De ce se luptă milionarii pentru Portul Constanţa

Mircea Mihăilescu şi Ioan şi Niculae Duşu, unii dintre cei mai bogaţi oameni ai României, se luptă, pe bursă, pentru a obţine controlul unei firme din Portul Constanţa, iar confruntarea lor este un semn că afacerile din port încep să iasă din criză. Pe 3 august 2010, o acţiune Socep se tranzacţiona, la Bursa de Valori Bucureşti, cu 0,1850 de lei, potrivit România liberă.

Interesul oamenilor de afaceri pentru Socep este un semn de revenire a afacerilor profitabile în Portul Constanţa. Socep este unul dintre cei mai importanţi operatori portuari, iar activitatea sa este structurată pe două terminale: unul de containere, cu o capacitate de 300.000 TEU-uri (twenty-foot equivalent unit), şi unul de mărfuri generale, cu o capacitate de trei milioane tone mărfuri generale pe an. Cifrele sunt importante. Potrivit statisticilor prezentate de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, în 2008, traficul total de marfă a fost de 61,8 milioane tone, iar cel de containere a atins 1,3 milioane tone. Socep era cel de-al doilea mare operator de containere din port, cu 16,8% din tarif, după Dubai Port World Constanţa, care deţinea aproape 80 din total.

Citeste si:  Cod Galben de ninsori abundente şi viscol în 28 de judeţe

Fluxul de transport containerizat de mărfuri între ţările UE şi pieţele orientale va avea la Constanţa un important punct de transfer,pentru că de aici containerele vor putea ajunge, rapid, ieftin şi ecologic, pe Canalul Dunăre – Marea Neagră, până în inima Europei.

„Până în 2020, Uniunea Europeană va pune multe restricţii traficului rutier şi va fi încurajat transportul pe apele interioare„, a declarat Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close