Ce reacţii a stârnit noul slogan al turismului românesc, „Explore the Carpathian garden”

– Consultanţii în branding susţin că mesajul pe care îl transmite noul slogan de promovare a României „Explore the Carpathian garden” este greu de decodificat şi poate produce confuzie, având în vedere că lanţul din care fac parte Carpaţii traversează mai multe ţări, scrie Ziarul Financiar

– Noul slogan va fi lansat oficial, astăzi, 29 iulie, la pavilionul României din cadrul expoziţiei mondiale de la Shanghai.

 

„Dacă s-a vrut să se facă din natură un punct diferenţiator pentru România, mi se pare că s-a supralicitat, dat fiind faptul că sunt ţări care au o natură mult mai ofertantă decât a noastră şi la care ai acces mult mai uşor, şi aici mă refer la drumuri practicabile”, precizează Beatrice Daniş, managing partner al agenţiei BrandTailors. Ea este de părere că sloganul este greu de reţinut.

Citeste si:  1.000 de dolari pentru un logo mai bun pentru România

„Mai mult, am dubii că este oportun să se includă numele Carpaţilor în slogan, deoarece nu sunt sigură de notorietatea acestora la nivel internaţional. Să fim serioşi, nu vorbim despre Alpi”, a precizat ea.

Mai mult, Daniş spune că în ceea ce priveşte turistul şi nivelul său de înţelegere al acestui slogan, probabil că mai degrabă ar decodifica un mesaj de tipul: zona carpatică a fost binecuvântată cu o natură foarte frumoasă.
„Dar dacă s-a vrut sugerarea diversităţii prin «garden», rezultatul este departe de cel scontat”, a spus Daniş.

Citeste si:  Apuseni: aur, argint, cupru şi… şomaj

„Câţi turişti asiatici vin în România? Mă simt frustrat de faptul că brandul de ţară nu este lansat în România, unde puteam participa şi noi. Pentru cine au făcut brandul de ţară dacă nu pentru a fi folosit de industria turistică din România?”, se întreabă Radu Enache, proprietarul lanţului hotelier Continental Hotels.

Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare pentru care sunt alocaţi 75 mil. euro până la finalul anului 2013.

Asocierea THR şi Taylor Nelson a câştigat licitaţia pentru brandul turistic în urma depunerii ofertei cu preţul cel mai mic, respectiv 900.000 de euro. Aceştia au intervievat telefonic 10.000 de persoane pentru testarea percepţiei turiştilor români şi a celor străini asupra destinaţiei România.

Citeste si:  Corlăţean: Suntem extrem de îngrijoraţi de ceea ce se întâmplă în Europa de Est şi în jurul regiunii Mării Negre
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata