EUR
4,84 RON
(-0.02%)
USD
4,39 RON
(+0.12%)
GBP
5,40 RON
(-1.82%)
CHF
4,57 RON
(-0.57%)
BGN
2,47 RON
(+0.15%)
BYN
1,70 RON
(+0.09%)
CAD
3,12 RON
(+0.35%)
RSD
0,04 RON
(-0.16%)
AUD
2,67 RON
(-0.49%)
JPY
0,04 RON
(-1.49%)
CZK
0,18 RON
(+0.33%)
INR
0,06 RON
(-1.96%)

 

Noi reglementări privind apelarea abuzivă a numărului de urgenţă 112

Abonaţii care vor apela abuziv numărul de urgenţă 112 mai mult de două ori într-o singură zi din reţelele publice mobile de telefonie vor fi atenţionaţi printr-un mesaj scris cu privire la încălcarea legislaţiei, se prevede în noul set de măsuri agreat de către Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) şi reprezentanţii industriei de telecomunicaţii.

Potrivit ANCOM, măsura anterioară, provizorie, de avertizare prin transmiterea unui număr de mesaje scurte, aplicată în perioada 20 martie – 20 iunie 2009 s-a dovedit a avea o eficacitate limitată, efectul ei tinzând să scadă în timp.
Astfel, prin intermediul noului set de măsuri, abonaţii care vor apela mai mult de două pe zi numărul 112, din reţelele publice mobile de telefonie, vor primi un mesaj în care vor fi avertizaţi cu privire la încălcarea legislaţiei existente.

În cazul abonaţilor care au apelat abuziv serviciul de urgenţă de cel puţin 6 ori în cursul aceleiaşi zile, suplimentar faţă de transmiterea mesajului scurt, apelurile vor fi redirecţionate, timp de 5 zile, către serviciul automatizat IVR (Interactive Voice Response – Sistem de Răspuns Automat), înainte ca apelul să fie transferat către un operator 112.

Totodată, apelurile involuntare vor fi redirecţionate în mod automat, în cursul aceleiaşi zile, exclusiv pe durata acelei zile calendaristice, către un serviciu automatizat IVR prin intermediul căruia apelantul va fi informat printr-un mesaj preînregistrat că a apelat serviciul de urgenţă 112.
ANCOM menţionează că în cazul în care apelantul doreşte să solicite serviciile de urgenţă, acestuia i se va solicita să apese tasta 5 de două ori. Dacă după 20 de secunde apelantul nu efectuează procedura solicitată, este deconectat.

Noile măsuri vor fi implementate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), administratorul Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU), până la data de 1 mai 2011.
Furnizorii de reţele publice mobile au obligaţia să pună la dispoziţia administratorului SNUAU, până la 1 februarie 2011, posibilitatea de a transmite către abonaţii care au efectuat apeluri abuzive către serviciul de urgenţă 112 mesajul scurt de atenţionare, condiţiile tehnice şi economice urmând a fi stabilite de cele două părţi până la data de 15 ianuarie 2011.

Decizia privind noile măsuri referitoare la stoparea apelării abuzive a numărului de urgenţă 112, va intra în vigoare în maxim trei zile de la momentul publicării în Monitorul Oficial.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata