Marii retaileri din Marea Britanie şi Japonia, împreună cu operatorii locali, se luptă pentru preluarea operaţiunilor Carrefour din Asia de Sud-Est, se arată într-un articol apărut joi (2 septembrie 2010) în ‘Financial Times’, transmite AFP.
Grupul britanic Tesco, al treilea mare retailer din lume după Wal-Mart şi Carrefour, se află printre cei zece licitatori pentru activele Carrefour din regiune, adică 61 de magazine în Malaiezia, Singapore şi Thailanda, susţine ‘Financial Times’.
De asemenea compania de retail Dairy Farm din Singapore şi retailerul francez Casino sunt în cursă dar gigantul american Wal-Mart nu pare interesat de extinderea în Asia.
Ziarul financiar nipon ‘Nikkei’ susţine că grupul Aeon din Japonia este interesat de preluarea operaţiunilor Carrefour din Asia de Sud-Est, pentru a compensa declinul de pe piaţa internă. Aeon a achiziţionat în 2005 operaţiunile Carrefour din Japonia, la cinci ani după ce grupul francez a intrat pe piaţa niponă.
Conform articolului apărut în ‘Financial Times’, grupul Carrefour nu intenţionează să părăsească piaţa din China, care reprezintă 70 la sută din magazinele grupului din Asia. De asemenea, Carrefour intenţionează să rămână pe pieţele din Indonezia şi Taiwan.
În ultimii ani, Carrefour a ieşit de pe pieţe din Japonia şi Coreea de Sud pentru a se concentra pe pieţele mai mari şi cu un ritm mai mare de creştere cum este India. La fel ca şi alte mari grupuri de distribuţie din Europa şi SUA, Carrefour a avut de suferit de pe urma condiţiilor economice dificile.
Carrefour este cel mai mare grup de retail din Europa şi numărul 2 mondial, după grupul american Wal-Mart Stores Inc. Grupul Carrefour este prezent în 32 de ţări, unde operează 15.500 de magazine tip hypermarket, supermarket, hard discount şi magazine de vecinătate şi are 475.000 de salariaţi. Grupul francez este lider pe sectorul hipermarketurilor din România, cu 22 de astfel de magazine.