Disponibilizarea oricărui salariat înseamnă atentat la circulaţia feroviară

Disponibilizarea oricărui salariat din sistemul feroviar înseamnă un atentat la siguranţa circulaţiei, a declarat duminică (29 august 2010) la un post privat de televiziune, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, care a atras atenţia că salariaţii s-ar putea să decidă oprirea lucrului.

‘Disponibilizarea oricărui salariat din sistemul feroviar înseamnă un atentat la siguranţa circulaţiei. Nu se mai poate asigura transportul în condiţii de siguranţă a circulaţiei. Şi aşa, la ora actuală, în zona traficului pe infrastructură sunt depăşiri ale regimului de muncă în cazul salariaţilor care lucrează în zona traficului, conduc circulaţia, de peste 200.000 de ore, la Călători.

La Marfă, personalul înregistrează lunar zeci de mii de ore depăşiri de regim, deoarece au rămas foarte puţini mecanici, pentru că au ieşit la pensie sau au fost daţi afară. La ultima disponibilizare 2.000 de mecanici au fost daţi afară’, a explicat Măntescu.
Liderul sindical a subliniat că, dacă nu se va ajunge la un acord în urma negocierilor ce vor avea loc săptămâna viitoare, cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, ‘probabil calea ferată se va opri’.

‘Nu pot să spun acum forma. Poate fi forma legală, declanşarea grevei, cu parcurgerea paşilor legali, sau, ca urmare a faptului că salariaţii sunt foarte nemulţumiţi, au ajuns la grad de nemulţumire ieşit din comun, s-ar putea ca sindicatele să nu-i mai poată controla şi atunci să avem surprize din partea salariaţilor să oprească lucrul, pentru că semnalele în piaţă sunt foarte proaste’, a spus Măntescu.

Citeste si:  CSM se plasează tot mai mult în afara sistemului judiciar

Acesta a precizat că programul prezentat de ministrul Radu Berceanu este unul nerealist, ce nu îşi atinge scopul. ‘De exemplu, după programul pus în practică în primele trei luni ale anului, după cinci luni constatăm că societăţile se află pe pierdere şi în aceeaşi situaţie. Dimpotrivă, eu pot să afirm că ne aflăm într-o situaţie mai dezastruoasă’, a semnalat liderul sindical.

Numărul de personal de la calea ferată va trebui să fie redus între 7.105 şi 8.305 salariaţi până în 2011, ceea ce va duce la economii totale de 787,96 milioane lei anul viitor, potrivit strategiei de restructurare a domeniului feroviar, realizată de Ministerului Transporturilor.
De la CFR SA, administratorul infrastructurii feroviare, vor pleca 1.630 de salariaţi, din care 991 (61 la sută) personal operaţional, respectiv 639 (39 la sută) personal de specialitate şi administrativ.

Citeste si:  Leul s-a apreciat cu 0,37% în raport cu euro

Reprezentanţii sindicatelor din căile ferate vor avea luni noi negocieri cu reprezentanţii MTI, cărora le vor prezenta un program cu măsuri clare pentru redresarea companiilor de cale ferată.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner