Va impulsiona nunta lui William şi Kate economia britanică?

Intr-un moment de tristeţe economică, guvernul de la Londra speră că nunta regală dintre prinţul William şi Kate Middleton va da un impuls economiei Marii Britanii, scrie cotidianul New York Times.

Hotelurile au început să ofere deja pachete speciale pentru cei care vin să asiste la nuntă, comercianţii cu amănuntul au creat replici ale inelului de logodnă, iar o fabrică de bere a inventat o bere specială, „Kiss Me Kate”. Peste un milion de vizitatori sunt aşteptaţi la Londra cu ocazia nunţii, programate pentru data de 29 aprilie, potrivit agenţiei oficiale a capitalei britanice, Visit London.
Ori, dacă toţi vor participa la procesiune, ei îi vor depăşi clar pe cei 600.000 care s-au aliniat de-alungul străzilor Londrei, în urmă cu 30 de ani, atunci când tatălui prinţului William, prinţul Charles, s-a căsătorit cu Diana Spencer.

Cu atât de mulţi vizitatori, comercianţii cu amănuntul ar putea înregistra vânzări suplimentare de 620 milioane de lire, potrivit Verdict, o firmă de cercetare. Aceste previziuni optimiste nu au reuşit însă să mascheze întrebarea despre cum vor primi britanicii, afectaţi de creşterea şomajului şi de reducerea brutală a cheltuielilor guvernamentale, acest eveniment care va fi aproape cu siguranţă unul opulent.
Şi chiar dacă familia regală va suporta marea majoritate a costurilor, guvernul va trebui să plătească pentru forţele de poliţie şi închiderea circulaţiei de la Westminster Abbey la Palatul Buckingham, de-a lungul unui traseu care va acoperi 2,25 de kilometri.

Există deja critici cu privire la costurile pe care le va suporta guvernul în această perioadă de austeritate. Spre exemplu, un consiliu local s-a plâns că va putea să plătească ziua de vacanţă pe care guvernul a decis să o acorde pentru nuntă.
În urmă cu 30 de ani, costul total al nunţii lui Charles şi Diana a fost estimat la 30 de milioane de lire sterline. Suma a inclus rochia de mireasă a Dianei, ornată cu 10.000 de perle cusute de mână şi plata a 6.000 de ofiţeri ai poliţiei militare pentru a păzi drumul cuplului de la palat la Catedrala Sf. Paul.

Pentru unele afaceri, evenimentul a avut deja un impact pozitiv. Tesco, cel mai mare lanţ de supermarketuri din Marea Brianie, a început să vândă o replică a rochiei albastre purtate de Kate la anunţarea logodnei pentru suma de 16 lire. Rochiile s-au epuizat într-o oră. La rândul său, compania QVC a avut o experienţă similară atunci când a oferit o replică a inelului de logodnă.
Hotelurile s-au pregătit deja cu oferte pentru nuntă. Spre exemplu, hotelul Hyatt Regency oferă pachetul „William şi Kate: Love Story” pentru 340 de lire, care include o noapte la hotel, un cocktail, o cutie de trufe Royal Wedding şi un tur care include trei dintre atracţiile Londrei.

Operatorul german TUI oferă clienţilor turul ghidat „Will & Kate Royal Wedding Walk”, al cărui nume sună mai promiţător decât itinerarul. Acesta include o vizită la un magazin de îmbrăcăminte din Londra unde a lucrat la un moment dat Middleton şi la Mahiki, un club de noapte frecventat de cuplu.
O altă companie, Franklin Mint, din Statele Unite, a pus în vânzare o păpuşă reprezentând-o pe Kate în rochie de logodnă la preţul de 195 dolari şi plănuieşte să producă o altă păpuşă odată ce se afla cum va arăta rochia de mireasă.

La Paddy Power, o companie de pariuri, clienţii pun pariuri pe orice legat de cuplul princiar, de la lungimea trenei rochiei lui Kate până la destinaţia aleasă de cuplu în luna de miere. Un pariu mai sinistru priveşte data divorţului. Există, de asemenea, indicii că mulţi britanici vor prefera să meargă în altă parte pe perioada nunţii, bucurându-se de minivacanţa de patru zile.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.