EUR
4,84 RON
(-0.02%)
USD
4,25 RON
(+0.3%)
GBP
5,32 RON
(+1.16%)
CHF
4,53 RON
(+0.11%)
BGN
2,47 RON
(-0.07%)
BYN
1,76 RON
(+0.36%)
CAD
3,13 RON
(+0.71%)
RSD
0,04 RON
(-0.02%)
AUD
2,96 RON
(+0.6%)
JPY
0,04 RON
(+0.34%)
CZK
0,18 RON
(+0.17%)
INR
0,06 RON
(+0.68%)

Banii de la FMI trebuie să meargă spre investiţii

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din Romania (COTAR) este de acord cu decizia Guvernului de a taxa luxul în România, dar nu şi autovehiculele comerciale.

COTAR atrage atenţia guvernanţilor că deja a crescut preţul carburanţilor, iar dacă vor creşte şi impozitele pe maşinile comerciale de transport persoane şi marfă atunci firmele vor fi nevoite să se închidă. „Dacă închidem firmele înseamnă muncă la negru, lucrătorii în şomaj şi presiuni pe fondul de şomaj, mai puţini bani la bugetul de stat.

Ce câştigă statul din aceste măsuri? Cerem discutarea acestor măsuri în Comisia de dialog social a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, înainte de a fi aplicate şi a băga în insolvenţă şi puţinii operatori corecţi care au rămas pe piaţă”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR, într-un comunicat de presă. Creşterea TVA la 24 la sută a adus, deja, multe firme în pragul falimentului, transportatorii cred că nu mai pot suporta alte creşteri de taxe şi impozite.

‘Nimeni nu vrea să înţeleagă că o taxă în plus asupra agentului economic, înseamnă un şomer în plus, un contribuabil mai puţin la fondul de asigurări sociale al statului. Politica de creştere a taxelor şi impozitelor este una păguboasă’, a mai spus Ştefănescu.
COTAR salută decizia Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi a Ministerului Administraţiei Internelor (MAI) de a prelungi valabilitatea licenţelor de transport interjudeţean şi judeţean până în anul 2014, dar, consideră că a da curs solicitării confederaţiei de a prelungi licenţele până în anul 2016 ar sprijini mai mult activitatea firmelor de transport într-o perioadă de recesiune economică destul de grea.

Ţinând cont de măsurile de austeritate impuse de guvern, prin reducerea salariilor şi acum prin impozitarea pensiilor şi a altor ajutoare sociale precum şi prin decizia de eliminare a subvenţiei pe transport pentru pensionari şi persoane cu handicap, COTAR consideră că prelungirea licenţelor de transport interjudeţean, până în anul 2016, aşa cum a cerut la întâlnirea cu primul-ministru, Emil Boc, ar ajuta mai mult firmele de transport în dezvoltarea unui plan de afaceri pe o perioadă mai lungă pentru a diminua cât mai mult efectele crizei.

Măsura ajută, în opinia transportatorilor, la stabilizarea pieţei serviciilor de transport persoane din România, într-o perioadă foarte grea din punct de vedere economic şi va avea efecte benefice pentru toţi pasagerii curselor directe de transport persoane în trafic interjudeţean, dar şi asupra economiei în ansamblu. Oamenii de afaceri, membrii COTAR, cer Guvernului ca împrumuturile de la FMI să fie destinate investiţiilor şi relansării economice.

,,Vrem ca din discuţiile partenerilor sociali cu delegaţia FMI să rezulte măsuri clare şi finanţabile referitoare la evoluţia economiei pentru că, dacă aplicăm numai măsuri de austeritate, ne scufundăm într-o criză fără sfârşit. Propunerea cea mai importantă ar fi fost obţinerea unui împrumut masiv pentru investiţii mari publice cum ar fi construirea de autostrăzi, şi drumuri naţionale şi judeţene, singurul sector care poate duce la creştere economică imediată’, subliniază preşedintele COTAR.

Potrivit COTAR, deşi măsurile luate de guvern sunt importante, desfiinţarea impozitului minim vine destul de târziu. Toate măsurile ce se vor lua, susţin membrii COTAR, trebuie să fie încadrate într-un program naţional de relansare economică, nu aruncate într-o zonă economică sau alta.
În acest sens, COTAR cere Guvernului constituirea unei celule de criză din care să facă parte reprezentanţi ai patronatelor, sindicatelor, mediului academic, BNR şi guvern, care să elaboreze un plan minimal de masuri aplicabile imediat.

Toate aceste probleme vor fi discutate de membrii COTAR, vineri şi sâmbătă, în cadrul Consiliului Naţional ce se va desfăşura la Poiana Braşov. Vor fi abordate, printre altele, efectele aplicarii OUG nr.34, privind combaterea fraudei şi activităţilor neautorizate din transport, taxi, şcoli de conducere, urmând ca la sfârşitul lunii septembrie să aibă loc o întâlnire comună, cu toate organele de conducere cu putere de decizie din MTI, MAI, Garda Financiară, Ministerul Finanţelor Publice (MFP).

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata