La ce trebuie să fii atent când cumperi o maşină second hand

– Masina noua sau masina la mana a doua? Este o intrebare mereu in actualitate in randul celor care vor sa-si cumpere un autoturism. Cu atat mai apasatoare cu cat in curand va incepe si Programul Rabla, care iti ofera posibilitatea de a cumpara o masina noua cu 5.000-6.000 de euro.

Sunt avantaje si dezavantaje pentru fiecare  dintre cele doua variante, insa daca in cazul masinii noi avantajele incontestabile sunt uzura zero si garantia, in cazul masinii la mana a doua se vorbeste adesea de o loterie.

Pentru a restrange cat mai mult riscul de a cumpara o masina second hand cu probleme, am pus cap la cap o lista cu sfaturi culese de pe la cumparatori si vanzatori de masini second hand.

Citeste si:  Cei care ajustează kilometrajul maşinilor second-hand trebuie să răspundă penal, susţine preşedintele ACAROM

1. Incearca sa eviti samsarii atunci cand alegi o masina second hand. Ei cauta sa cumpere la preturi cat mai mici masini care adeseori ascund defecte si  pe care le vand ulterior la pretul pietei. O solutie de a evita samsarii este sa le cauti pe Google numarul de telefon si daca iti apar multe rezultate cu oferte de masini este clar cu ce se ocupa.

2. Ai mare grija in cazul masinilor de la executari silite. Pune masina pe tester si verifica piesele care se pot verifica. Nu sunt putine cazurile in care cei care nu mai puteau sa plateasca ratele la masina, inainte sa vina firma de leasing sau banca sa o execute, vindeau piesele originale si le inlocuiau cu piese uzate.

Citeste si:  Judeţul Suceava, campion la tăierea pădurilor

3. Verifica daca masina a fost lovita sau nu! Majoritatea vanzatorilor incearca sa ascunda eventualele accidente ale masinii, dar in multe cazuri acestea pot fi descoperite chiar si cu ochiul liber. O prima verificare poate fi facuta asupra liniilor caroseriei. Acestea trebuie sa se imbine si sa se continue fara diferente.

O alta verificare edificatoare si foarte simpla este la geamuri (parbriz, luneta, geamurile de la usi). La unul dintre colturi apare anul de fabricatie a geamului, care de obicei coincide cu anul de productie a masinii. In alte cazuri seriile geamurilor de la portierele din fata trebuie sa fie identice, la fel si a celor de la portierele din spate. De asemenea, toate geamurile trebuie sa fie facute de acelasi producator, inscriptionat deasupra seriei. Daca masina nu a suferit niciun incident major, toate aceste date trebuie sa fie identice.

Citeste si:  Ordinul Arhitecţilor doreşte concurs public de proiecte pentru Catedrala Mântuirii Neamului

4. Testeaza masina in mers, dar nu neaparat pe drumuri drepte si uniforme. Incearca sa o duci pe piatra cubica. In acest mod poti auzi zgomote suspecte  la roti, articulatii, caroserie, elemente din interior.

5. Discurile de frana iti pot da o idee despre felul in care a fost condusa masina. Daca suprafata acestora nu este uniforma ci oarecum in valuri, inseamna ca au fost puse multe frane bruste, violente. Masina a avut parte de un sofer agresiv, care a fortat-o. Continuarea pe Incont.ro

Citește și
2 Comentarii
  1. nel spune

    sunteti penibili
    incercati sa distrugeti piata second ca sa cumpere oamenii masini noi ,Dacia , daca se poate.
    Dar de libera alegere sau de ECONOMIE DE PIATA ati auzit?
    Evitati samsarii…puteti fi acuzati de practici neloiale
    Stiti ca am primit oferte din Franta care sunt cu pina la 40% mai mici din pretul initial
    Stiti ca preturile cele mai mari la masini noi sunt oin Romanica.
    Nu asa se face comertul, dragi mei.
    Doar prostii baga botul la ce oderte penibile aveti
    Ia puneti capul la contributie si nu mai monopolizati buzunarele romanilor, si asa gaurite
    M ati facut sa rid haahahhaha
    penibili

  2. zx spune

    „o masina noua cu 5.000-6.000 de euro.”

    NU ZAU? Chiar cu rabla in buzunar, si tot la pretul asta nu iei decat 4 roti si un volan. Optionalele normale te arunca inca 2-3000€ mai sus.

    Si nu toata lumea se baga la logan, da?

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata