Cine se teme de autostrada made in China

N-avem bani dar nu vrem autostrăzi la jumătate de preţ. Nu mai avem timpul de a le face dar îi respingem pe cei care le-ar construi de două ori mai repede. Constructorii chinezi nu sunt bineveniţi în România căci banii nu rămân în UE şi nici măcar în buzunarele regilor asfaltului.

România ar fi putut avea sute de kilometri de autostradă în plus, inclusiv un pod nou peste Dunăre dacă guvernele care s-au succedat de atunci şi-ar fi depăşit pudorile ar fi văzut interesul naţional şi ar fi acceptat oferta firmelor chineze de a construi şi finanţa proiecte de infrastructură în România – publică România liberă.

Argumente există: jumătate din primii zece constructori la nivel mondial sunt din China, această ţară are aproximativ 65.000 de kilometri de autostradă ( de cinci ori cât Germania şi aproape cât întreaga Europă) iar rezerva valutară a Chinei este de 2.000 de miliarde de dolari, statul chinez acordând împrumuturi cu dobânzi infime firmelor care investesc în afară.

Citeste si:  Guvernul aprobă investiţii în proiecte de infrastructură urbană şi de transport
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata