Discounturi-şoc la maşinile second-hand: Preţurile sunt la jumătate faţă de 2008


– Dealerii de masini second-hand au ajuns sa vanda in pierdere, numai sa recupereze din banii investiti intr-o afacere alta data extrem de prospera. In targurile de masini, preturile au coborat vertiginos, in multe cazuri la jumatate fata de acum 2 ani.

„Daca ai bani cash, discutam de o reducere suplimentara. Masina costa 18.000 de euro, dar ti-o las la 16.000, daca ai banii astazi”, spune vanzatorul unui BMW 525 din 2008, intalnit in targul Autovit din Bucuresti.

De ce o vinde la pretul asta? „Vreau sa scap de ea repede, pentru ca am nevoie de bani urgent la firma” imi spune acesta.

Citeste si:  TVA de 24%, de joi (1 iulie 2010)

Bineinteles, ceva ma face sa nu il cred. Nu pare a fi genul de business-man ajuns la ananghie. Pare a fi mai mult genul traditional de samsar de masini, imbogatit in anii cresterii economice si ajuns acum la fundul sacului.

E jale, domnule. Uite masinile alea, stau aici de anul trecut. Nu le cumpara nimeni”, imi spune un vanzator de la o taraba de langa ”expozitia de masini de lux”.

Un Volkswagen Passat, din 2006, 197 CP, full-options, cu 87.000 de kilometri la bord, se vinde la 10.990 euro. In 2008, masina costa cel putin 14.000 de euro. Mai vad un Mercedes E 220 din 2007, cu 137.000 km. la bord, full-options, care costa 13.700 euro. La dealer, masina asta costa dublu, comentează DailyBusiness.ro.

Citeste si:  Peugeot - eşec comercial cu modelul 1007

Un Audi A4, din 2006, cu 107.000 km.la bord, se vinde cu 8.200 euro. Acum doi ani, un astfel de automobil nu il puteai cumpara sub 14.000 euro. E genul de masina preferata de romani inainte de criza. Ma gandesc insa cat m-ar costa service-ul la un asemenea autoturism. Mai cu seama ca a cumpara o masina second-hand inseamna sa iti asumi o serie intreaga de riscuri.

In targ, preturile sunt pentru toate buzunarele. Printre cele mai ieftine masini, un Matiz din 2006 la 1200 de euro, un Ford Focus din 2003, la 3950 de euro, un BMW 316 din 2000, de 105 cp, la 4350 de euro si un Peugeot 207, la 6500 euro.

Citeste si:  Dumitru Băiculescu (ANSVSA): România poate controla şi elimina boala limbii albastre numai prin vaccinarea tuturor rumegătoarelor

Integral în Dailybusiness.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata