82% din tinerii care utilizează Internetul nu sunt conştienţi de protecţia datelor personale

68% dintre consumatorii europeni sunt îngrijoraţi cu privire la protecţia datelor personale, în timp ce 82% din tinerii care utilizează internetul nu sunt conştienţi de modul în care informaţiile lor personale sunt folosite împotriva lor, potrivit datelor furnizate de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România, cu ocazia Zilei Europene a Protecţiei Datelor.

Comisia Europeană evaluează în prezent Directiva privind protecţia datelor personale, adaptând-o pentru „Digital Age”. Organizaţia consumatorilor europeni (BEUC) solicită consolidarea drepturilor fundamentale ale consumatorilor privind protecţia datelor personale şi a vieţii private, în lumina evoluţiilor tehnologice.
Apariţia reţelelor de socializare, utilizarea motoarelor de căutare bazate pe tehnologii de urmărire au condus la o proliferare fără precedent a datelor cu caracter personal.

Citeste si:  Creditele restante în lei au crescut cu 2%, iar cele în valută cu 1%, în aprilie

‘Consumatorii nu conştientizează nici un pic faptul că datele lor personale pot fi folosite de oricine fără ca ei sa aibă vreun control asupra lor, odată ce le-au făcut publice’, a precizat Costel Stanciu, preşedintele APC Romania.
Potrivit directorului general BEUC Monique Goyens, Ziua Europeană a Protecţiei Datelor Personale, în acest an, coincide cu revizuirea legislaţiei UE în acest domeniu, fiind un moment oportun pentru a linişti şi responsabiliza consumatorii pe termen lung prin predarea controlului asupra datelor lor cu caracter personal utilizate on-line.

Citeste si:  Top 10 invenţii care au schimbat istoria omenirii

‘Majoritatea consumatorilor nu-şi dau seama că atunci când folosesc internetul lasă aşa numitele ‘ urme digitale’, în urma cărora le sunt colectate fără ştirea lor datele lor cu caracter personal şi folosite în diferite scopuri.

Consolidarea principiilor de transparenţă şi reducerea la minimum a datelor cu caracter personal ce se furnizează pe Internet, introducere a aşa numitei „vieţii private în mod implicit”, şi nu în ultimul rând conştientizarea consumatorului asupra pericolelor la care se expune atunci când foloseşte Internetul, sunt doar câteva dintre scuturile de care consumatorii au nevoie pentru a fi protejaţi atunci când folosesc Internetul. Cerem Comisiei sprijin în ducerea la bun sfârşit a acestor soluţii” a precizat Monique Goyens, director general BEUC.

Citeste si:  Traian Băsescu: Am introdus nişte reguli în interiorul UE foarte apropiate de cele ale FMI
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close