Berceanu şi investiţia blocată pentru că „nişte sturioni depun icrele acolo şi se freacă de stânci”


Ce n-au reuşit lupii în călduri, urşii stresaţi, şi dacii şi romanii în materie de autostrăzi, au dat peste cap sturioni stresaţi la un alt capitol: infrastructură fluvială.

Contestaţiile în justiţie care provoacă deseori amânarea construcţiilor de autostrăzi par un mizilic pe lângă peştii răpitori extrem de sensibili.

„Crede cineva că eu n-aş vrea să fac sute şi mii de kilometri de autostrăzi? Că am câteodată senzaţia că e cineva care crede că eu nu vreau să fac.

Eu aş fi foarte încântat să pot să le fac”, s-a spovedit, în public, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, care se plânge că l-au lovit toate năpastele birocraţiei şi justiţiei. Nimic însă nu se compară cu piedicile, sub diverse forme, pe care ţi le pune în cale chiar natura.

Citeste si:  Mehedinţi: Moştenirea lui Elias dintr-un sat din Sahara olteană

„Înotătorii” care au dat dureri de cap la doi miniştri ai Transporturilor

Când Cel de Sus îţi pune peştii însă în calea lucrărilor, nici că te mai poţi pune pe treabă, s-a mai plâns, ieri, democrat-liberalul, referindu-se la povestea marilor producători de caviar care îi fac zile fripte şi din cauza cărora MTI nu poate demara lucrările pe Dunăre referitoare la cursul navigabil al fluviului.

„Am încercat eu şase luni, când am fost ministru acum trei ani, s-o deblochez, a mai încercat Orban (Ludovic Orban, ministru al Transporturilor în Cabinetul Tăriceanu – n.r.) doi ani şi e şi acum blocată pentru că nişte sturioni îşi depun icrele acolo şi se freacă de nişte stânci care nu ştiu ce. Nu glumesc”, a spus Berceanu.

Citeste si:  Dragnea: Între Sibiu şi Piteşti va fi autostradă

De ce se impun lucrările stresante pentru familiile de sturioni

Gândul a aflat „telenovela fluvială morunească” care de şase ani le scoate peri albi oficialilor de la Transporturi. În ultimii 100 de ani, cursul Dunării s-a modificat, în perioadele de secetă nu se mai poate naviga direct de la Călăraşi la Cernavodă, deoarece mai trebuie făcut un ocol de 130 kilometri pe braţul Borcea. Pe braţul principal al Dunării nu mai curge destulă apă şi nu se mai poate asigura adâncimea necesară navigaţiei.

Cine a mai sabotat ministerul lui Berceanu

Citeste si:  Comisia Europeană a decis suplimentarea fondurilor alocate României pentru construcţia de autostrăzi

Povestea sturionilor reprezintă doar unul dintre motivele „identificate” de conducerea MTI care au condus la oprirea de luni sau ani de zile a proiectelor de construcţie. În iulie 2009, oficialii se plângeau de lupii în călduri din zonele montane, urşii stresaţi dintre Comarnic şi Braşov, broscuţele din Dobrogea şi piţigoii de la Moara Vlăsiei.

Acestor probleme li se adaugă vestigiile arheologice care apar fix pe traseele viitoarelor autostrăzi, mai spuneau, reprezentanţii Ministerului Transporturilor. „Imediat cum anunţăm un proiect de autostradă, fix pe traseul ei apar zeci de situri arheologice, de parcă dacii şi romanii ar fi ştiut pe unde o să facem noi autostrăzi”, se plângea ministrul Radu Berceanu.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata