Comportamentul utilizatorilor de internet: 37% sunt influenţaţi de publicitatea online fără să dea click

Noului studiu realizat de IAB în parteneriat cu eResearch Corp, Voice of the Internet User, arată că utilizatorii de internet sunt influenţaţi de publicitatea online şi în alte moduri decât pentru a da click: fie se informează în vederea cumpărării (37% faţă de 40% care declarat că au dat click), fie răspândesc mai departe mesaje legate de brand, produs sau serviciu(29,9%), conform Money.ro.

Studiul, derulat în perioada iunie-iulie 2010, pe 52 de site-uri, pentru a studia impactul publicităţii online şi atitudinea utilizatorilor de internet faţă de aceasta a mai descoperit că publicitatea online are efecte dincolo de acţiunea directă şi imediată a utilizatorului, cea de click, internetul amplificând intenţia de cumpărare a celor care îl folosesc pentru a completa informaţiile primite din alte medii.

Citeste si:  Site-ul Marks & Spencer, suspendat temporar după ce clienţii au putut vedea datele altor persoane

15% din respondenţi declară că au cumpărat produsul în urma vizionarii unei reclame online . Cei care caută ulterior mai multe informaţii online l-au cumparat în proporţie de 28,7%, cifră comparabilă cu proporţia celor care l-au cumparat în urma unui click pe banner (30%).

Trei sferturi dintre ei (72%) completează cu ajutorul internetului informaţiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii şi au o intenţie mult mai puternică de a achiziţiona produsul (37,6% au răspuns că au cumpărat produse în urma căutarii pe internet, ca urmare a unei informări din alte medii).

Citeste si:  O proporţie de 40% dintre utilizatorii de Internet americani afirmă că au fost hărţuiţi online

Probabilitatea de a cumpăra un produs după ce s-au informat suplimentar prin intermediul internetului creşte pentru cei care au căutat ce spun bloggerii despre produs/companie(45,4%) şi în cazul celor care au căutat pe forumuri sau reţele sociale mai multe informaţii despre produs(44,2%).

„Proporţia utilizatorilor care fac alte acţiuni fără să dea click este, conform studiului VIU, aproape egală cu a celor care dau click pe banner, ceea ce arată că aceste efecte nu pot fi ignorate”, a declarat Ionuţ Oprea, director executiv IAB România.

Citeste si:  Piaţa e-Commerce din România valorează 8,4 miliarde lei
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata