Câţi bani face Cronica Cârcotaşilor

O discuţie, hodoronc‑tronc, cu cârcotaşii Şerban Huidu şi Mihai Găinuşă despre care este, în esenţă, vechea‑nouă poveste fără cap şi fără coadă a celei mai longevive emisiuni locale de satiră. Un detaliu în plus: în decembrie se încheie contractul cu Prima TV, notează Money.ro.

Foaie albă de hârtie, de‑un deceniu se tot scrie/ O cronică cârcotită și de crainici, politicieni și vedete de carton huidu(ită). Începutul articolului, un fel de „tocăniță de gazete“, dacă vreți, e formulat din rațiuni strict de business; dincolo de faptul că trimite cu gândul la varianta radio a „Cronicii Cârcotașilor“, oferă un prim indiciu – acela de 10 ani de rezistență – despre cât de popular și, implicit, eficient s‑a dovedit a fi, de‑a lungul timpului, formatul de emisiune care i‑a făcut cunoscuți pe Șerban Huidu și Mihai Găinușă și la televizor.

Citeste si:  Şerban Huidu va plăti daune de 360.000 euro victimelor accidentului pe care l-a produs în 2011

O  explicație pentru eficiența dovedită în timp a „Cronicii“ ar fi că „picanteria e foarte bine dozată, exact cât să fie spicy, nu iute ca să deranjeze. În plus, există o rețetă de bază, împrospătată permanent, la care se adaugă chimia dintre protagoniști. Fără ei nu există brandul ăsta“, nuanțează Bogdan Căruntu, brand designer la Headogen Brand Design, enumerând pe nerăsuflate alte patru atuuri importante: comentariile inteligente pe imagini, dialogurile din platou, expresiile celebre, ca „Rușinică! Rușinică!“, „Valoarea mea, valoarea mea!“ sau „Of, of, măi, măi!“, plus că bebelușele sunt un element excelent de popularitate.

Citeste si:  Parchet: Accidentul de la Timişul de Sus s-a produs în urma neadaptării vitezei de către Şerban Huidu

Casa de producție a „Cronicii“ este compania lui Șerban, Hodoronc-Tronc Production – o afacere care a generat, anul trecut, un rulaj de circa 1,6 mil. euro și un profit net de aproximativ 800.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanțe –, și care împinge și alte două firme mai mici, Mangafaua Production și Kiss Travel.

Deși despre încasări și costuri Huidu vorbește destul de puțin, dezvăluie totuși câteva cifre. „Anul ăsta s‑ar putea să fie chiar scădere“, spune el, explicând că marginea de profit operațională în domeniu este „mică, undeva în jur de 10%“. Un motiv este și scăderea generală a pieței de publicitate. „În Ungaria piața a picat cu 5%, la noi, cu 70%. La ei cheltuielile de publicitate sunt în jur de 23–24% din prețul produsului, la noi nu trec de 7%“, compară el.

Citeste si:  Braşov: O maşină pentru urmaşii uneia dintre persoanele decedate în accidentul produs de Şerban Huidu

Cât costă producția „Cronicii“ pe edi­ție? Nu vrea să dea o cifră exactă: „Marja e între 50 și 250.000 de euro/ediție. Bugetul depinde de ce structură are televiziunea, ce dotare, câte ore are emisiunea“.

Citește și
1 Comentariu
  1. vaile spune

    Da pe bune? Nu ati gasit o persoana care sa stie ce sa zica? Bogdan Caruntu… head offcer secretary tigan de vitan. Pe bune? cu X5 si fara dinti in gura? adica ala e cel ce l-au luat cei de la money sa-si dea cu parerea? Adica mai mult decat guta, si-a dat cu parerea?

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata