Cât se câştigă din lipsa parcărilor: 10 milioane de euro

Dezinteresul administraţiei şi corupţia care guvernează politica privind parcările prejudiciază două milioane de oameni, dar îmbogăţesc câteva firme care ridică maşini parcate ilegal. Victime se găsesc uşor, când primăriile oferă aproximativ 450.000 de locuri de parcare, iar numărul maşinilor înmatriculate în Bucureşti depăşeşte 1.250.000.

Cifra capătă valori mult mai mari dacă adăugăm şi maşinile care tranzitea­ză zilnic Capitala sau pur şi simplu ai căror proprietari lo­cu­iesc în Bucureşti, dar maşi­nile sunt înregistrate în alte localităţi.

Cele cinci firme care se ocupă de ridicatul şi depozitatul maşinilor au încasat, de la începutul anului 2009 până la începutul acestei luni, cel puţin 10 milioane de euro. Din acestea, nici un ban nu intră la bugetele locale, cu excepţia sectorului 1, unde societatea cedează 20% din încasări primăriei.

Calculele realizate de România Liberă s-au bazat pe taxele minime de ridicare şi transport. Nu a fost pusă la socoteală şi taxa zilnică de depozitare a maşinii, plecând de la premisa că majoritatea şoferilor şi-au recuperat maşina cât mai rapid cu putinţă.

Ridicatul de maşini este cel mai profitabil în sectorul 6, unde firma Ilcor Auto a încasat aproape 3 milioane de euro: 1,82 milioane de euro în 2009, pe 14.573 de maşini ridicate; 1,1 milioane de euro în 2010 pe 8.734 de maşini ridicate.

Pe locul doi ca profitabilitate se situează sectorul 1. Aici, firma CFR Transauto a încasat 2,85 milioane de euro: 1,4 milioane euro în 2009, pe 6.411 maşini ridicate; 1,45 milioane euro în 2010 pe 6.720 maşini ridicate.

Continuarea în România Liberă

 

 

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.