Maşinile care frânează pentru dvs., aveţi încredere în ele?

Capacitatea de reacţie este fundamentală pentru a evita un accident. Fabricanţii de automobile au luat în calcul ca vehiculul să fie cel care acţionează frâna în faţa unu potenţial risc, mai ales în cazul neatenţiei conducătorului auto.

Sunt însă infailibile aceste sisteme anticoliziune care au început deja să fie incoporate de constructor?, întreabă un articol publicat miercuri de ziarul La Razon. Răspunsul este clar: sunt fiabile, dar nu infailibile.
Dacă maşina din faţă este murdară, nu circulă perfect aliniată cu cea din spate sau emite mai puţine reflexe, ar putea să nu fie detectată de razele infraroşii, creând o problemă pentru cititorul sistemului anticoliziune.

Influenţează şi drumurile alunecoase care necesită o distanţă de frânare pe care sistemul nu îl poate evalua uşor. Sunt sisteme care, cum avertizează fabricanţii, previn accidentele alertând şoferul în cazul unei mici neatenţii, însă îi revine acestuia prioritatea de a lua decizia finală şi de a acţiona într-o anumită situaţie de risc.
Asistenţă dinamică în curbe, asistenţă la frânare, sistem anticoliziune lateral şi frontal, avertizare la schimbarea direcţiei, sistem de menţinere a distanţei de siguranţă, control al unghiului mort….

Citeste si:  Axa austriaco-iraniană?

În ultimii ani s-a intensificat uzul radarelor incorporate în maşini pentru a evita coliziunile. Sisteme capabile să recalculeze de 50 de ori pe secundă orice situaţie. ‘Volvo City Safety’, ‘Mercedes Distronic Plus’ sau ‘Honda CMB’ sunt câteva din programele în dezvoltare.
Tehnologia Volvo se bazează pe un laser cu raze infraroşii care acţionează asemeni unui radar care analizează distanţa şi viteza maşinii din faţă. ‘Radaruľ este încorporat în parbrizul maşinii.

La Mercedes laserele se montează în compartimentul şoferului, controlând întreg sistemul. Funcţionează similar sistemului autor care urmăreşte viteza maşinii din faţă , la o viteză de peste 200 km/h. Fabricantul japonez Nissan şi divizia sa de lux Infinity vor aplica în anii următori – fără dată precisă – două noi tehnologii menite să ofere o mai mare siguranţă în interiorul şi în afara autoturismului.

Citeste si:  CFR Călători a anulat 48 de trenuri din cauza gerului

Tehnologia aşa-numită ‘Forward Collision Avoidance’ va evita lovirea altor maşini care se opresc brusc în faţă sau care reduc neaşteptat viteza. Va reduce şi riscul lovirii din spate pentru că va face frânarea mai puţin bruscă.
Noul sistem se bazează pe un radar care controlează distanţă în raport cu maşina din faţă, precum şi viteza acesteia. Când detectază riscul de coliziune, emite un sunet de alarmă semnalată şi vizual pe un ecran.

În acelaşi timp, sistemul reduce uşor presiunea asupra acceleratorului care acţionează uşor frânele. Şi este completat de o intensificare a presiunii asupra centurii de siguranţă a şoferului. O altă noutate pe piaţă va fi identificarea obiectelor în mişcare din jurul vehiculului.
Dispozitivul utilizează senzori pentru a detecta prezenţa unor pietoni, ciclişti sau vehicule. Se doreşte astfel evitarea lovirii unor copii mici aflaţi în spatele maşinii, lucru greu de văzut prin oglinda retrovizoare. Va ajuta de asemenea şoferul să nu lovească diferite obiecte când parchează cu spatele.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close
Consent management powered by Real Cookie Banner