Ce mărci auto şi-au majorat vânzările în primele zece luni din acest an

– Zece mărci auto au înregistrat vânzări în creştere în primele zece luni ale acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009 potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, patru dintre aceste mărci fiind din categoria vehiculelor utilitare, iar trei, BMW, MINI şi Porsche, fac parte din segmentul premium şi de lux.

În acelaşi timp, în luna octombrie, penultima din cadrul programului „Rabla” în care se pot şi casa maşini mai vechi de zece ani, aproape 20 de mărci auto au înregistrat o apreciere a vânzărilor, Opel şi Seat marcând chiar un avans de trei cifre, valori nemaiîntâlnite de peste trei ani, scrie Ziarul Financiar.

Pe de altă parte, mărci precum Saab, Jaguar sau Lada nu au reuşit să vândă luna trecută nicio maşină pe piaţa locală, în timp ce Lexus, Alfa Romeo, Dodge, Jeep sau Chrysler au avut vânzări de ordinul unităţilor. Spre comparaţie, în luna iulie 14 mărci auto înregistrau un rezultat pozitiv, în timp ce în primele şapte luni 13 branduri erau pe plus, potrivit APIA.

În topul cu cel mai bine vândute zece mărci de autoturisme în primele zece luni doar Chevrolet a punctat o creştere de peste 26%, în timp ce restul aveau scăderi între 3% în cazul Opel şi până la peste 50% în cazul Hyundai şi Fiat. Pe de altă parte, în cazul modelelor cel mai bine vândute în intervalul ianuarie-octombrie, şapte din zece au înregistrat creşteri, cele mai mari fiind pentru Opel Astra (188%) şi Ford Fiesta (80%), iar cea mai mică de VW Golf (1%).

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.