EUR
4,83 RON
(-0.01%)
USD
4,07 RON
(+1.41%)
GBP
5,35 RON
(+0.31%)
CHF
4,49 RON
(+0.15%)
BGN
2,46 RON
(+0.69%)
BYN
1,67 RON
(+1.01%)
CAD
3,07 RON
(+0.18%)
RSD
0,04 RON
(-0.06%)
AUD
2,94 RON
(-0.05%)
JPY
0,04 RON
(+0.8%)
CZK
0,19 RON
(-0.42%)
INR
0,05 RON
(+1%)

Mărcile proprii ale retailerilor vor câştiga încredere dacă produsele sunt româneşti

„De ce sunt mai ieftine?”, „cine le face?”, „oare sunt de bune calitate?” – toate acestea sunt intrebari pe care romanii si le pun atunci cand, mai mult fortati de un buget tot mai stramtorat, pun in cosul de cumparaturi produse marca proprie a retailerilor. Ce sanse au marcile private de a fi considerate produse de calitate?

Piata marcilor private din Romania, nascuta atat ca alternativa pentru cei cu venituri mici, fiind de regula cu 20% mai ieftine decat echivalentele lor din alte branduri, dar si pentru fidelizarea clientilor, a inceput sa-si faca tot mai mult loc pe rafturile din magazine, propulsata de lupta acerba dintre retaileri pentru cel mai mic pret.

Evolutie in pietele mai mature s-a bazat pe promovarea produselor autohtone, „cârligul” necesar pentru a atrage clientii si a-i fideliza.

In Romania, marcile private comercializate de retaileri sunt partial produse autohtone. Cele mai multe dintre ele sunt produse alimentare proaspete sau conservate sau bauturi (apa, sucuri, bauturi alcoolice).

De exemplu, dintre cele 1.200 de articole comercializate sub marca privata Carrefour in Romania, 500 sunt produse in Romania de 40 de furnizori locali, printre care Farmec (cosmetice), Vascar (pateuri si mancaruri), European Drinks (sucuri), Danone (produse lactate) si Orkla (pateuri, conserve) etc.

Desi mari comercianti precum Metro, Carrefour sau Real au introdus deja produse pe segmentul mai inalt de venituri – premium, batalia cea mare inca se da pe segmentul produselor cu pretul cel mai mic, tot mai solicitate in conditiile crizei, comentează Wall-street.ro.

In Franta, piata de retail este una matura, iar segmentul produselor sub marca proprie – deja bine „asezat”. De exemplu, o ciocolata Carrefour (220 grame) costa 1,50 euro, iar una marca Milka (130 grame) – 2 euro.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata