Producătorii de vin din România se orientează spre piaţa din China

Producătorii români de vin îşi îndreaptă atenţia spre piaţa din China deoarece consideră că aceasta va fi una dintre cele mai profitabile afaceri pentru ei în următorii 3 ani.

Fermierii români din domeniul viticulturii, una dintre cele mai importante sectoare ale agriculturii din ţară, consideră piaţa din China ca fiind cea mai mare din Asia şi mult mai profitabilă decât pieţele tradiţionale europene.

Producătorii români de vinuri au făcut primul pas spre piaţa chineză, prezentându-şi produsele la o expoziţie de vinuri în China în 2009. Prezenţa lor a fost un succes şi a fost urmată curând de primele livrări de vin românesc către China. Studiile de marketing efectuate pe piaţa din China de importanţi producători români de vin s-au dovedit a fi mai mult decât optimiste – un potenţial de aproximativ 91 milioane de litri sau 121,4 milioane de sticle exportate.

Citeste si:  Pâinea se va scumpi cu 15%, după ce preţul făinii a urcat cu 40% în doar o săptămână

Patru dintre cei mai mari producători de vin din România au apreciat că în următorii trei ani, în pofida crizei economice mondiale, exportul românesc de vin către China s-ar putea transforma într-o afacere importantă, dacă nu cea mai importantă din agricultura României. Pentru a îndeplini acest obiectiv, cel mai important pas va fi construirea unui terminal special pentru încărcarea vinului în portul românesc de la Galaţi. Câţiva exportatori de vin românesc şi investitori chinezi construiesc deja depozite mari exclusiv pentru depozitarea vinurilor, terminale cu capacitate mare de încărcare şi alte unităţi în portul din Galaţi.

Citeste si:  Réunion des réseaux institutionnels de la Francophonie à Bucarest
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata