Cum să risipeşti banii din privatizări: CFR Marfă, dată pe pensii şi salarii

Ministerul Transporturilor a definitivat strategia de vânzare a CFR Marfă. Banii obţinuţi vor fi folosiţi pentru finanţarea domeniilor bugetare deficitare. Mai exact vor acoperi găurile de finanţare a Guvernului, scrie România liberă.

Societatea CFR Marfă, care operează ju­mătate din trans­portul feroviar din România, riscă să o ia pe urma altor active importante ale statului, cum ar fi BCR, privatizate şi cu banii obţinuţi din privatizare dispăruţi fără urmă.

Potrivit strategiei de privatizare a societăţii, banii obţinuţi, estimaţi anterior de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, la un miliard de euro, vor fi folosiţi „în scopul creşterii veniturilor bugetare necesare finanţării supli­mentare în domeniile prioritare deficitare în privinţa resurselor bugetare”.

Citeste si:  Procurorii cer arestarea a cinci persoane reţinute în dosarul lui Oprescu

Tradusă, această exprimare alambicată spune că banii vor merge la buget, de unde vor fi repartizaţi cum va dori Mi­nisterul Finanţelor. „Potrivit legii, suma obţinută din pri­vatizare trebuie să se direc­ţioneze către bugetul de stat. Ministerul Transporturilor va solicita alocarea sumei obţinute strict către  investiţii în dome­niul feroviar”, a declarat consilierul ministrului, Teodor Postelnicu.

Sumele încasate din vân­zarea mai multor active ale statului în anii trecuţi, printre care şi cea mai importantă bancă din România, BCR, urmau să alimenteze Fondul Naţional de Dezvoltare. Din cele 11 miliarde de lei colectate la Fond, doar 500 milioane de lei au mers efectiv pentru investiţii, iar 10,5 miliarde lei au fost folosite pentru acoperirea deficitelor din Trezorerie.

Citeste si:  Leul s-ar putea deprecia faţă de euro la un nivel minim record


Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata