Activităţile de plată la CNAS se suspendă joi (13 ianuarie 2011) şi vineri

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a anunţat că în zilele de joi (13 ianuarie 2011) şi vineri se suspendă activităţile de plată în numerar a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate şi de eliberare a adeverinţei de asigurat, din cauza problemelor tehnice la sistemul informatic.

Pentru situaţiile de urgenţă, vor fi luate toate măsurile la nivelul fiecărei case de asigurări de sănătate, astfel încât drepturile asiguraţilor să nu fie afectate. În această perioadă, persoanele fizice nesalariate şi care au obligaţia de plată a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate la casele de asigurări, pot face această plată prin virament sau prin mandat poştal, în conturile deschise la Trezoreria Statului.
Compartimentele care desfăşoară activităţile mai sus menţionate, la casele de asigurări de sănătate, îşi vor adapta orarul de lucru cu asiguraţii, începând cu 17 ianuarie 2011, pentru rezolvarea cu promptitudine a solicitărilor asiguraţilor.

Preşedintele – director general al casei de asigurări de sănătate va lua toate măsurile necesare pentru a asigura continuitatea activităţii instituţiei, optimizând fluxurile legate de plata contribuţiilor de asigurări sociale de sănătate şi de eliberare a adeverinţelor de asigurat, pentru a armoniza cerinţele funcţionale ale casei cu solicitările asiguraţilor, mai relevă comunicatul.
Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) este cel mai important instrument de lucru în activitatea caselor de asigurări de sănătate şi are ca scop preluarea într-o manieră informatizată a raportărilor furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi de dispozitive medicale pentru a le deconta corespunzător cu normele legale în vigoare.

Acesta este un sistem foarte complex, care permite o evidenţă corectă, completă şi la zi, precum şi limitarea drastică a posibilităţilor de fraudare a sistemului de asigurări sociale de sănătate.
”Sistemul on-line a fost implementat recent şi este funcţional. În cadrul procesului de optimizare şi reglaj într-un sistem de o asemenea anvergură este normal să apară încetinirea temporară şi reversibilă a unor procese de calcul, consecinţă a modelării parametrilor de setare a echipamentelor şi corelărilor de proces la nivelul modulelor informatice şi/sau a aplicaţiilor adiacente”, se arată în comunicat.

La finalizarea perioadei de optimizare a bazelor de date, sistemul informatic va asigura reducerea timpilor de aşteptare la ghişeele caselor de asigurări de sănătate pentru toate activităţile care nu au fost preluate pentru procesare electronică.
Preşedintele CNAS, dr. Lucian Duţă, îi asigură pe beneficiari că problema tehnică apărută la platforma care gestionează bazele de date, independentă de SIUI, este derivată dintr-o sursă externă competenţelor CNAS şi a partenerilor săi contractuali şi este tratată cu toată seriozitatea pentru remedierea sa cu celeritate, în vederea contracarării impactului asupra asiguraţilor.
O defecţiune a sistemului informatic a provocat nemulţumiri, miercuri, din partea populaţiei care a venit să plătească contribuţia şi să îşi procure adeverinţele de asigurat.

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.