fac sa schimbe data, sa puna pe 17 a lunii viitoare sau pe 28 a lunii urmatoare, dar sa nu platesc aiurea niste bani, repet.. nu am beneficiat de nimic, tot atatea luni voi plati asa cum e in contract, totul ramane identic, doar prima rata este cu vreo 75 de euro mai mare pentru ca nu s-au obosit sa imi spuna ca din cauza ca e perioada mai mica de o luna va trebui sa platesc pentru luna urmatoare dobanda, urmand practic sa platesc un salar de profesor cu jumatate de norma (din care scadem transportul) pentru „bunavointa bancii” de a seta data cu 2 saptamani mai tarziu decat implinirea primei luni de la extragere. Subliniez: Nu am cerut eu asa ceva, nu aveam nevoie de nici o zi de dobanda in plus, d-apai 20 de zile total inutile si abuzive
    4. Tot ei incercau sa imi explice ca nu inteleg, ca e acelasi lucru cand se vedea clar ca e total aiurea sa platesc niste dobanda care nu se regasea nicaieri in simulatoarele lor, din acei 75 de euro in plus totul este dobanda, nimic de plata din principal, cum am spus platesc pentru „bunavointa banci” de a-mi lua banii cu 2 saptamani mai tarziu decat implinirea primei luni de la extragere, cand eu nu aveam nevoie de asa ceva
    5. Explicatia de fapt este urmatoarea: daca se lua de pe data de 17 iunie, plateam dobanda mai mica + acelasi principal (am ales sa am rate egale, nu descrescatoare, pentru cei care stiu la ce ma refer) si ramaneam cu o luna in minus din cele convenite urmand apoi sa am numarul de luni convenite – 1 de plati cu rate egale. Ei ce au facut: mi-au mai dat ragaz de o luna pentru a nu iesi deloc in pierdere (doar cu 30 de zile in plus de neplata), in schimb au o rata mult mai mare in prima luna plus nr de luni convenite – 1 de rate egale. Intr-un cuvant nu si-au permis sa iasa in pierdere dar nici nu mi-au spus dinainte cum functioneaza sistemul, eu putand alege orice data scadenta, numai numai sa fie toate platile cu rate egale, nu prima luna cu 75 de euro in plus (reprezinta aproape 20% din salar, deci mult pentru mine)
    6. Ei chiar traiesc cu impresia ca le fac un bine oamenilor cand de fapt nenoroces omul pe termen lung + ca isi urmaresc interesul si bonusurile
    7. Multi dintre ei nu si-au dat seama ca din cauza Primei Case (cu al ei plafon de 60000 de euro) si a imprumuturilor contractate usor preturile apartamentelor este mentinut foarte sus (sa nu ma intrebati de ce am contractat Prima Casa daca sunt impotriva, raspunsul este pentru ca am luat cat mi s-a intins plapuma, sub jumatate din plafon, problema Primei Case este plafonul prea mare nu faptul ca exista, de-ar fi plafonul de 25k majoritatea apartamentelor s-ar alinia la acest plafon)

    Nu stiu cat s-a inteles si cat de plictisitor am fost dar credeti-ma ca dupa cumpararea unui apartament in loc sa te bucuri 100% sa ai un regret ca te-au tepuit de 1/5 din salar doar pentru ca asa vor ei e putin ciudat si dureros

  33. IOANA spune

    Mai nesimtita ca VOLKSBANK nu exista!

  34. Oana spune

    Tocmai am scapat si eu de hotii de la Raiffeisen. Proasta sunt eu ca nu m-am informat inainte sa deschid cont cu car la ei. Ideea e ca m-am razgandit dupa o zi (da, o zi :p) si m-am dus sa inchid si contul si cardul pe care il solicitasem. Ma pun aia sa platesc 5 usd pt emiterea cardului, apoi comision pentru retragerea tuturor banilor depusi. Booooooon! Plec de la ei cu gandul ca gata, am inchis contul, deci adio! Da’ de unde, domnule? Ma suna dupa 3 zile sa-mi zica sa vin sa platesc comisionul ANUAL pentru intretinerea cardului. WTF? Eu am tinut banii la ei 12 ore, deci WTF? Care e logica? Pai nu exista..se pare ca saracii astia iau comisioanele in avans pentru ca asa vor ei. Am vorbit cu directorul sucursalei din Bacau, si dadea din umeri, adica ceva de genul, nu prea am de ales si trebuie sa platesc. Ori mi se pare aberant si un abuz grosolan! Am platit in scarba, doar sa nu mai aud de ei niciodata..dar just in case, ma voi duce peste o luna sa cer confirmarea inchiderii contului, sa nu ma trezesc cu vreun alt comision pentru te miri ce. Vreau sa le fac plangere la ANPC dar nu cred ca se va rezolva ceva. Dar voi scrie pe toate forumurile pe care le gasesc, ca sa conving lumea sa mearga la oricare alta banca, nu la nemernicii astia.

  35. Constantin Nica spune

    Buna seara, sunt angajat a bancii OTP si inainte am fost si client ani la rand bineinteles. O banca de tot rahatul ca sa ma exprim mai pe intelesul tuturor. Atat din punct de vedere tehnic cat si practic. Intre timp am devenit si angajat al bancii, am vrut sa vad daca si in interior se comporta cu angajatii cum se comporta cu clientii. Si m-am convins. Profesionalism 0, sclavie, minciuni pe care suntem obligati sa le spunem zilnic cilentilor, avansuri din partea colegilor, dezorganizare, salarii micsorate fara motiv, nepotisme la nivelul conducerii s.a.m.d….o mare tampenie. Oana Postelnicu, directoarea adjuncta de vanzari OTP este o zdreanta de om cu 500 de fete. Concediaza oameni fara motiv, taie si spanzura cum vrea ea fara sa-i pese de nimic. Daca impingi ceva la ea exista sanse sa ramai angajat daca nu, nu mai esti sigur de ziua de maine. Un jeg de on la fel se poate numi si domnul Nicolae Miercan care la fel profita de angajati si mai ales de angajate. Nu credeam ca mai poate exista asa ceva in Romania anului 2015 dar din pacate se pare ca inca exista. Niste jeguri de oameni, scursori care nu au ce cauta in sistemul muncii din Romania. Fugiti de OTP atat cat de departe puteti indiferent ca sunteti angajat sau client.

  36. stana brigitte spune

    ING le intrece pe toate.Ca sa depui niste bani intr-un cont ai o singura posibilitate si anume o singura agentie in Arad unde au casierie si culmea e deschisa zilnic doar de la 08.-15, deci logic ca trebuie sa-mi iau o zii libera de la servici, sa am onoarea de a le da de lucru…MULTUMESC MULT!!!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close