Analiştii critică decizia Carrefour de separare a reţelei Dia şi Carrefour Property

Planul Carrefour de a separa integral divizia de hard-discount (Dia) şi 25% din divizia imobiliară (Carrefour Property) ar putea să nu ducă la îndeplinirea obiectivului companiei franceze de a majora valoarea pentru acţionari, susţin analiştii, transmite Bloomberg.

Acţiunile Dia ar urma să fie listate la bursa din Madrid după separarea care, conform anunţului de marţi al retailerului francez, îi va da posibilitatea să se axeze pe dezvoltarea brandului Carrefour. Divizarea diviziei imobiliare, care va fi listată la bursa de la Paris, va ‘debloca valoarea încorporată a activelor sale imobiliare’, se arată într-o declaraţie a companiei franceze. Miercuri, acţiunile Carrefour au scăzut la bursa de la Paris cu 2,8%, la 34 euro. Planurile de divizare au fost anunţate marţi, după închiderea bursei.

Citeste si:  Mark Zuckerberg are 16 gărzi de corp la domiciliul său din Palo Alto

‘Conducerea argumentează că această divizare va îmbunătăţi concentrarea operaţională şi va debloca valoarea pentru acţionari dar noi nu suntem încă convinşi’, a declarat Caroline Gulliver, analist la Execution Noble. O vânzare a 25% din Carrefour Property ar aduce acţionarilor 1,8 euro pe acţiune, iar vânzarea Dia ar aduce acţionarilor aproximativ 5,5 euro pe acţiune, conform estimărilor preliminare ale analistului Justin Scarborough, de la Royal Bank of Scotland Group Plc.

Acesta afirmă că îşi pune întrebări în legătură cu nivelul datoriei, precum şi valoarea taxelor şi a dobânzilor. Cu 6.647 de magazine în lume, Dia a realizat anul trecut o cifră de afaceri de aproape 9,5 miliarde de euro. Analiştii evaluează divizia de hard-discount a Carrefour la patru miliarde de euro. De asemenea, Carrefour Property deţine activele imobiliare ale grupului în Franţa, Spania, Italia, Polonia şi România, aproximativ 4,3 milioane metri pătraţi la 938 de spaţii.

Citeste si:  Lukaşenko vrea sancţiuni financiare pentru belaruşii care muncesc în străinătate

Evaluată la 11 miliarde de euro la finele lui 2009, societatea Carrefour Property a strâns 348 milioane de euro din chirii în primul semestru al anului trecut. O posibilă sciziune a Carrefour face parte dintr-un plan mai amplu pentru a îmbunătăţi profitul.
Directorul general Lars Olofsson, fost director la Nestle, a preluat conducerea Carrefour în 2009 cu mandatul de a restructura compania. ‘Aş prefera o vânzare către un alt grup decât o divizare.

Dar este întotdeauna posibil să vină totuşi o ofertă bună pentru toate activele’, susţine analistul John David Roeg, de la ING Bank în Amsterdam, referindu-se la Dia.
Carrefour este cel mai mare grup de retail din Europa şi numărul doi mondial, după grupul american Wal-Mart Stores Inc.
Grupul Carrefour este prezent în 32 de ţări, unde operează 15.500 de magazine tip hypermarket, supermarket, hard discount şi magazine de vecinătate şi are 475.000 de salariaţi. Grupul francez este lider pe sectorul hipermarketurilor din România, cu 22 de astfel de magazine.

Citeste si:  O evaluare critică a unui an crucial în China
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close