EUR
4,84 RON
(+0.02%)
USD
4,41 RON
(+0.1%)
GBP
5,40 RON
(+0.77%)
CHF
4,54 RON
(+0.55%)
BGN
2,48 RON
(-0.32%)
BYN
1,84 RON
(-0.04%)
CAD
3,19 RON
(-0.07%)
RSD
0,04 RON
(+0.01%)
AUD
2,90 RON
(+1.04%)
JPY
0,04 RON
(+0.24%)
CZK
0,18 RON
(+0.13%)
INR
0,06 RON
(+0.54%)

„Fomiştii” de pe net au fost „prostiţi” de eMAG cu cel puţin un milion de dolari

– Deşi cel mai mic preţ posibil pentru reclamă pe net este de un dolar pentru 1.000 de afişări, eMAG a găsit 8.690 de fraieri care i-au promovat ofertele la CPM de 12,8 cenţi USD
– eMAG a reuşit să îşi afişeze reclama de 1,18 MILIARDE ori cu numai 152.000 dolari, în condiţiile în care preţul minim ar fi trebuit să se ridice la 1,18 milioane dolari
– Pentru că au generat vânzări de 5 milioane dolari, fraierii care au promovat reclama eMAG au primit câte 2,1 dolari pe lună. FELICITĂRI!

 

În România există cel puţin 40.000 de site-uri active, dacă luăm în calcul numai paginile web înscrise la trafic.ro. Cei mai mulţi dintre proprietarii acestor site-uri şi-au propus să trăiască (ei şi site-ul) din publicitate, ponderea magazinelor online sau a altor pagini web „pe bani” fiind nesemnificativă.

Dacă luăm în considerare tarifele agenţiilor de publicitate, ofertele proprii ale site-urilor sau variantele gen patratica.ro, bursadereclama.ro, neogen.ro, cei mai modeşti dintre publisheri se mulţumesc cu un dolar la mia de afişări a unei reclame, dar poziţiile vizibile dintr-un site (valoros) se vând şi la CPM (cost pentru 1.000 de afişări) de peste 20 euro.

Pentru că „foamea” publisherilor este de neimaginat, iar naivitatea lor… pe măsură, în România există un advertiser care, în 2010, a reuşit să îşi afişeze reclama de 1,18 MILIARDE de ori, la un preţ (mediu) de 0,39 lei (12,8 cenţi USD) pentru o mie de afişări!!!

Este vorba de eMAG, care conform propriilor declaraţii, a plătit 463.000 lei (aproximativ 152.000 dolari, la cursul actual)  pentru 1,18 MILIARDE de afişări (pe parcursul anului 2010).

Cât au „câştigat” site-urile partenere?

În decembrie 2010, numărul partenerilor eMAG înscrişi în ProfitShare (profitshare.emag.ro) a ajuns la 8.690 site-uri active. Considerăm că acesta a fost un maxim, iar media partenerilor din 2010 a fost de 6.000 de site-uri. Acestea au încasat, în medie, 77 lei/an, adică 6,4 lei/lună (2,1 dolari/lună). În schimbul acestor „sume fabuloase”, au generat 1,18 MILIARDE afişări de promoţii, adică 196.667 afişări/site/an… sau 16.389 afişări/site/lună.

La preţul minim menţionat, asta ar fi însemnat 16,39 dolari/site/lună sau 196,67 dolari/site/an, adică de 8 ori mai mult…
Iar pentru eMAG ar fi însemnat o cheltuială de 1,18 milioane dolari/an. Dar pentru că a găsit „fomiştii”, cheltuiala s-a redus cu peste un milion de dolari!

Cum a fost posibilă „păcăleala” de un milion de dolari?

Conştient că promovarea clasică ar fi însemnat costuri mari, eMAG a apelat la o „găselniţă”, numită „ProfitShare”. Acest sistem presupune afişarea reclamelor eMAG pe site-urilor amatorilor cu plata „pe măsura vânzărilor”. Nu insistăm pe prezentarea acestui sistem (ar fi o reclama gratuită!), ci ne rezumăm la a spune că „ProfitShare” nu oferă nici un control pentru publisheri şi reprezintă probabil cea mai isteaţă metodă de a-ţi face reclamă pe bani foarte puţini sau chiar gratis, pe mii de siteuri… ale fraierilor, ca să nu existe interpretări!

Comparând cu sistemul clasic de vânzări, putem spune că „ProfitShare” seamă cu următoarea situaţie:
¤ o firmă are „o armată” de agenţi de vânzări; aceştia prezintă oferta firmei la zeci de mii de potenţiali clienţi; chiar dacă la un potenţial client ajung zeci sau sute de agenţi de vânzări care prezintă oferta, recompensat este doar „primul agent”, şi doar atunci când clientul respectiv cumpără un produs. Nu contează cine a avut cea mai bună prezentare, nu contează dacă clientul a fost convins de o anume ofertă sau de un anume agent…

Dacă toţi agenţii (clasici) de vânzări au o leafă fixă plus comison, doar unii publisheri care au promovat ofertele eMAG au primit comisionul. Şi acela „minuscul”, în comparaţie cu vânzarea respectivă…

Altfel spus, unii publisheri (norocoşi) au primit un comision (3% din vânzare), în timp ce zeci sau sute de alţi publisheri au promovat GRATIS imaginea şi ofertele eMAG. Dar, la urma-urmei, este corect, pentru că… „prostia şi domnia se plătesc!”.

Şi ca să fie şi mai clar: „partenerii eMAG ProfitShare (8.690 în decembrie 2010, vreo 6.000 ca medie a anului – n.r) au generat în 2010 vânzări de 15,46 milioane lei”. Adică peste 5 milioane dolari. Iar pentru această performanţă, partenerii („fraierii”) au fost recompensaţi cu 2,1 dolari/lună. Trăim în România („fomiştilor”), iar eMAG a ştiut să speculeze această situaţie…

Fondatorul AdEvolution: „Aceste siteuri care acceptă astfel de condiţii vor ajunge să se închidă probabil”

Este un climat general în piaţa de profil de a merge pe preţuri  de dumping. Astfel, site-urile câştigă din ce în ce mai puţin, iar clienţii (unii dintre ei cum e cazul de faţă) beneficiază de disperarea de pe piaţă, mărindu-şi profiturile cu cheltuială minimă sau zero.

Partea negativă este ca aceste siteuri care acceptă astfel de condiţii vor ajunge să se închidă probabil, nemaiputând suporta un minim de cheltuieli de mentenanţă. Sau probabil că se vor orienta spre google. Aici nu trebuie învinovăţit clientul, ci lipsa unei politici clare de vânzări de care duce lipsă siteul X sau Y. De aceea sunt importante regiile, fiindcă pot să «centralizeze» şi să dea forţă unei reţele formate din site-uri medii sau mici“, a declarat pentru Financiarul.ro Val Voicu, CEO AdEvolution.

O veste bună şi una proastă

Vestea bună: numai 8.690 site-uri „au pus botul” la „ispita” eMAG
Vestea proastă: numărul partenerilor eMAG este în continuă creştere…

Citește și
25 Comentarii
  1. zx spune

    Dar nu prea inteleg de unde atata inversunare impotriva emag? Autorul face si el parte din „fomisti” sau cum?

  2. Simplu spune

    „Prost nu e ala care cere. E ala care da”. In situatia de fata cine a acceptat conditiile Emag. Bv Emag. Asa se fac banii in economia romaneasca.

  3. googelist spune

    povestea e cam tendentioasa

    depinde de pagina, dar in adwords la mine CPM este sub 0.39 ron daca ma uit pe o satistica de 1 milion de afisari, si din acela numai o parte primeste siteul

    mai mult eu as felicita pe cel care a inventat schema, totusi bani acea au ramas in Ro, deci beneficiul e de ambele parti care au putut lua decizie daca vor sa colaboreze

  4. adi spune

    Incet, incet, pana si google pare ca devine neserios. Se lauda ca iti activeaza contul in 2 zile si sunt deja numeroase aplicatii la care nu s-a raspuns nimic de peste o luna. Pur si simplu nu se raspunde nimic. In acelasi timp devin mult mai duri in a exclude din sistem pe cei care nu respecta regulille, ceea ce e bine. Sa speram ca intarzierile sunt legate de curatirea sistemului de tzepari!

  5. Stan spune

    E o strategie de marketing foarte eficienta…Bravo lor…si eu daca as avea puterea financiara necesara si un magazin online as aplica metoda ..in + nu au obligat pe nimeni sa le intre in programul lor de „afilieri”

  6. Andy spune

    „Partenerii” stiu bine in ce se baga. Nu vand reclama la numarul de afisari ci primesc comisioane din vanzare. De aceea reclamele trebuie promovate istet, pe site-urile care chiar au legatura cu domeniile promovate de eMag pentru a avea o sansa sa vanda ceva, ca doar nu pui reclame la electronice pe un site despre cosmetica sau haine sau mai stiu eu ce.

    Mi se pare ca articolul nu este deloc impartial, incercand mai degraba sa duca oamenii pe alte site-uri de vanzare/cumparare reclame (s-au prezentat ceteva in articol)…

  7. Ionut spune

    Si eu am pe site-ul ce-l administrez reclama de la Emag si cam as vrea sa scap de ea dupa prima plata! Motivul pentru care i-am introdus in site a fost legat de niste achizitii personale de electronice pe care le-am facut in iarna :)) si prin sistemul lor mi-am oferit mie o reducere :)! Colaborat cu cei 100ron dati la primele 50 de click-uri m-am apropiat de cei 350 ron…

  8. liviu spune

    Cand o sa invete romanu’ ca faptele conteaza, nu vorbele… Afisarile poti sa te speli pe cap cu ele, le poti genera la un pret MUUUULT mai mic, actiunea userului ( ADICA ALA CARE CUMPARA CEVA ) conteaza! noob!

  9. Costel spune

    Mi se pare foarte interesant ca trebuie sa iti completezi numele daca vrei sa comentezi un articol nesemnat…

  10. m1ha1 spune

    in plus de asta, daca ajungi la un profit frumusel si le vinzi de 400 mil iti baga clauza ca le-ai afectat imaginea si te lasa cu botu-n soare dupa ce 6 luni iti arata o suma cu virgula.

  11. www.gyashop.ro spune

    Prostii si fomistii zic bravo lor pentru ca iq-ul lor nu pot sa vada mai departe de ce se intampla, eu unu salut initiativa financiarului pentru ca cineva trebuie sa deschida capul incuiat al romanilor, in primul rand acest sistem se BAZEAZA pe PROSTEALA! cum poate cineva sa zica „bravo lor”? peste tot in lume reclama se plateste numai la noi se face gratis sau bani de nimic:)) ar trebui sa va rusinati papitoilor cat de penali puteti sa faceti reclama gratuita:)) Treziti-va oameni buni, 20 de ani de somn nu v-a ajuns? eu nu ma bucur de raul sau de prostia altora de aia sunt mai vehement asa, vrei reclama gogule? plateste frate, pretul per 1000 afisari pe luna costa atat, vrei bine nu vrei iarasi bine, ASTA E SISTEMUL SANATOS si de la care scoti un ban si nu o faci gratis, dar asa ca daca intra unu de pe site-ul meu pe site-ul lor si cumpara ai o fabuloasa cota parte:)) de unde stii ca au intrat de pe site-ul tau zeci, sute care au cumparat de la ei si tu ai luat bani cat sa cumperi un ecler sau mai pui si de la tine, treziti-va oameni buni, vorba unui bun amic de al meu ce s-a stins saracul acu vreo 40 de ani, Einstein il chema, nu stiu daca ati auzit de el, el zicea asa „Universul si Prostia sunt infinite si totusi de primul nu sunt asa sigur”

  12. goldy spune

    Le merge bine, hai sa le sarim in cap!!! (tipic rRomanesc)… eu cred ca problema sta in felul urmator: sunteti tristi pentru ca cel mai mare magazin online din Romania face bani si voi nu ciupiti nimic… v-ati gandit vreodata ca la aceea firma lucreaza oameni competenti care isi meria banii? Trist a ajuns si acest ziar… „vorbeste” pentru inculti!

  13. sebastian spune

    Am aplicat addwords de 200 ron cu plata dupa campanie.Ce mi se poate intampla daca nu platesc reclama in avans?Imi ia casa deocamndata ei nu zic nimic,adica googlelul.

  14. IO spune

    Emag a platit 463K lei pt a genera vanzari de 15460K lei. Adica 3%. Cunoaste cineva un agent de vanzari in IT hardware care sa fie platit cu un comision mai mare? Cred ca e mai mult decat rezonabil 3%.
    Ati fi vrut sa plateasca 1 mil USD sa scoata 5 mil?! 20%?!
    Daca ar fi facut asa ceva nu cred ca mai existau acum.
    Ca sunt foarte multe site-uri care s-au angajat la aceasta treaba este cu totul alta problema. Daca numarul partenerilor creste in continuare probabil ca situatia nu e asa neagra cum o descrieti!

  15. Afiliatu de serviciu spune

    Autoru’, genial de altfel, probabil nu a auzit de affiliate marketing. Da, asa e si in afara.

  16. leo spune

    Articolul desi pare subiectiv este bine venit. Si eu sunt proprietar de site dar imi place sa ma consider un om serios si nu fac reclama aproape deloc pe site si in niciun caz gratis sau fara legatura cu domeniul site-ului. Am doar 3 reclame de parteneriat reiproc. Pentru emag.ro de exemplu, vad ca se gasesc mii de „fomisti” asa cum bine sunt descrisi insa eu daca am cerut 100 eur/luna ptr un banner in homepage s-a facut imediat nevazut solicitantul respectiv. Problema este ca in Romania oamenii au o educatie si o cultura a banului si a modului cum acesta se castiga aproape inexistenta. Articolul este FOARTE BUN. Felicitari!

  17. Florin spune

    Daca esti prost de mic, cand cresti totul e o joaca.

    Unu la mana ceea ce face eMag se numeste marketing afiliat. Doi la mana eMag foloseste un sistem care nu se plateste per afisare. eMag te plateste daca cineva care ti-a vizitat site-ul si a dat click pe un banner / link isi comanda ceva in urmatoarele 30 de zile, prin setarea unui cookie. Daca tu esti prost si pui bannerul aiurea, sau nu esti in stare sa pui un link intr-un mod inteligent, cum vrei sa dea lumea click ?

    Trei la mana toti cocardeii vor pe moca. Adica scrii pe blog cat de mare ai falusul, cum iti bat piticii in tavan sau cat de prost e Mutu si te astepti sa vinzi calculatoare. Poate in visele voastre.

    Suntem putini aia care facem profit rezonabil din eMag, dar numai dupa munca serioasa, in care ne-am dezvoltat un site serios pe nisa de IT. Muncim banii aia.

    Probabil voi care ati publicat acest articol nu aveti habar cat plateste Google Adsense in Romania, de scrieti asemenea artiocle.

  18. Ioana spune

    Marketing-ul afiliat e ceva perfect normal. Întotdeauna există parteneri care nu câştigă nimic fiindcă nu aleg cum trebuie ce să promoveze sau pur şi simplu nu au suficient trafic. Atunci da, magazinul are publicitate gratuită.
    În altă ordine de idei, 3% este puţin, în străinătate sunt comisioane mult mai mari şi în general marketingul afiliat merge mai bine acolo decât în România. Deci din punctul acesta de vedere afilierea nu e într-adevăr o opţiune rentabilă pentru un proprietar de site românesc. Iar în cazul în care eMAG şi-a păcălit partenerii poate şi ar trebui să fie dat în judecată, deşi bănuiesc că ar fi greu de dovedit. Problema e că oamenii nu analizează cu atenţie un sistem înainte de el, văd că au posibilitatea să câştige bani şi se îngrămădesc. Până la urmă nu e vina unui magazin că partenerii săi n-au discernământ. Prostia se plăteşte (sau, în cazul acesta, nu se plăteşte cu nimic).

  19. alex spune

    Articol de doi bani. Daca ar fi platit la mia de afisari se gaseau destui romani care sa fraudeze sistemul.

    Marketingul afiliat este o solutie excelenta – cu respectarea unor conditii – dupa cum spunea un antescriitor.

    Iar Google Adsense este varza in Romania – si spun asta din proprie experienta.

    Mai varza este insa articolul de fata – autorului ii e ciuda ca nu pupa nimic din aceste sume. Sau a scris articolul la comanda. Sau l-a scris la comanda lui emag – cel mai rau lucru nu este sa nu te vorbeasca lumea de rau, ci sa nu vorbeasca deloc de tine….

  20. Emil spune

    Ce face eMag este foarte bine. Pretul de 3% este mai mult decat multumitor! Chiar credeti ca din cele 8000 de site-uri toate au facut vanzare? Mai mult de jumatate sunt administrate de copii care vor sa invete! Cand vor ajunge la maturitate vor stii cu ce se mananca promovarea produselor!

  21. Un Gigel spune

    Ce sa zic…. Emag au niste preturi de te rupe in doua.

    Am gasit un alt magazin de unde imi fac cumparaturile, singura chestie … ma duc sa mi le ridic singur.

    Sa nu mai fac offtopic, reclama de la emag o sa dispara si de pe site-ul meu imediat ce fac 350 RON, sunt niste tzepari;) , atat cat tine de garantie cat si de rezolvarea problemelor legate de returul produselor.

    Stiu ca nu este frumos sa faci reclama fara sa iei un „ban” pe ea dar cred ca trebuie sa ocolim EMAG si sa ne ducem la „concurenta”.

    Sa va dau un exemplu de preturi intre 2 produse identice, ce mi-am cumparat acum 1 saptamana :

    EMAG : emag.ro/telefoane_gsm/telefon-mobil-nokia-e72-zodium-black-car-holder–pE72ZodiumBlackcarholder
    PRET : 1.319,99 Lei

    Asta de mai jos are si un card in plus.
    AZERTY : azerty.ro/telefoane-mobile/telefon-mobil-nokia-smartphone-e72-zodium-black
    PRET : 1.229,40 RON

    Am facut comparatie intre cele doua magazine si ce sa vezi ca sunt diferente incepand de la 8 RON pana la 400 RON, da da 400 RON.

    Emagul s-a ajuns si sper sa cada cu tot cu ASESOFTUL LOR, care au fost si or sa fie niste tzepari.

    Atat am vut de zis, poate am si aberat un pic dar am spus ce aveam pe suflet.

    O zi buna va doresc si inainte sa cumparati ceva de pe emag studiati „piata”.

  22. MarcoMonopoly spune

    DA, e tzepar si nesimtit emag-ul in acest caz.
    Odata ce au castigat monopolul…isi permit multe tunuri destea…ca sa vand cat mai mult.
    Pun pariu ca nu i-a platit pe fraieri si nici nu-i plateste dupa cum promit!
    Sunt multi naivi si inculti care vorbesc in sus si jos de cookie de parca ar fi super inginerie ! Ei bine….daca contorizarea e prin cookie…e foarte clar. Cookie-urile ti le poti sterge ne n-spe ori pe zi…de cate ori ai o problema..cand iti scaneaza antivirusul…etc.

    Asadar numai prostii pot inghiti nada asta cu cookie-ul in timp ce ei afiseaza pe toate site-rile si blogurile lor fomiste hectare de bannere pt emag caruia ii consolideaza pozitia de lider…si de monopol..care ii va da imboldul de a tine preturile mari si serviciile mai putin calitative.

    Nu bravo lor ca ii prostesc pe fraieri…ci rusine lor pt inselaciune!

    Toate astea in caz ca datele prezentate sunt adevarate. Chestia cu cookie-ul…este clar adevarata…!

  23. Ciprian spune

    Nu inteleg care e problema voastra cu strategiile de marketing ale emagului. Oamenii vor sa-si puna bannerele sa castige 2 lei pe an, bravo lor… oricum stateau goale. Poate unii si le pun din „support” pentru singurul magazin online serios din Romania. Eu nu mi-as vinde spatiile de pe site pe nimic, dar nici nu vad problema daca altii fac asta.

  24. mos gerila spune

    Este un articol foarte prost, cu directie clara. Imi pare f rau ca actionati in acest fel.

  25. Vasile spune

    Articolul a ajuns de actualitate…. cele cateva mii de de fomisti, unii… au fost lasati pe afara odata cu trecerea la un nou sistem de fraiereala, profitshare 2.0. Nu dati navala, fraiereala, fraiereala, da cu conditii clare :))

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata