Firme concurente folosesc social media pentru discreditarea competitorilor

Bitdefender este una dintre printre primele companii româneşti care s-au grăbit să îşi angajeze anul trecut responsabili de social media. Într-un interviu Money.ro, Alexandru Constantinescu, proaspătul social media enigneer al companiei, vorbeşte despre provocările administrării unui brand în social media şi greutatea de a construi „un brand simpatic şi nu unul comercial”.

Intrarea propriu-zisă a BitDefender în social media s-a făcut în anul 2008 prin crearea conturilor pe Twitter, fiind determinată de posibilitatea de a discuta direct, liber şi uşor cu clienţii noştri prin alte metode decât cele tradiţionale.

Implementarea a fost făcută de colegii noştri din cadrul diviziei globale de comunicare BitDefenderÎn momentul în care clienţii tăi vorbesc despre tine pe bloguri, pe forumuri sau pe reţelele sociale, este clar că trebuie să fii acolo pentru a modera dialogul, dar şi pentru a le veni în ajutor. De aceea adoptarea acestor canale de comunicare de către BitDefender a fost o mişcare necesară, care a venit de la sine.

Citeste si:  Adrian Năstase spune că au fost ratate 4 ţinte în acordul cu FMI

În dialogul cu oamenii întotdeauna vei întâlni şi voci care exprimă o mare frustrare, oameni care dintr-un motiv sau altul au ajuns la un grad mare de nemulţumire; în acest caz, din momentul în care aflăm acest lucru, imediat împreună cu echipa de suport tehnic şi alte ehipe din Bitdefender încercăm să rezolvăm problema acelui utilizator. Am întâlnit situaţii în care cei care îşi exprimă opiniile, nu sunt nici pe departe obiectivi, unii mai rar sunt rău intenţionati.

Uneori firme concurente chiar folosesc social media pentru discreditarea celorlalţi şi poţi întâlni într-un grup de discuţii, falşi utilizatori, care sunt extrem de agresivi şi care execută un program în cadrul echipei lor. Cea mai dificilă parte este să nu le iei personal şi să-ţi pastrezi obiectivitatea şi corectitudinea faţă de oamenii cu care interacţionezi.

Citeste si:  Comportamentul alimentar al francezilor se schimbă

Cel mai important lucru ramâne însă interacţiunea cu publicul tinta. Un bun manager social media ştie ce informaţii sunt de interes pentru publicul pe care îl urmăreşte, ştie cum să abordeze atât utilizatorii evanghelişti cât şi utilizatorii nemulţumiţi, cum să îi implice şi să îi asculte, fie că sunt clienţi ai companiei sau doar utilizatori ai respectivei reţele. De asemenea, el ţine mereu cont în comunicarea cu publicul său de faptul că fiecare are dreptul la propria opinie care trebuie respectată. Aş mai spune că trebuie să fii comunicativ, entuziast, sociabil, să ştii să foloseşti cuvintele, spontan, iar un pic de umor nu strică niciodată.

Citeste si:  Comportamentul utilizatorilor de internet: 37% sunt influenţaţi de publicitatea online fără să dea click

Din categoria lucrurilor pe care să nu le faci aş menţiona: crearea unor aşteptări false, profitarea de bunăvoinţa utilizatorilor, să nu ai gândire corporatistă atunci când comunici cu internauţii, ci să îi implicăm în acţiuni, să ai o atitudine orientată către oameni.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata