Vânzările producătorului auto Ford Motor Co în Statele Unite au crescut în iulie cu 3%, comparativ cu perioada similară din 2009, datorită succesului noului model Fiesta, transmite AP.
Luna trecută compania americană a vândut în 170.411 vehicule în SUA, faţă de 165.279 vehicule în iulie 2009.
Vânzările modelului Mercury, care va fi retras de pe piaţă la sfârşitul acestui an, au înregistrat un declin de 31 la sută. Şi vânzările modelului Lincoln, care nu va mai fi fabricat din 2011, au scăzut cu 16 la sută.
Marţi, Ford a anunţat că vânzările din China au înregistrat în iulie un declin de 6,3 la sută, fiind prima mare companie care anunţă scăderea vânzărilor pe cea mai mare piaţă auto din lume.
Changan Ford Sales Co, divizia din China care se ocupă de vânzarea în statul asiatic a modelelor Ford, a raportat că luna trecută au fost vândute 18.255 vehicule, comparativ cu 19.486 vehicule în perioada similară din 2009.
Ford, General Motors Co. şi alţi producători auto străini contau pe majorarea vânzărilor din China pentru a compensa declinul cererii în Europa şi redresarea lentă a Statelor Unite.
Producătorul auto american General Motors Co. a vândut luna trecută 176.645 vehicule în China, o creştere de 22 la sută faţă de perioada similară din 2009.
În septembrie 2009, uzina Ford de la Craiova a demarat producţia utilitarei uşoare Ford Transit Connect. Grupul american Ford a devenit acţionar majoritar la Automobile Craiova în septembrie 2007, când a achiziţionat de la statul român 72,4 la sută din companie, suma plătită fiind de 57 de milioane de euro.