Întârzierea CFR de 9 ore, un record european absolut

– Specialiştii din industria feroviară, dar şi sindicaliştii cu state vechi în domeniul căilor ferate nu-şi amintesc să se fi înregistrat în Europa, în ultimii 20-30 de ani, o întârziere la fel de mare a unui tren de călători ca aceea de sâmbăta trecută, relatează Adevărul.

– Oamenii care au venit sâmbătă seară de pe litoral au călătorit cu trenul, pe ruta Constanţa – Oradea, aproape 24 de ore fără aer condiţionat, mâncare sau apă. La sosire, mulţi dintre ei au jurat că nu mai circulă cu trenul în viaţa lor.

– Regulamentul european prevede ca, pentru fiecare oră de întârziere, compania de căi ferate să returneze un sfert din preţul biletului. Oficialii CFR dau vina pe şinele vechi şi cer o derogare până în 2014.

Citeste si:  Trenurile către litoral suplimentate pe relaţia Bucureşti - Medgidia

„În perioadele mai grele, cu înzăpeziri de exemplu, au mai fost întârzieri ale trenurilor, dar în zile de vară, în condiţii meteorologice normale, nu ştiu să mai fi întârziat vreun tren atât de mult. Şi mă refer la Europa, nu doar la România. Doar prin India sau China, ţări care stau ceva mai rău cu infrastructura feroviară, e posibil să mai fi fost o asemenea întârziere”, a declarat, pentru „Adevărul”, Ştefan Roşeanu, secretar general al Asociaţiei Industriei Feroviare.

La rândul său, liderul sindical Ion Molea, un veteran al căilor ferate, susţine că nu s-a mai auzit o asemenea întârziere a vreunui tren şi este convins că acesta a fost un record european absolut.

Citeste si:  Percheziţii la Primăria Târgu-Jiu

Specialiştii din sectorul feroviar au explicat că acceleratul 1631, care a întârziat 9 ore, nu trebuia „ţinut” în gări şi puncte de oprire, aşa cum s-a întâmplat sâmbătă. Cu atât mai puţin să meargă înainte şi înapoi pe anumite rute…

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata