Dupa un 2009 „şifonat”, in care clientii au taiat bugetele si au cerut reclame cat mai simple, oferte promotionale si reduceri, 2010 a lovit cu o noua scadere in piata locala de publicitate, scrie Dailybusiness.ro.
Alex Badila directorul agentiei Publicis Romania, business-ul de creatie al grupului de comunicare cu acelasi nume, nu are vesti bune nici pentru anul viitor: „nu avem de ce sa ne agatam ca sa iesim din criza, iar lucrurile se anunta si mai complicate”.
„Estimarile dinainte de cresterea TVA-ului aratau o scadere de 5%-10% a publicitatii in 2010. Acum, previziunile indica un minus de 10%-15%. Problema este ca se uită ca anul are doua parti distincte. Inceputul de an a fost optimist, am crezut ca s-a trecut pragul. Dar abia acum vedem ce se intampla: suntem intr-o criza economica si emotionala profunda. Si nu avem de ce sa ne agatam ca sa iesim din ea. Iar lucrurile se anunta si mai complicate pentru sfarsitul anului, respectiv inceputul lui 2011. De aceea ma astept sa scada piata”, comentează Alex Bădilă.
Acesta a remarcat faptul că „Atitudinea consumatorului a fost schimbată de criza, insa in profunzime omul nu se schimba radical intr-un an si jumatate. Promotiile sunt bune, atata timp cat nu devin generalizate si se transforma in singurul mod prin care mai reusesti sa vinzi ceva”.
„Sa faci previziuni in vremurile astea, este aproape o gluma proasta”, mai spune Bădilă.
„Ma uit la previziunile de la inceputul lui 2009 si mi se par hilare. Romania va cunoste varful crizei, cred eu, prin iarna. Poate din iunie 2011 lucrurile isi vor reveni. Acum, pentru piata de publicitate in 2010: sper, intr-un ton optimist sa fie la nivelul celei din 2009”, a mai comentat Bădilă.