EUR
4,84 RON
(+0.04%)
USD
4,30 RON
(+0.09%)
GBP
5,37 RON
(-0.07%)
CHF
4,55 RON
(-0.09%)
BGN
2,47 RON
(+0.07%)
BYN
1,76 RON
(+0.09%)
CAD
3,17 RON
(+0.2%)
RSD
0,04 RON
(-0.02%)
AUD
2,99 RON
(+0.02%)
JPY
0,04 RON
(+0.09%)
CZK
0,18 RON
(0%)
INR
0,06 RON
(+0.1%)

Varna Mall, venituri cu 10 – 20% mai mici în primele două luni din 2011

Varna Mall a avut venituri mai mici cu 10-20% în ianuarie şi februarie 2011, comparativ cu perioada similară din 2010, însă, pe întreg anul în curs, se aşteaptă ca valoarea acestora să o depăşească pe cea înregistrată anul trecut, a declarat directorul de marketing al centrului comercial, Dessislava Kovacheva.

Oraşul bulgăresc Varna are patru mall-uri, Varna Mall fiind centrul comercial cel mai mare. Acesta a fost dat în folosinţă în 2008, iar la 3 ani după deschidere s-a dovedit a fi centrul comercial cu cel mai mare succes în afara capitalei şi una dintre destinaţiile cele mai atractive pentru cumpărături, din ţară.
În 2010, veniturile acestui mall-ul din Varna au crescut în urma închirierilor pentru noi branduri. În ciuda situaţiei dificile existente la nivelul mediului de afaceri, foarte mulţi noi investitori potenţiali şi-au manifestat interesul vizavi de acest centru comercial.

În acelaşi timp, există o politică specială dusă de Varna Mall, aceea de a aduce noi branduri de interes şi concepte comerciale, în paralel cu menţinerea la un nivel înalt a mixului de chiriaşi ai centrului. Ca rezultat, 32 de noi magazine şi-au deschis porţile anul trecut, acestea înlocuind brandurile insuficient de atractive din mall.
În prezent, 97% din spaţiu comercial este închiriat pe termen lung, fapt care poziţionează Varna Mall pe primul loc în comparaţie cu alte mall-uri existente în regiune. În acelaşi timp, centrul comercial din Varna continuă să atragă noi investitori bulgari şi străini, interesaţi să facă parte din mix-ul de mărci.

Preţul mediu al chiriilor în Varna Mall se ridică la circa 20-25 de euro/metrul pătrat, la acesta adăugându-se 7 euro taxa de operare a mall-ului. Suprafaţa construită a complexului este de 70.000 de metri pătraţi, repartizaţi pe patru etaje şi trei niveluri subterane.
Pe o suprafaţă totală de 33.000 de metri pătraţi operează 150 de magazine de vânzare cu amănuntul, care oferă peste 300 de branduri de renume local şi internaţional. Magazinele ocupă două etaje şi includ produse destinate copiilor, dar şi modă pentru femei şi bărbaţi, îmbrăcăminte sport şi accesorii.

Varna Mall oferă vizitatorilor şi atracţii precum cinematograful „Arena”, dotat cu echipament modern, cu 1.300 de locuri, un cinema 3D, o zonă cu jocuri electronice Sega games de ultimă generaţie, un cinema simulator 4D, o sală de bowling cu 10 piste, biliard şi cazino, bumper cars, precum şi un centru unic pentru copii „Capella Play”. Clubul de copii Capella Play este cel mai mare şi mai modern centru de divertisment pentru copiii cu vârsta până la 12 ani.

Totodată, vizitatorii au la dispoziţie cel mai divers food-court din regiune, în care funcţionează Burger King, McDonalds, KFC şi Subway, un restaurant şi supermarket, cu o suprafaţă de 2.000 de metri pătraţi. Mii de vizitatori din Varna şi din regiune vin în fiecare zi la centrul comercial nu numai cu scopul de a face cumpărături, dar şi să-şi diversifice timpul liber în zona de divertisment a acestuia.

În timpul sezonului turistic de vară, Mall Varna este locul preferat pentru cumpărături şi divertisment pentru turiştii bulgari şi străini, cu atât mai mult cu cât centrul comercial este situat în apropiere de aeroportul din Varna, dar şi de staţiunile de odihnă aflate la malul mării.
Numărul zilnic al vizitatorilor se situează între 8.000 şi 10.000, iar în zilele de week-end depăşeşte 15.000 – 17.000. Vizitatorii sunt mai mulţi în timpul vacanţelor şi al sezonului estival, cel mai mare nivel înregistrându-se în perioada iulie-august.

Potrivit directorului de marketing al mall-ului, cea mai mare parte dintre turiştii străini este formată din germani, urmaţi de ruşi. De asemenea, circa 500.000 de români vizitează regiunea în timpul verii, iar de Paşte numărul lor depăşeşte 30.000 numai în Varna. Practicile constante sunt reducerile speciale pe care centrul comercial le pune la dispoziţia turiştilor străini care-l vizitează.

Acestea se bucură de mare popularitate din partea turiştilor ruşi, români, germani, scandinavi, dar din alte ţări, care vin la mall-ul din Varna. Proprietarul Varna Mall este divizia de Real Estate a Raiffeisen Bank. Varna este al treilea mare oraş din Bulgaria şi cel mai mare de pe malul bulgăresc al Mării Negre. Circa 370.000 de cetăţeni sunt înregistraţi oficial ca locuitori ai oraşului Varna, dar de fapt numărul acestora probabil că depăşeşte jumătate de milion.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata