DSP-urile primesc documentaţia pentru obţinerea certificatelor de conformitate

Documentaţia pentru obţinerea certificatelor de conformitate, a celor care atestă obţinerea titlului de medic, medic dentist, farmacist, medic specialist sau primar, adeverinţelor de abilităţi dobândite se poate depune din luna septembrie la direcţiile de sănătate publică şi nu la Ministerul Sănătăţii cum era până acum, se arată într-un comunicat al MS transmis joi (2 septembrie 2010).

Potrivit sursei citate, de la 1 septembrie 2010, MS a simplificat modul de eliberare a documentelor necesare activităţii personalului medical şi a eficientizat sistemul circuitului documentelor.
„Măsura vine în sprijinul medicilor, farmaciştilor şi asistenţilor medicali, care, începând cu luna septembrie, sunt scutiţi de drumurile pe care le făceau la Bucureşti pentru a depune sau a ridica actele necesare activităţii lor”, se arată în comunicatul de presă.

Preluarea dosarelor se face după verificarea actelor depuse, urmând a fi înregistrate numai cele care conţin documentaţia completă. Dacă dosarul este transmis prin poştă Direcţiei de sănătate publică, dosarul se înregistrează, se verifică şi dacă este incomplet, în termen de 5 zile lucrătoare, se comunică solicitantului actele suplimentare care trebuie depuse.

Dosarele complete se vor comunica Ministerului Sănătăţii, prin poşta militară, în termen de 5 zile lucrătoare. Dacă există anumite situaţii deosebite, direcţia de sănătate publică va solicita consultanţă direcţiei de specialitate a Ministerului Sănătăţii telefonic sau prin poşta electronică.
Certificatele solicitate se emit în termen de 30 zile lucrătoare de la înregistrarea la Ministerul Sănătăţii şi se vor comunica documentele direcţiilor de sănătate publică.

Documentele emise de Ministerul Sănătăţii se vor înregistra în registre speciale la direcţiile de sănătate publică şi se vor elibera titularilor sau împuterniciţilor acestora pe bază de semnătură.
În premieră, au fost acordate şi sancţiuni pentru angajaţii care întârzie lucrările. În cazul în care dosarele cu documente se transmit incomplete, Ministerul Sănătăţii va propune sancţionarea persoanelor vinovate, persoanele responsabile la nivelul direcţiei de sănătate publică şi a directorului executiv, cu diminuarea drepturilor salariale cu 5 – 20% pe o perioadă de până la 3 luni.

Loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata