Telefonul copilului 116 111 are program de funcţionare până la ora 24.00

Asociaţia Telefonul Copilului prelungeşte începând cu data de 1 martie 2011 programul de lucru al serviciului Telefonul Copilului 116 111 până la ora 24.00, această decizie fiind luată pentru a putea răspunde numărului tot mai mare de apeluri.

Programul de lucru al serviciului Telefonul Copilului 116 111 se va derula în intervalul 08.00 – 24.00, iar numărul de specialişti de la celălat capăt al firului se suplimentează cu şapte noi asistenţi sociali şi psihologi. Iniţiativa se desfăşoară sub sloganul ‘Telefonul Copilului 116 111 te ascultă din zori până-n miez de noapte’ şi este finanţată din fondurile puse la dispoziţie de Velux Foundation, Romtelecom, Cosmote, Erste Foundation şi din fondurile adunate în urma maratonului radio PIERDUT, organizat anul trecut de Europa FM în beneficiul Asociaţiei Telefonul Copilului.

Potrivit unui comunicat de presă al asociaţiei, la finalul anului 2009 s-a constatat că 6.384 de copii au beneficiat de serviciile organizaţiei, pentru ca la finalul anului 2010 să fie 14.222 de copii, aşadar o creştere de 122,7% faţă de anul precedent. În ceea ce priveşte apelurile înregistrate la 116 111, anul 2010 a adus o creştere de 31,39% faţă de anul 2009, respectiv 44.671 de apeluri. Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116 111 în anul 2010 sunt următoarele: consiliere psihologică (55,58%), abuz (24,65%), probleme educaţionale (5,93%).

Cazurile de abuz asupra copilului sesizate la 116 111 în anul 2010 au înregistrat o creştere de 64,49% faţă de anul 2009, respectiv 1.362 de cazuri. Forma de abuz cel mai des întâlnită este neglijarea, în procent de 40,02%, urmată de molestarea fizică în creştere cu 9,04% faţă de anul 2009, respectiv 34,88%. Celelalte forme de abuz înregistrate sunt: abuz emoţional, exploatarea copilului prin muncă, cerşetorie, privare de libertate, abuz instituţional, abuz sexual, trafic. Cele mai multe cazuri de abuz au avut loc în familie (79,66%).

Mediul cel mai frecvent raportat în ceea ce priveşte cazurile înregistrate la 116 111 este cel rural, în procent de 45,67%, urmat de cel urban, în procent de 27,79%, iar pentru un procent de 26,54% a fost solicitată confidenţialitatea.

Consilierea online a înregistrat, totodată, o creştere semnificativă, iar solicitările se referă în majoritatea cazurilor la consiliere psihologică. Au fost consiliate online 138 de cazuri în anul 2010, faţă de doar 97 în anul 2009. Numărul 116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote România.

Loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.