EUR
0,18 RON
INR
0,05 RON
(-0.07%)

Românca bursieră NASA: Pământul poate fi mai uşor distrus de oameni, decât de o gaură neagră

„Ştiu că ideea de gaură neagră li se pare înspăimântătoare multora dintre noi, dar aceasta este doar o frică instinctivă de necunoscut”, explică pentru Realitatea.net Aurora Simionescu, bursieră NASA, care cercetează la Universitatea Stanford roiurile de galaxii, folosind mai ales observaţii în domeniul razelor X (aceleaşi lungimi de undă în care a fost descoperită şi gaura neagră).

„Partea cea mai impresionantă a poveştii este vârsta de numai 30 de ani a găurii negre (ei bine, plus 50 de milioane de ani cât i-a luat luminii să ajungă de la ea până la noi). Până când informaţia despre formarea acestei găuri negre a ajuns la noi, ea deja a îmbătrânit enorm. Acum observăm o gaură neagră care are vârsta unui om, pe când ea între timp e de zece ori mai bătrână decât omenirea (specia homo sapiens a aparut acum 500,000 de ani)”, explică tânăra cercetătoare.

În ceea ce priveşte scenariile apocaliptice care au apărut deja în media şi în care „gaura neagră va înghiţi Terra”, cercetătoarea spune: „Ştiu că ideea de gaură neagră li se pare înspăimântătoare multora dintre noi, dar aceasta este doar o frică instinctivă de necunoscut – şansele ca Pământul să fie distrus de o gaură neagră sunt mult mai mici decât şansele ca noi înşine să ne distrugem planeta sau cel puţin să o facem nelocuibilă prin neglijenţa cu care o tratăm”.

Aurora adaugă: „poate această descoperire ne ajută să înţelegem mai bine cum evoluează o gaură neagră şi, poate, necunoscutul de care ne temem nu va mai fi atât de necunoscut în viitor”.