Vânzările de PC vor scădea sub 50% din totalul vînzărilor de produse ITC

Peste 50% din unităţile ITC vândute la nivel global nu vor mai fi PC-uri în 2011, deoarece vânzările combinate de telefoane „smart”, tablete şi netbook-uri vor depăşi acest nivel, respectiv 400 de milioane de unităţi, estimează organizaţia Deloitte Touche Tohmatsu Limited, în cadrul studiului ‘Previziuni privind industriile de tehnologie, media şi telecomunicaţii (TMT) în 2011’, aflat în al zecelea an de apariţie.

‘Aceste industrii au manifestat o tendinţă de convergenţă în ultimul deceniu, iar astăzi tehnologia, media şi telecomunicaţiile (TMT) sunt mai interconectate şi mai inter-dependente ca oricând’, consideră Ahmed Hassan, partener coordonator Audit, Deloitte Balcani şi liderul echipei specializate în industriile TMT.
În sectorul tehnologiei, Deloitte prognozează că vânzările vor urca la peste 800.000 de unităţi, mai mult de jumătate fiind telefoane „smart”, tablete şi notebook-uri, iar restul, PC-uri. Studiul apreciază că niciun sistem de operare instalat pe aceste dispozitive nu va acumula o cotă de piaţă dominantă în 2011, unele dintre ele reuşind să cucerească 5% din piaţă.

Peste zece milioane de tablete vor fi achiziţionate în 2011 de către companii, adică mai mult de un sfert din totalul vânzărilor din acest produs. Utilizarea aplicaţiilor eGov are ca prim obiectiv îmbunătăţirea productivităţii activelor tehnologice existente, dar administraţiile nu trebuie să neglijeze capacitatea tehnică de a îmbunătăţi gradul de atractivitate al ţării în faţa investitorilor străini. ‘Multe guverne, mai ales din ţările industrializate, se vor concentra în continuare pe costuri, dar beneficiile strategice pe termen mediu ale guvernării digitale ar trebui să rămână o prioritate’, consideră specialiştii de la Deloitte.

Vânzarea de software se va ridica la 52 miliarde de dolari, anul acesta, cu 6% peste nivelul de anul trecut, în timp ce segmentul hardware va înregistra vânzări de 13 miliarde de dolari, cu 19% mai puţin decât în 2010. Companiile ar trebui să investească mai mult în infrastructura menită să asigure protecţia utilizatorilor online, pentru a contrabalansa instrumentele şi iniţiativele industriei de a îmbunătăţi auto-reglementarea şi a anticipa legislaţia viitoare, subliniază sursa citată.

Deloitte preconizează că hidrogenul ca sursă de energie alternativă va avea un succes senzaţional în 2011. Cu toate astea, succesul nu va veni pe piaţa auto, aşa cum era de aşteptat, ci pe piaţa altor aplicaţii, precum generarea de energie curată în regim standby pentru industria telecom sau pentru stivuitoarele de interior, unde densitatea energiei generate de hidrogen şi beneficiile de mediu contrabalansează restricţiile actuale impuse de costurile ridicate şi lipsa unei infrastructuri de alimentare.

În domeniul media, specialiştii Deloitte preconizează că în 2011 audienţa TV va creşte cu 40 de milioane de telespectatori, respectiv 140 de miliarde ore, iar veniturile din serviciile pay TV în statele BRIC (Brazilia, Rusia, India şi China) vor creşte cu 20% ceea ce va duce la o creştere mondială a valorii publicităţii TV cu 10 miliarde USD. În ultimii ani, veniturile din publicitate ale TV au crescut de la 174 miliarde de dolari în 2007, la 191 miliarde de dolari estimaţi în 2011, spre deosebire de veniturile diminuate din publicitate raportate de ziare (de la 126 la 92 miliarde de dolari, în acelaşi interval de timp).

O creştere estimată de 6% în 2012 ar duce veniturile generate de publicitatea televizată dincolo de pragul de 200 miliarde de dolari, mai mult decât dublul publicităţii atrase de publicaţiile tipărite, care reprezintă al doilea mare canal publicitar. Potrivit Deloitte, aparatele digitale de înregistrare video (DVR) vor atinge o rată de penetrare de peste 50% în gospodăriile unde există televizoare.
Publicitatea în reţelele de socializare, care vor atinge pragul de un miliard de membri şi peste 2.000 de miliarde de mesaje publicitare, va rămâne modestă, la o valoare de 4 dolari pe membru, însumând aproape cinci miliarde de dolari (sub 1% din veniturile publicitare globale).

În telecomunicaţii, Deloitte preconizează că mai puţin de 30 de operatori LTE (Long Term Evolution) din şase ţări vor oferi servicii comerciale de acest fel până la sfârşitul anului (130 de operatori derulau teste pe această tehnologie la sfârşitul lui 2010). Volumul datelor încărcate sau descărcate pe dispozitive portabile prin intermediul reţelelor publice Wi-FI va creşte într-un ritm mai rapid (25 – 50%) decât cel înregistrat în reţelele celulare în bandă largă.

Cea mai mare parte a acestei creşteri va fi reprezentată de fişiere video; este posibil ca tehnologia Wi-Fi să devină reţeaua implicită pentru aplicaţiile video, apreciază specialiştii de la Deloitte, care cred că 25% dintre marii retaileri nord-americani vor oferi clienţilor acces Wi-Fi gratuit în magazinele lor. În 2012, procentul ar trebui să crească pe acest continent, urmând să se extindă şi în restul lumii.

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.