Ryanair va adăuga la preţul biletelor o taxă de despăgubire începând cu 4 aprilie

Operatorul aerian low-cost Ryanair a stârnit nemulţumirea călătorilor anunţând o „taxă de despăgubire” de 2 lire pentru fiecare pasager pentru toate rezervările făcute începând cu 4 aprilie, scrie cotidianul britanic Daily Mail în ediţia de miercuri (29 martie 2011).

Transportatorul irlandez a precizat că taxa este destinată finanţării plăţilor „neloiale şi discriminatorii” către pasagerii care se confruntă cu întârzieri sau anulări ale zborurilor, cauzate de evenimente cum ar fi vremea rea sau norul de cenuşă vulcanică.

Cu toate acestea, experţii din domeniu sunt de părere că Ryanair majorează pur şi simplu preţul călătoriilor cu avionul şi că mişcarea ar trebuit privită în consecinţă.

Citeste si:  OMV Petrom s-a angajat să vândă patru benzinării

La rândul lor, companiile aeriene concurente descriu justificarea celor la Ryaniar drept o „perdea de fum”, care maschează „foarte precar o suprataxă la combustibil”.

Pe de altă parte, Ryanair insistă că alţii sunt de vină pentru taxa pentru acoperirea cheltuielilor de despăgubire, „cu care nu pot fi încărcate companiile aeriene, fără a fi resimţite de pasageri”.

Operatorul aviatic a precizat că pe parcursul anului trecut a înregistrat pierderi de peste 100 de milioane de euro, rezultate din anularea zborurilor, din întârzieri, din furnizarea dreptului la îngrijire, despăgubiri şi cheltuieli de judecată.

Acestea au rezultat din peste 15.000 de anulări ale zborurilor şi din cheltuielile avute cu cei peste 2,4 milioane de pasageri care şi-au văzut călătoriile afectate, „majoritatea acestor solicitări apărând în principal în trei perioade în care Ryanair a fost împiedicată să zboare ca urmare a problemelor părţilor terţe”. Este vorba de norul de cenuşă vulcanică din Islada, perioada grevelor controlorilor de trafic aerian din vara trecută şi închiderile aeroporturilor din cauza vremii nefavorabile înainte de Crăciun.

Citeste si:  Amazon lansează un program ecologic pentru a ajuta la cumpărarea produselor durabile

În conformitate cu normele UE, pasagerii zborurilor pe distanţe scurte, care se confruntă cu o întârziere la destinaţie de până la 2 ore din cauza unei anulări au dreptul la despăgubiri în valoare de 125 de euro. Dacă întârzierea depăşeşte 4 ore, valoare despăgubirilor poate ajunge la 600 de euro.

Cu toate acestea, compania aeriană nu este obligată să plătească aceste daune dacă se poate dovedi că anularea a fost cauzată de „circumstanţe extraordinare.”

Pasagerii au, de asemenea, dreptul la asistenţă pe aeroport, care include oferirea de mese şi băuturi răcoritoare, două apeluri telefonice gratuite, cazare la hotel peste noapte şi asigurarea transferurilor.

Citeste si:  Volkswagen va plăti în SUA despăgubiri de 15 miliarde de dolari

Pasagerii care se confruntă cu întârzierea zborurilor pot primi despăgubiri care variază între 250 şi 600 de euro. Dacă avionul este întârziat cu peste 5 ore, pasagerul poate solicita rambursarea costului călătoriei.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close