EUR
4,81 RON
(+0.02%)
USD
4,43 RON
(+0.24%)
GBP
5,72 RON
(+0.7%)
CHF
4,53 RON
(+0.1%)
BGN
2,46 RON
(-0.12%)
BYN
1,98 RON
(+0.2%)
CAD
3,33 RON
(+0.29%)
RSD
0,04 RON
(+0.05%)
AUD
2,91 RON
(+0.63%)
JPY
0,04 RON
(+0.41%)
CZK
0,19 RON
(+0.54%)
INR
0,06 RON
(+0.13%)

 

Nivelul de penetrare în companii şi instituţii a serviciilor de telefonie fixă este de 94%, în România

Nivelul de penetrare în companii şi instituţii a serviciilor de telefonie fixă prin linii de acces este de 94%, în România, suma medie cheltuită în ultima lună cu serviciile de telefonie fixă fiind de 331 lei, potrivit unei cercetări realizate de The Gallup Organization România, la cererea ANCOM.

Principalul furnizor de servicii de telefonie fixă este Romtelecom, în condiţiile în care 87% din companii şi instituţii folosesc serviciile acestui operator. În 70% dintre cazuri, Romtelecom este unicul furnizor, iar în 17% este utilizat împreună cu un alt furnizor.
RCS&RDS oferă servicii de telefonie fixă în 21% din companii şi instituţii, cu o prezenţă mai bună pe segmentul companiilor mari, cu peste 250 de angajaţi, unde proporţia este de 31%.

Patru la sută dintre companii folosesc servicii de telefonie fixă de la Vodafone, 3% de la UPC, 1% de la Orange şi 2% de la un alt furnizor. 46% din abonamentele de telefonie fixă sunt parte a unui pachet cu o singură factură, nedefalcată pe servicii, 16% sunt parte a unui pachet pentru care se primesc facturi diferite pentru fiecare serviciu, 5% sunt parte a unui pachet dar respondenţii nu au putut preciza dacă primesc o singură factură sau mai multe, în timp ce 30% nu sunt parte a unui pachet.

În ceea ce priveşte gradul de cunoaştere a tarifelor practicate de propriul furnizor de telefonie fixă, acesta este foarte scăzut. De exemplu, doar 5% din respondenţi afirmă că ştiu care este costul unui apel de un minut în aceeaşi reţea de telefonie fixă, iar 4% cunosc care este costul unui apel de un minut către alte reţele fixe.
38% din persoanele intervievate afirmă că în momentul când au achiziţionat ultima dată un serviciu de telefonie fixă în compania/instituţia în care lucrează au avut de ales între mai multe oferte şi furnizori, în timp ce 57% spun că au avut o singură variantă la dispoziţie (5% nu ştiu).

Ponderea celor care au avut de ales între mai multe oferte este semnificativ mai mare în companiile cu 250+ angajaţi (65%). În general, persoanele intervievate se declară mulţumite de serviciile de telefonie fixă prin linie de acces de care beneficiază în companie/instituţie. Satisfacţia medie, calculată pe o scală de la 1 la 5, unde 1 înseamnă deloc mulţumit, iar 5 înseamnă foarte mulţumit, este 3,98, diferenţele între furnizori fiind nesemnificative.

Atunci când angajaţii se află la birou şi au la dispoziţie atât un telefon fix, cât şi un telefon mobil, 20% din persoanele intervievate afirmă că pentru a efectua un apel se foloseşte în principal telefonul fix, 28% că în principal se foloseşte telefonul mobil (cu abonament), iar 49% că se foloseşte alternativ telefonul mobil sau telefonul fix în funcţie de destinaţia apelată.
Există doi factori importanţi care determină alegerea tipului de telefonie utilizat pentru efectuarea unui apel de la locul de muncă: destinaţia (reţeaua apelată) şi calitatea convorbirii (lipsa întreruperilor) – acestea sunt importante sau foarte importante pentru cel puţin 70% din persoanele intervievate.

În 57% din companii şi instituţii nu există niciun fel de restricţie sau recomandare privind utilizarea telefoanelor fixe, în 25% există recomandări, iar 16% aplică restricţii de utilizare a acestor servicii. Principalele tipuri de restricţii se referă la apelurile internaţionale şi la cele realizate către reţelele de telefonie mobilă (altele decât reţeaua mobilă a furnizorului de telefonie fixă) şi vizează în primul rând angajaţii fără funcţie de conducere.

În perioada martie – aprilie 2010, The Gallup Organization România a realizat, la cererea ANCOM, o cercetare care a vizat piaţa serviciilor de comunicaţii electronice, având ca ţintă atât segmentul populaţie, cât şi cel de persoane juridice. Principalul obiectiv al acestui studiu a constat în identificarea comportamentului de consum şi evidenţierea caracteristicilor cererii de servicii de comunicaţii electronice: telefonie fixă şi mobilă, acces la internet şi servicii de retransmisie a programelor TV.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata